کی یر مایر و چپمن هر دو در 5 مسابقه رانندگی می کنند تا بلو جیز برای پیروزی وحشیانه 10 اینینگ بر فرشتگان مسابقه دهند.

تیم مایزا شوهی اوهتانی را با پایه‌های بارگذاری شده برای بازی نهایی بازنشسته کرد و تورنتو بلو جیز هر کدام پنج RBI از مت چپمن و کوین کیرمایر دریافت کردند تا یکشنبه در 10 اینینگ لس آنجلس آنجلز را 12-11 شکست دهند.

چپمن در گرند اسلم ششم را به ثمر رساند و کیرمایر در دهمین مسابقه تساوی را برای بلو جییز دو برابر کرد.

اوهتانی به یکی از چهار هومرهای لس آنجلس ضربه زد، اما او برای پایان دادن به آن زمین گیر شد، زیرا تورنتو دو تا از سه این سری را گرفت و در سفر جاده ای فصل افتتاحیه خود با نتیجه 6-4 به پایان رسید.

هانتر رنفرو، براندون دروری و لوگان اوهوپ نیز برای فرشتگان به عمق رفتند، که برای پنجمین بار از سال 2020 با وجود اینکه حداقل چهار هوم ران شکست خوردند، شکست خوردند. اوهتانی برای سومین بار در این فصل وصل شد.

آبی جییز پس از چهار اینینگ 6-0 عقب افتاد و 10 ران متوالی را در ششمین و هفتم به ثمر رساند. تورنتو با نتیجه 10-7 پیش افتاد و فرشتگان را قبل از اینکه برای تساوی با هم جمع شوند، به فینال رساندند.

با حضور کاوان بیجو به عنوان دونده خودکار در دهمین مسابقه، کیرمایر در خط زمین راست از کارلوس استیوز (0-1) با یک ضربه دوگانه به زمین رفت. کیرمایر که در ششمین بازی سه گانه دو ران و در هفتم یک انفرادی دو ران نیز داشت، سپس با ضربه پایه جورج اسپرینگر گلزنی کرد تا نتیجه 12-10 شود.

چپمن، که با میانگین ضربه زدن 0.475 پیشتاز مسابقات بزرگ است و با 9 ضربه اضافی در جایگاه دوم قرار دارد، اولین اسلم حرفه ای خود را در رتبه ششم به ثمر رساند.

فرشتگان پایه ها را با دو خروج در 10 بارگذاری کردند. پس از اینکه آلخاندرو کرک شکارچی نتوانست یک پاپ ناپاک را بگیرد که در بازی کاهش یافت، مایک تروت از ترور ریچاردز مساوی کرد و نتیجه را 12-11 کرد. مایزا خیالش راحت شد و 0-2 در اوهتانی پیش افتاد و او را در زمین زمینی بازنشسته کرد تا برای اولین سیو خود در این فصل، او را بازنشسته کند.

جردن رومانو (1-0) پیروز شد.

آبی‌جی‌ها پس از اینکه یوسی کیکوچی شروع کننده سه ران خانگی را واگذار کرد، 6-0 عقب افتادند. اما آنها شش ران در ششمین مسابقه به دست آوردند که گرند اسلم چپمن بازگشت را آغاز کرد و کیرمایر آن را با یک تریپل دو ران مساوی کرد.

Reid Detmers شروع کننده فرشتگان تنها دو ضربه را در پنج اینینگ مجاز کرد تا اینکه Blue Jays برای بار سوم از طریق دستور به او رسید.

تورنتو چهار نفر را در هفتم اضافه کرد تا صدرنشین شود، از جمله تک آهنگ RBI از چپمن.

هومر انفرادی دروری فرشتگان را در عرض سه آورد قبل از اینکه آنها آن را در نهم گره زدند.

قبل از اینکه رومانو تروت را شکست دهد، هالوها دونده اول و دوم را با یک اوت داشتند. قبل از اینکه آنتونی رندون در یک توپ سریع با سرعت 98 مایل در ساعت توسط رومانو از پشت ضربه بخورد، اوهتانی را برای بارگیری پایه ها پیاده کردند. رنفرو با دو دوش در خط سمت چپ آن را مساوی کرد.

فرشتگان در بازی اول با نتیجه 3-0 پیش افتادند، زمانی که اوهتانی از ابتدا گلزنی کرد، پس از اینکه داولتن وارشو، بازیکن زمینی تورنتو، مسیر پرواز بلند رندون را در زیر نور خورشید از دست داد و برای تک بازی چند فوت به سمت چپ او افتاد. Renfroe بعداً در یک تعویض دو زمین را به هم متصل کرد و آن را روی دیوار در سمت چپ راند.

اوهتانی که به همان دبیرستان کیکوچی رفت، یک هومر دو ران به مرکز داشت و اوهوپ یک شوت انفرادی در چهارمین ضربه اضافه کرد.