کمیته شهر قبل از تصمیم گیری در مورد تعویض زمین در انتاریو، جزئیات بیشتری می خواهد

یک کمیته شورای شهر تورنتو تصمیم گرفته است که قبل از برداشتن اولین قدم که شهر را قادر می سازد زمین را با استان برای توسعه مجدد انتاریو پلیس مبادله کند، باید شرایط خاصی رعایت شود.

در رأی گیری 5-2 در روز پنجشنبه، اعضای کمیته عمومی دولت موضوع مربوط به وضعیت نواری از زمین های متعلق به شهر در انتاریو پلیس را به تعویق انداختند. قطعه زمین، که به موازات خط ساحلی دریاچه انتاریو امتداد دارد، در پای خیابان دافرین و جنوب بلوار غربی لیکشور قرار دارد.

کمیته بررسی کرد که آیا باید به شهر توصیه کند که 16 هکتار از زمین های متعلق به شهر در انتاریو پلیس را به عنوان دارایی شهری مازاد اعلام کند. این جریب شامل 10 جریب آب و شش جریب زمین است.

یک اعلامیه زمین را آزاد می کند تا به استان در مبادله زمین با دو قطعه دیگر از زمین های ساحلی تورنتو واگذار شود. این استان برای ادامه برنامه های توسعه مجدد محل انتاریو به زمین نیاز دارد. بر اساس گزارش کارکنان شهرداری، قبل از انجام مبادله زمین، ملک باید مازاد اعلام شود.

همه اعضای مردمی که صحبت کردند با مبادله مخالفت کردند

همه مردمی که در جلسه صحبت کردند با مبادله زمین مخالفت کردند.

Coun. آسما مالک، که نماینده بخش 10، اسپادینا-فورت یورک است، پس از جلسه در یک خبرنامه گفت که تصمیم به تعویق این موضوع کار درستی بود.

ملک گفت: “اکنون زمان مناسبی برای تصمیم گیری برای تبادل زمین های شهری نبود. مکان انتاریو برای چیزی کمتر از یک فرآیند عمومی کامل و تصمیمی که با اطلاعات کامل و بررسی سنجیده گرفته می شود بسیار مهم است.”

با توجه به پیشنهاد تصویب شده توسط کمیته، موضوع باید تا زمانی که شورای شهر طرح رسمی و درخواست اصلاح آیین نامه منطقه بندی برای انتاریو را تصویب کند و استان یک نسخه از اجاره نامه را با مستاجر خصوصی در سایت جزیره غربی به شورا ارائه کند، موکول شود. محل انتاریو.

این کمیته گفت که این موضوع همچنین باید تا زمانی که دولت فدرال علاقه یا عدم علاقه خود را به اراضی Ontario Place ابراز کند به تعویق بیفتد.

مالک گفت: «تصمیم امروز به این معنی است که ما تبادل زمین پیشنهادی استان را تنها زمانی در نظر خواهیم گرفت که شورای شهر در مورد برنامه توسعه کامل انتاریو پلیس، پس از مشورت عمومی بیشتر، تصمیم بگیرد.

نماهای پهپاد از سایت انتاریو پلیس.
نمایی از پهپاد از محل انتاریو در 17 آوریل 2023. (پاتریک مورل/سی بی سی)

مشاور می گوید که نیاز به گفتگوی عمومی است

پرکس، که طرح تعویق را مطرح کرد، گفت که یک گفتگوی عمومی در مورد نحوه استفاده از این زمین ها لازم است.

پرکس گفت: “آیا واگذاری این زمین ها به نفع عموم است؟ بدون این پاسخ ها، من نمی توانم بله بگویم.”

کارکنان شهرداری در این گزارش گفتند: کارکنان شهرداری با استان همکاری کرده اند تا مبادله زمین با سود دوجانبه مطابق با برنامه رسمی شهر باشد.

اختیار شورای شهر برای تبادل زمین پیشنهادی در گزارشی جداگانه در ماه مه 2023 جستجو خواهد شد.

روز سه‌شنبه، داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو اعلام کرد که قصد دارد مرکز علمی انتاریو را به انتاریو پلیس منتقل کند. این حرکت بخشی از طرح‌های بازسازی بزرگ انتاریو پلیس است که شامل آمفی‌تئاتر توسعه‌یافته، ساحل عمومی، بارها، رستوران‌ها، یک اسکله جدید و یک آبگرم عظیم می‌شود.

طرحی از املاک شهر که مازاد اعلام می شود و با استان انتاریو مبادله می شود.
طرحی از اموال شهری که مازاد اعلام می شود و با دولت انتاریو مبادله می شود. (ارائه شده توسط شهر تورنتو)