کشاورزان دولت داگ فورد را تحت فشار قرار می دهند تا مسیر طرح مسکن را تغییر دهد

به گزارش سی‌بی‌سی نیوز، دولت نخست وزیر داگ فورد، تحت فشار کشاورزان، در حال بررسی عقب‌نشینی از پیشنهادهایی است که به ساخت مسکن بیشتر در زمین‌های کشاورزی رو به کاهش انتاریو اجازه می‌دهد.

رهبران طیفی از گروه‌های کشاورزی و کشاورزی هفته گذشته با مقامات ارشد دولتی دیدار کردند تا نگرانی‌های خود را در مورد تغییرات پیشنهادی در سیاست کاربری اراضی استانی که فورد و وزرای او گفته‌اند که ساخت خانه‌های جدید را تشویق می‌کند، مطرح کنند.

پیشنهادات جنجالی بخشی از پیشنهادات دولت است بازنگری اساسی دستورالعمل های کاربری اراضی انتاریو، ماه گذشته توسط استیو کلارک وزیر امور شهری و مسکن ارائه شد. در آن زمان، کلارک طرح خود را «مسکن محور» خواند و گفت که خانه های بیشتری در جوامع شهری و روستایی ایجاد خواهد کرد.

روز دوشنبه، کلارک در نامه‌ای به فدراسیون کشاورزی انتاریو گفت که «به وضوح نگرانی‌ها را شنیده است» و قول داده است «به دنبال جایگزین‌هایی» برای تغییراتی که پیشنهاد کرده است، نگاه کند.

کشاورزان می گویند که این پیشنهادات در حال حاضر پتانسیل ایجاد صدها هزار خانه در زمین های کشاورزی برتر را دارد.

مارک رویسر، کشاورز ترکیه ای، مقابل یکی از انبارهایش ایستاده است.
مارک رویسر یک کشاورز بوقلمون در شهرستان ویلموت در جنوب غربی کیچنر است. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

مارک رویسر، یک کشاورز بوقلمون در شهرک ویلموت، که کمتر از 10 دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد، گفت: «این تعداد بسیار زیادی از مردم شهری است که به روستاها می روند و باید با مسائل کشاورزی که به آن عادت ندارند دست و پنجه نرم کنند. لبه غربی کیچنر

روسر می‌گوید کشاورزان نگران این هستند که قرار دادن خانه‌های بیشتر در مزارع و در مجاورت مزارع منجر به درگیری با ساکنان جدید غیرکشاورزی بر سر بو، گرد و غبار و سر و صدای ناشی از پرورش دام یا کشت محصولات شود.

روسر در مصاحبه ای در مزرعه خود گفت: “کشاورزی زمانی بهتر عمل می کند که تا حدودی از مردم فاصله گرفته باشد، به ویژه افرادی که اصالتاً از یک محیط شهری هستند و به آن چیزها عادت ندارند.”

او گفت: “ما همچنین نگران این هستیم که (ساخت مسکن) احتمالا بهترین استفاده از زمین های کشاورزی نیست.” وقتی خانه ای روی آن باشد، دیگر هرگز زمین کشاورزی نخواهد شد.»

نگرانی خانه ها در خانواده های کشاورز نمی ماند

بحث برانگیزترین تغییر به صاحبان زمین های کشاورزی اجازه می دهد تا حداکثر سه قطعه مسکونی را در هر قطعه مزرعه ایجاد کنند، سیاستی که به عنوان قطعنامه شناخته می شود.

فورد و کلارک اشاره کردند که قصدشان این است که ساختن خانه‌هایی را برای کشاورزان در زمینشان آسان‌تر کنند.

استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن انتاریو در 18 مه 2023 در مجلس قانونگذاری سخنرانی می کند.
استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن انتاریو در 18 مه 2023 در مجلس قانونگذاری سخنرانی می کند. (کریس یانگ/ مطبوعات کانادا)

فورد به قانونگذار گفت: “شکایت شماره یک که وقتی به مزرعه می روم این است که “من می خواهم بچه هایم در مزرعه بمانند” و برخی از حوزه های قضایی وجود دارند که به شما اجازه نمی دهند یک اقامتگاه اضافی بسازید.” در روز دوشنبه.

کلارک در نامه خود در روز دوشنبه گفت: “هیچ وقت قصد ما این نبوده است که قطعات جدا شده به صاحبان غیرخانوادگی/مزارع واگذار یا فروخته شوند.” هرگونه ابهام در مورد نیات ما روشن، رفع و برطرف خواهد شد.»

مردم در بخش کشاورزی می گویند مشکل سیاست پیشنهادی این است که هیچ راهی برای اطمینان از ماندن چنین خانه هایی در خانواده کشاورز وجود ندارد. آنها همچنین می گویند که این اثرات موج دار افزایش ارزش بازار زمین های کشاورزی، ترغیب کشاورزان بیشتر به فروش زمین های مسکونی به منظور سود و کاهش مقدار زمین در دسترس برای کشاورزی خواهد بود.

زک کوهون که در مزرعه خانوادگی خود در نزدیکی پورت پری در منطقه دورهام، ذرت، سویا و گندم می‌کارد، می‌گوید: «فکر نمی‌کنم این طرح واقعاً هوشمندانه باشد.

“برای من خیلی منطقی نیست – وقتی ما مراکز شهری داریم که به خوبی خدمات رسانی می شوند، که می توانند حمل و نقل عمومی، دفع فاضلاب و آب را مدیریت کنند – جابجایی [housing] کوهون در مصاحبه ای گفت.

کوهون می‌گوید سیاست‌های برنامه‌ریزی کنونی در حال حاضر «برخی از بهترین زمین‌های کشاورزی در انتاریو و کانادا را برای مسکن ویران می‌کنند».

او می‌گوید که قرار دادن خانه‌های بیشتر در مناطق کشاورزی به دلیل چاه‌های جدید و سیستم‌های سپتیک، بر محیط‌زیست مزرعه فشار وارد می‌کند.

مزرعه ای از یونجه در پیش زمینه با مزرعه ای تازه کاشته شده در پس زمینه در یک روز آفتابی و آسمان صاف.
اصلاحات در سیاست کاربری اراضی انتاریو که از سوی دولت نخست وزیر داگ فورد انجام شده است، به صاحبان زمین های کشاورزی این امکان را می دهد که سه قطعه از هر قطعه زمین کشاورزی خود را برای مسکن جدا کنند. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

یک چهارم از زمین های کشاورزی انتاریو ممکن است در 25 سال آینده از بین برود

انتاریو بیش از 580000 هکتار زمین کشاورزی را در دوره پنج ساله 2016 تا 2021 از دست داد. طبق آمار کانادا. اگر این روند ادامه پیدا کند، 25 درصد از زمین های کشاورزی موجود در استان ظرف 25 سال از بین خواهد رفت.

کوهون می گوید راه حل به مراتب بهتر این است که مسکن را در زمین های حاشیه ای نزدیک شهرها قرار دهیم، نزدیک به خدماتی که می تواند افزایش جمعیت را مدیریت کند.

«حرکت به زمین کشاورزی با [housing] زیاد مشکل را حل نمی کند تنها کاری که انجام می دهد این است که آن را پخش کند.”

دولت فورد هدفی را برای ساخت 1.5 میلیون خانه جدید در انتاریو تا سال 2032 تعیین کرده است. پیشنهاداتی که خشم کشاورزان را برانگیخته است عبارتند از در حال حاضر برای بازخورد عمومی. روز دوشنبه، کلارک گفت که دوره مشاوره را که قرار بود هفته آینده به پایان برسد، تا اوایل آگوست تمدید خواهد کرد.

این پیشنهادها باعث شد تا سازمان‌های بزرگ کشاورزی در استان نمایش غیرمعمول اتحاد داشته باشند. انجمن های نمایندگی تولیدکنندگان گوشت گاو، مرغ، لبنیات، تخم مرغ، خوک، گوسفند، بوقلمون و گوشت گوساله با فدراسیون کشاورزی انتاریو، فدراسیون کشاورزان مسیحی انتاریو و اتحادیه ملی کشاورزان در محکومیت تغییرات برنامه ریزی شده در سیاست کاربری زمین پیوستند.

کشاورز به سمت کابین سمپاش خود روی مزرعه سویا می رود.
زک کوهون در مزرعه‌ای از سویا در مزرعه‌اش در نزدیکی پورت پری، اونت، به کابین سمپاش خود بالا می‌رود. (مایک کرولی/سی بی سی)

در بیانیه مشترک آنها که در 19 مه منتشر شد، آمده است: «ما از سیاست‌هایی حمایت نمی‌کنیم که ایجاد زمین‌های مسکونی را در مناطق کشاورزی برتر یا در مناطق روستایی که به طور فعال کشاورزی می‌شوند، افزایش دهد.»

انتاریو دارای برخی از غنی‌ترین و حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی کانادا است و این تغییرات سیاست، پایداری آن زمین و سیستم غذایی آن را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.

در حالی که این بیانیه از سوی سازمان های نماینده کشاورزان صادر شد، کشاورزان فردی مانند Cohoon و Reusser نیز خواستند صحبت کنند.

Reusser گفت: “کشاورزان، مانند همه، می دانند که نیاز به یافتن مکان هایی برای زندگی مردم وجود دارد.” نباید در زمین های کشاورزی باشد، باید در جای دیگری باشد. توانایی یک کشور برای تغذیه خود بسیار مهم است.

با این حال، روسر می گوید که از نشانه هایی که نشان می دهد دولت فورد مایل است در برنامه خود تجدید نظر کند، تشویق شده است.

او گفت: “من مشتاقانه منتظر همکاری با دولت هستم… و یافتن راهی برای ایجاد مکانی برای زندگی مردم و محافظت از تجارت کشاورزی در همان زمان.” “من فکر می کنم این یک چیز قابل انجام است.”