کارکنان شهر در گزارش جدید می گویند که High Park فقط در روزهای یکشنبه باید بدون خودرو باشد

کارکنان شهرداری توصیه می‌کنند که های پارک فقط در روزهای یکشنبه عاری از خودرو باشد، علیرغم کمپینی که خواستار ممنوعیت کامل تردد خودروها در پارک غربی است.

گزارش نهایی راهبرد حرکت پارک عالی که از تابستان 2021 در دست اجراست، چهارشنبه هفته آینده در کمیته زیرساخت و محیط زیست شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. انتظار می رود شورای شهر این گزارش را در 10 اردیبهشت بررسی کند.

کارکنان آنچه را که “استراتژی ترجیحی” برای های پارک می نامند توصیه می کنند، رویکردی که بسته شدن جاده های منطقه ای و مبتنی بر زمان را در پارک 160 هکتاری ترکیب می کند، که دارای باغ وحش های پارک و مرکز طبیعت پارک در میان جاذبه های دیگر است.

اما این استراتژی از ممنوعیت کامل خودرو متوقف می شود.

در این گزارش آمده است: “شرایط فعلی شبکه سفر در های پارک چالش هایی را برای کاربران پارک و عملیات شهری به طور یکسان ایجاد می کند. نیاز فوری به بهبودهایی وجود دارد که می تواند به طور کامل در زمان مناسب محقق شود.”

این استراتژی پیشنهادی “گامی بزرگ به جلو در کاهش حجم و تاثیر وسایل نقلیه بازدیدکننده برداشته است، اما اذعان دارد که برخی از امکانات برای حمل و نقل موتوری در این مرحله ضروری است.”

گزارش می گوید بسته شدن کامل جاده یک هدف آینده است

این گزارش می‌گوید بسته شدن کامل جاده‌ها هدف مورد نظر آینده است، اما تنها پس از برآورده شدن شرایط کلیدی. این گزارش خاطرنشان می کند که ایمنی، دسترسی و محیط طبیعی پارک اولویت های استراتژی هستند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که در مارس 2020 با شروع همه‌گیری کووید-19، خودروها در های پارک در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات ممنوع شدند. این ممنوعیت که هنوز پابرجاست، به این منظور طراحی شده بود که به ساکنان تورنتو فضای پارک بیشتری برای فاصله فیزیکی بدهد. طبق یک مطالعه شهری، این ممنوعیت محبوبیت خود را نشان داده است و طرفداران آن می گویند هزاران نفر از ساکنان تورنتو خواهان ادامه آن هستند.

عکس هواپیمای بدون سرنشین از شکوفه های گیلاس های پارک در 27 آوریل 2021، امسال نیز به دلیل کووید-19، شهر درختان شکوفه را حصار کشیده است.  باغ برگ افرا را ببینید.
عکس پهپاد از High Park در 27 آوریل 2021. (پاتریک مورل/سی بی سی)

در این گزارش، کارکنان می‌گویند که استراتژی ترجیحی این است که جاده غربی و کولبورن لاج درایو بین سنتر جاده و خیابان بلور غرب همیشه به روی خودروها بسته باشند. جاده مرکز به یک مسیر یک طرفه برای وسایل نقلیه ای که به سمت غرب حرکت می کنند تبدیل خواهد شد.

این استراتژی همچنین خواستار بهبود پیاده‌روها، اقدامات آرام‌سازی ترافیک، خطوط جداگانه دوچرخه‌سواری، حمل‌ونقل بهتر و سرویس شاتل جدید، تغییر در پارکینگ و پلازای عابر پیاده جدید از جمله تغییرات دیگر است.

“های پارک به عنوان یک پارک میراثی یک فضای سبز منحصر به فرد و دوست داشتنی است که به ساکنان محلی و بازدیدکنندگان از سراسر منطقه خدمت می کند. این پارک طیف گسترده ای از فعالیت ها و عملکردهای مهم را در خود جای می دهد و در نتیجه الگوهای سفر و ترجیحات کاربران مختلف پارک را به همراه دارد.” گزارش می خواند.

در 3 آوریل، کارکنان شهر یک خانه باز برگزار کردند تا استراتژی ترجیحی را توضیح دهند. حدود 280 نفر در این مراسم شرکت کردند.

Car Free High Park، ائتلافی از 21 سازمان با تمرکز بر محیط زیست، سلامت، ایمنی خیابان، طراحی شهری، حمل و نقل فعال و حمل و نقل عمومی، خواستار ممنوعیت کامل خودروها در پارک شده است.

گروه می گوید ممنوعیت خودرو “یک ایده رادیکال نیست”.

در حمایت از این ممنوعیت، اعضا طوماری را منتشر کردند که اکنون بیش از 2000 امضا دارد، یک کمپین ایمیلی با ارسال نزدیک به 3000 نامه و نامه ای در 27 مارس 2023 به جنیفر مک کلوی معاون شهردار، اعضای شورای شهر و کارکنان مختلف ارسال کردند.

در نامه خود، ائتلاف می گوید که «پتانسیل کامل» های پارک در روزهای بدون خودرو «درخشنده» است.

نمای نزدیک از شکوفه های گیلاس با پدال های سفید.
نمایی از شکوفه های گیلاس در های پارک در 19 آوریل 2023 (پل بورکوود/سی بی سی)

“خانواده‌ها می‌توانند به راحتی در کنار هم راه بروند. افراد دارای معلولیت آزاد هستند تا فراتر از پیاده‌روهای تنگ حرکت کنند. برای کاربران پارک در هر سن و توانایی فضای بیشتری فراهم شده و می‌توانند راحت تر حرکت کنند. جاده برای افرادی که قدم می‌زنند مجددا طراحی شده است. آهسته دویدن، غلت زدن، اسکواتینگ و دوچرخه سواری. همه از امنیت، آزادی و آرامشی که یک High Park بدون ماشین فراهم می کند، لذت می برند.”

“های پارک به واحه ای در شهر تبدیل می شود. محیطی شاد که امن، ساکت است و الهام بخش جامعه است.”

ائتلاف ایجاد یک سیستم شاتل اتوبوس یا قطار شاتل را توصیه می کند تا به افراد دارای معلولیت اجازه دهد از حاشیه پارک به جاذبه های داخلی حرکت کنند.

در این نامه آمده است: «بستن پارک ها به روی خودروها یک ایده رادیکال نیست، بلکه یک ایده معقول است» که در پارک های سراسر کانادا، ایالات متحده، آلمان، لندن، پاریس و جاهای دیگر اجرا می شود.

این مسیر منطقی در شرایط جوی امروزی است.»