کارهای ارتباطی با آشپزخانه در جامعه حتی در زمان شیوع بیماری همه گیر ادامه دارد

هفته گذشته که از آشپزخانه تجاری در کلیسای سنت جان انجیلی آنگلیکان در مرکز شهر کیتچنر بازدید کردم ، نوحه هاشم را پیدا کردم که مسئول تیم تهیه غذاهای سودانی به عنوان بخشی از پروژه آشپزی فرهنگی آفریقا ، ابتکار انجمن آشپزخانه جامعه است. عامل Kitchener Waterloo (CKCKW).

در میان غوغای پخت و پز ، هودهای تهویه و دستورالعمل هایی که به جلو و عقب تقسیم می شوند ، فلافل های نخود ، با رایحه مغز گردوی خود ، همراه با سوپ عدس خاکی غنی و لمس مواد معطر زیره ، باشکوه بودند.

اما هاشم هنگام داغ کردن داوطلبان آشپزخانه و خوشمزه کردن سوپ و سرخ كردن خمیر ، ستایش كرد.

هاشم گفت: “این تیم من از فرهنگ من ، سودان است ، و ما افتخار می کنیم که می آییم یک غذای فلافل و سوپ می پزیم و به جامعه پس می دهیم.” “این زمان سال است که زمستان فرا می رسد. هوا سرد است و ما به چیزی برای گرم کردن نیاز داریم.”

غذاهای سودانی از سوپ عدس و فلافل به عنوان بخشی از پروژه آشپزی فرهنگی آفریقا ، ابتکار عمل مشترک آشپزخانه جامعه از Kitchener Waterloo (CKCKW) تهیه شد. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

هاشم به همراه ماها علمیه ، راگا عثمان ، مرات ابوبكار و چند داوطلب دیگر در حال تهیه بسته های غذایی برای تحویل به 25 خانواده جدید كانادایی در منطقه واترلو بودند كه بیشتر از آفریقا بودند.

آن رامسی ، رئیس هیئت مدیره ، می گوید: CKCKW یک “دستگاه جوجه کشی مواد غذایی” غیرانتفاعی است که تمرکز آن دو برابر است.

رامسي گفت: “ما افراد را تشويق مي كنيم تا انسجام اجتماعي و توسعه اقتصادي در جامعه را تشويق كنيم. ما اين كار را با به اشتراك گذاشتن مهارت هاي آشپزي ، غذاهاي محلي و غذاهاي فرهنگي انجام مي دهيم.”

CKCKW به دلیل COVID-19 دسترسی خود را در ارائه گسترده تر به جامعه محدود كرده است ، CKCKW همچنان از طریق برنامه های مبتنی بر غذا از افراد و خانواده های از جمعیت حاشیه نشین حمایت می كند.

کوری یول ، سرآشپز و هماهنگ کننده آشپزخانه CKCKW می گوید ، “پروژه آشپزی فرهنگی آفریقا” که تا 10 دسامبر ادامه دارد ، برنامه جدیدی است که پنجشنبه ها در آشپزخانه مجاز کلیسا ظاهر می شود.

کوری یول ، هماهنگ کننده آشپز و آشپزخانه در شرکت تعاونی آشپزخانه کیتچنر واترلو. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

یول گفت: “ما فقط یک هفته وقت داریم ، اما در حال تحویل غذای تازه پخته شده به خانواده های جدید کانادایی هستیم که دچار عدم امنیت غذایی هستند. تمرکز ما همیشه جامعه بوده و تلاش برای جمع آوری مردم از طریق غذا و رسیدگی به امنیت غذایی در این روند بوده است.” .

برای این پروژه ، یك آشپز اصلی از شبکه زنان آفریقایی به سمت آشپزخانه می رود. این هفته هاشم بود؛ در مرحله بعدی یک آشپز با پس زمینه سومالی و به دنبال آن یک آشپز کنیایی پیشتاز خواهید دید.

به گفته ماها علمی ، عضو تیم هاشم ، غذا بخشی مهم از یک کل فرهنگی است که ما را راهنمایی می کند.

“فرهنگ یک نقشه شناختی از رفتار است. این غذا است ، آهنگ است ، رقص است ، همه چیز است. در نقشه رفتار ما ، ما فلافل داریم و سوپ عدس می خوریم. وقتی هر نوع غذای مربوط به سودان پیدا کنیم ، این همان نقشه برای دنبال کردن ، “Elmahi گفت.

به گفته رامزی ، این تعاونی اقدامات مهم دیگری نیز دارد: تهیه تقریباً 200 تا 400 وعده غذایی و بسته های غذایی هفتگی برای توزیع در شهر چادر بهتر ، تالار شهر كیتچنر با مشاركت Food Not Bombs ، اتحاد زنان آفریقایی و مدرسه علمیه مارتین لوتر لوریر ، از جمله دیگران.

سوپ عدس از جمله غذاهای سودانی است که به عنوان بخشی از پروژه آشپزی فرهنگی آفریقا در شرکت تعاونی آشپزخانه کیتچنر واترلو تهیه می شود. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

به عنوان یک ماشین جوجه کشی مواد غذایی ، و هنگامی که COVID-19 اجازه می دهد ، CKCKW همچنین اشتراک آشپزخانه های تجاری را با کارآفرینان ظهور مواد غذایی تسهیل می کند تا آنها بتوانند تجارت مواد غذایی ایجاد کنند.

این سازمان فراتر از آشپزخانه فیزیکی ، مشاوره ، آموزش ، کمک به خرید عمده ، ایجاد نام تجاری ، دسترسی به منابع مالی و توسعه بازارهای فروش را فراهم می کند. آنها همچنین از تولیدکنندگان مواد غذایی محلی استفاده می کنند. به عنوان مثال Gmach Gardens ، یک مزرعه کمبریج ، با تهیه محصولات کمک می کند.

رامزی می گوید ، این همکاری فقط در کانادایی های جدید نیست.

“واقعاً ، ما در حال جستجوی کسی هستیم که بخواهد ایده تجارت مواد غذایی را توسعه دهد [who] این امر به دسترسی به آشپزخانه های تجاری در آینده بستگی دارد “.

آنها از جوامع United Way Waterloo Community ، شهرهای Kitchener و Waterloo و بنیاد Anglican و غیره بودجه دریافت می کنند.

دو آشپز از پروژه آشپزی فرهنگی آفریقا ، راجا عثمان (سمت چپ) و نوحه هاشم سوپ عدس را در همكاری Community Kitchener of Kitchener Waterloo (CKCKW) هم بزنید. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

این سازمان غیر انتفاعی همچنین حق عضویت اعضای جامعه را که می خواهند حمایت یا داوطلب شوند ، می پذیرد.

رامسي گفت: “در آينده ، به افراد داوطلب و مددكار براي شام اجتماعات و كارگاه هاي آشپزي خود نياز خواهيم داشت.” “این در مورد انسجام اجتماعی و توسعه اقتصادی از طریق غذا و گسترش درک معنای غذا برای گروه های مختلف فرهنگی است.”

این امر هم در انرژی و هم در رایحه های ناشی از آشپزخانه کاملاً مشخص است. هاشم و تیم آشپزهایش در حال آماده سازی غذای سودانی خود هستند و سخت کار می کنند زیرا او می گوید تاثیری که COVID-19 بر همه داشته است را تشخیص می دهند.

نییما احمد ، داوطلب از پروژه آشپزی فرهنگی آفریقا ، فلافل را برای توزیع بسته بندی می کند. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

وی گفت: “در همسایگی من ، افرادی وجود دارند كه خانواده و افراد مسن ندارند و كسی برای تهیه آنها غذا ندارد. برای همه سخت است.”

“من اشک می بینم. ما اینجا یکدیگر را داریم ، اما بعضی از افراد کسی را ندارند. من از این تیم و تلاش قدردانی می کنم. از آنجا که ما الان کانادایی هستیم ، باید بازگردانیم.”

برای دیدن داستان های بیشتر در مورد تجربیات سیاه کانادایی ها – از نژادپرستی ضد سیاه پوستان تا موفقیت در جامعه سیاه پوستان – سیاه پوستان بودن در کانادا را ببینید ، یک پروژه CBC کانادایی های سیاه می توانند به آن افتخار کنند می توانید داستان های بیشتری را اینجا بخوانید.

(CBC)