چگونه یک رژیم غذایی سالم و محلی بخوریم. نکاتی از یک متخصص تغذیه Haudenosaunee

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه غذاهایی در فصول مختلف سال برای شما مفید هستند؟

پاسخ کوتاه: هر آنچه در نزدیکی شما رشد می کند. پاسخ طولانی کمی پیچیده تر است.

تری مورو یک متخصص تغذیه ثبت شده در Haudenosaunee از شش ملت رودخانه بزرگ است. او بر غذاهای سنتی “به معنای فرهنگی و معنوی” تمرکز می کند.

مورو همچنین رئیس شبکه اطلاع رسانی دانش تغذیه بومی است.

او گفت علومی که او مطالعه کرده است “به طرز مضحکی با آموزه هایی که از جامعه خود دریافت کرده است در ارتباط است.”

مورو گفت: مغذی‌ترین غذاهایی که در فصل بهار می‌توان مصرف کرد، غذاهایی هستند که در حال حاضر در منطقه شما رشد می‌کنند.

یکی از نمونه هایی که او آورد، شربت افرا بود. او توضیح داد که در فرهنگ او، سال زمانی آغاز می شود که درختان افرا آماده تولید شیره هستند.

زنی که در حال چنگ زدن به مزرعه است، کودکی با او کار می کند.
Deyowidron’t Teri Morrow یک متخصص تغذیه در Haudenosaunee از شش ملت رودخانه بزرگ است. او می گوید که در تمرین خود دانش غربی را با آموزه های سنتی فرهنگ خود ترکیب می کند تا به بیمارانش کمک کند. (ارسال شده توسط Deyowidron’t Teri Morrow)

او گفت: “وقتی ما شربت افرا را بیرون می آوریم، می دانیم که از آن نوع جدید منبع تغذیه تازه از زمین استفاده می کنیم، زیرا آب زیرزمینی تغذیه کننده آن درختان همیشه در گردش است.”

او گفت که شیره افرا در اوایل بهار بسیار مهم است، زیرا منگنز و روی را که برای عملکرد سیستم ایمنی مهم هستند، تامین می کند.

مورو گفت اینگونه مردم هاودنوسانه برای بهار آماده می شوند، زمانی که در معرض افراد بیشتری قرار گرفتند و انتظار می رفت کاشت را شروع کنند.

مورو گفت که او به مردم توصیه نمی کند فقط بیرون بروند و شروع به جستجوی غذا کنند. در عوض، او گفت که مردم باید به دنبال افراد بومی در منطقه خود باشند که می توانند به آنها کمک کنند تا این کار را مسئولانه و محترمانه انجام دهند.

او گفت: “شما احتمالاً در زمین مردم هستید.” “زمین تاج چیست؟ زمین سنتی چیست؟ و حتی چقدر مجاز به علوفه گیری هستید؟”

“[Foraged food] واقعاً راهی عالی برای افرادی است که هرگز فرصت برقراری ارتباط با کسی از یک ملت اول یا کسی که دانش سنتی را حمل می کند را نداشته اند.”

مورو گفت که جستجوی این غذاها با مردم بومی نیز راه خوبی برای کسانی است که نمی توانند بیرون بروند و برای حمایت از جوامع محلی گرد هم آیند.

او گفت غذاهای Haudenosaunee و معمولاً دارای مقادیر زیر هستند:

  • روی، که به رشد و حفظ بدن کمک می کند (بینایی، ایمنی، لخته شدن خون، عملکرد تیروئید، بهبود زخم)
  • پروتئین، برای رشد و نگهداری سلول
  • آهن، جزء گلبول های قرمز خون است که اکسیژن را در سراسر بدن شما حمل می کند.
  • ویتامین D که به جذب کلسیم کمک می کند، استخوان ها و دندان های سالم را حفظ می کند، به عضلات، اعصاب و سیستم ایمنی کمک می کند تا به درستی کار کنند.
  • ویتامین B12 و B6 که برای سالم نگه داشتن سلول های عصبی و خونی (توسعه مناسب مغز) مورد نیاز است.

سی‌بی‌سی همیلتون با مورو صحبت کرد، در اینجا برخی از این گفتگو آورده شده است:

بحث برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

دانش سنتی

دانش Haudenosaunee چگونه به کار و رویکرد شما اطلاع می دهد؟

زمانی که در مدرسه بودم، از درک خود از آموزه های فرهنگی خود و کمی زبانی که در آن زمان داشتم برای بررسی آموزه های غربی خود استفاده می کردم. [and] برای من منطقی تر بود

من فکر می‌کنم که امروز تمرین رژیم غذایی‌ام را همین‌طور انجام دادم، زیرا پنج سال خوب با مشتریان و حمایت کامل جامعه پزشکی کار کردم، اما حمایت زیادی از زبان فرهنگی وجود نداشت.

وقتی مشتریان شما نیاز به ایجاد تغییرات لازم برای تأثیرگذاری بر سلامت و تندرستی خود دارند، کمک به کسی واقعاً دشوار بود، اما آنها واقعاً در دانش فرهنگی، شیوه‌های غذایی سنتی، به دلیل نسل‌کشی و سازه‌های استعماری که از سیستم سلامت و ادراک سلامت امروز حمایت می‌کنند، محدود هستند. .

شیره ای که از درخت بیرون می آید به داخل سطل.
مورو می‌گوید شیره افرا بخش مهمی از رژیم غذایی Haudenosaunee در فصل بهار است، زیرا به ایمن‌سازی در زمانی که افراد بیشتری را می‌بینیم کمک می‌کند. (ارسال شده توسط Deyowidron’t Teri Morrow)

من واقعاً سعی کردم فقط در تمرین خود اهمیت بیشتری بدهم، اگر مردم به آن غذاها دسترسی نداشتند تا به آنها کمک کنم تا به افرادی که به آن قطعات و فرآیندهای دانش سنتی پایبند بودند دسترسی پیدا کنند – شکار، ماهیگیری، گردهمایی، مراسم زبان – برای حمایت از آنها و ارتقای آنها، به طوری که بعداً افراد بیشتری دسترسی و توانایی استفاده از همان دانشی را داشته باشند که در طول نسل ها منتقل شده است.

در بهار چه بخوریم

غذاهای مغذی برای خوردن در فصل بهار کدامند؟

در حال حاضر، ما چند سبزی مختلف دریافت می کنیم… پروتئین، می دانید، ما منابع پروتئینی واقعی گوشت مانند بوقلمون های وحشی در دسترس داریم. و ماهی همیشه در دسترس است، [they have] امگا سه، امگا شش و پروتئین متفاوت است.”

پروتئین ها واقعاً مهم هستند زیرا ما از آن مرحله استراحت به تحرک و فعالیت فیزیکی بیشتر می رویم، به دلیل کاری که قرار است انجام دهیم.

یک کاسه شیشه ای با سوپ.
یک کاسه از ذرت آبدار و سفید با نخود و سیب زمینی شیرین. مورو گفت ماهی و سایر پروتئین ها در فصل بهار برای اینکه از حالت استراحت در زمستان به یک سبک زندگی فعال تر در بهار و تابستان برسند، مهم هستند. (ارسال شده توسط Deyowidron’t Teri Morrow)

رمپ یا تره وحشی و کمانچه دارای مواد مغذی مانند منگنز، ویتامین A، C، B3، B6 فولات و آهن هستند.

رمپ ها همچنین دارای آلیوم هستند که به حمایت از سلامت قلب و عروق و جلوگیری از آسیب عروق خونی کمک می کند.

ویتامین دی

مردم اغلب به نیاز به ویتامین D در زمستان برای تقویت خلق و خوی فکر می کنند، آیا در تابستان هم همینطور است؟

بسیاری از ویتامین D که بدن ما استفاده می کند از خورشید می آید، بنابراین اگر پوست خود را در دسترس خورشید قرار دهید، بدن شما می تواند از آن استفاده کند. اما در زمستان، معمولاً اینطور نیست، زیرا ما یا در داخل هستیم یا در بسته بندی.

اما اگر در دفتر هستید و به خود اجازه نمی‌دهید که از این طریق دوباره با روحیه خود ارتباط برقرار کنید، تعادل خود را از دست خواهید داد.

شما باید همان تلاش هماهنگی را که در زمستان انجام می دهید انجام دهید. بیشتر حواستان به ویتامین D باشد. به نظر من هم سخت است، مگر اینکه مردم رفته باشند و خونشان را چک کنند.