چگونه تورنتو باید به بهترین نحو با اعتیاد به مواد مخدر مبارزه کند؟ کاندیداهای شهرداری عقاید کاملاً متفاوتی دارند

بحران مصرف بیش از حد تورنتو در روز چهارشنبه در مسیر کمپین شهرداری مورد توجه قرار گرفت، با برخی از نامزدها پیشنهاد تغییر مسیر شهر در مورد جرم زدایی در حالی که برخی دیگر استدلال می کنند که بهتر است این موضوع سیاسی نشود.

مارک ساندرز، رئیس پلیس سابق و نامزد شهرداری در مصاحبه با CBC News گفت: “من فکر می کنم که این یک مسئله بهداشتی است، اما من از جرم زدایی حمایت نمی کنم.”

وقتی به آن پاسخ می‌دهیم، به نوعی احساس می‌کنم که در حال تسلیم شدن هستیم.»

داده‌ها نشان می‌دهد که بحران اوردوز در کانادا در طول این همه‌گیری بدتر شده است، به طوری که تعداد افرادی که در اثر مواد مخدر غیرقانونی می‌میرند در بسیاری از استان‌ها به اوج جدیدی رسیده است. به گفته کسانی که در مورد مصرف کنندگان مواد مخدر تحقیق و کار می کنند، عرضه مواد مخدر سمی در کشور مقصر است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط بهداشت عمومی تورنتو، در تورنتو، تعداد مرگ و میر ناشی از سمیت مواد افیونی به طور پیوسته در حال افزایش است. در سال 2014، 124 مورد مرگ و میر تایید شده بود. این تعداد در سال 2021 به 591 افزایش یافت – آخرین سالی که در حال حاضر داده‌های مربوط به آن در دسترس است.

تورنتو در ژانویه 2022 از دولت فدرال درخواست کرد تا همه مواد مخدر برای استفاده شخصی را جرم‌زدایی کند. شهر آن درخواست را ماه گذشته به روز کرد، ارائه مدلی فراتر از آنچه که Health Canada در بریتیش کلمبیا تایید کرده است.

“این نباید یک بازی سیاسی باشد”

مانند ساندرز، همه نامزدهای شهرداری با این اقدام موافق نیستند.

جورجیو مامولیتی، عضو قدیمی شورای شهر، استدلال می کند که جرم زدایی کارساز نیست – و ایمن نیست.

وی در بیانیه‌ای خبری در روز چهارشنبه گفت: «مقامات شهری آشکارا پیامدهای منفی اجتناب‌ناپذیر این تصمیم بر جامعه، مشاغل مرکز شهر، مدارس و جوامع حاشیه‌نشین را نادیده گرفته‌اند.

در همین حال، جاش ماتلو، عضو شورای شهر و نامزد شهرداری، می‌گوید که شهر باید از شواهد پزشکی برای مقابله با بحران مصرف بیش از حد در شهر پیروی کند.

او در مصاحبه‌ای به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «بحث در مورد جرم‌زدایی یا عدم جرم‌زدایی مواد مخدر باید مبتنی بر حقایق، عینی باشد و ما باید از راهنمایی‌های کارشناسان پیروی کنیم.

“این نباید یک بازی سیاسی باشد. ما در مورد زندگی مردم صحبت می کنیم.”

متلو در عوض طرحی را برای ایجاد یک “صندوق ایمنی و سلامت جامعه” به ارزش 115 میلیون دلار برای مبارزه با علل اصلی خشونت در تورنتو پیشنهاد می کند – که به گفته او با محدود کردن بودجه پلیس برای سه سال آینده محقق می شود.

او گفت که “تثبیت” بودجه پلیس به میزان 1.16 میلیارد دلار برای سه سال آینده باعث آزادسازی بودجه در بودجه های بعدی برای سرمایه گذاری در پیشگیری از جرایم خشونت آمیز از طریق راه هایی مانند حمایت های بهداشت روان می شود.

بحث در مورد محل های تزریق ایمن

در همین حال، آنتونی فیوری، ستون نویس سابق تورنتو سان و نامزد شهرداری روز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن، ساخت برنامه ریزی شده دو محل تزریق ایمن جدید را متوقف خواهد کرد و منابع را به سمت ایجاد تسهیلات درمان دارویی هدایت خواهد کرد.

در ماه فوریه، شهر برنامه‌های خود را برای همکاری با بیمارستان سنت مایکل و بیمارستان غربی تورنتو برای ایجاد سایت‌های مصرف تحت نظارت جدید برای افرادی که از داروهای غیرقانونی استفاده می‌کنند، اعلام کرد. شهر می‌گوید این مکان‌ها خدمات پزشکی حیاتی ارائه می‌کنند و ثابت شده است که جان انسان‌ها را نجات می‌دهند.

یک قرص فنتانیل در کنار سرنگ ها در یک کیسه شواهد نشان داده شده است.
اگر تسلیم شهر به دولت فدرال موفقیت آمیز باشد، در اختیار داشتن تمام داروهایی که برای استفاده شخصی در نظر گرفته شده اند، جرم زدایی خواهد شد. (CBC)

فیوری گفت که در عوض از این بودجه برای ایجاد مراکز درمانی که از درمان اجباری حمایت می کنند استفاده خواهد کرد.

او روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر افرادی هستند که در خیابان‌های ما پرسه می‌زنند که برای خودشان، خطری برای دیگران، خطری برای خانواده‌های تورنتو هستند – آنها به درمان اجباری نیاز دارند».

ساندرز مخالف است و می گوید که به حمایت از تلاش های کاهش آسیب مانند محل های تزریق تحت نظارت ادامه خواهد داد.

وی گفت: «درمان و بهبودی دو جنبه مهم در مصرف مواد هستند.

اجرای پلیس “متخلف محور”.

موضوع حمایت اجتماعی در این شهر در هفته‌های اخیر در میان افزایش خشونت‌ها در سیستم حمل و نقل تورنتو، خبرساز شده است.

بسیاری از کارشناسان می گویند که شهر فاقد حمایت اجتماعی برای افرادی است که در بحران زندگی می کنند.

روز پنجشنبه، راب دیویس، عضو محافظه کار سابق شورای شهر، متعهد شد که برای مقابله با این موضوع “پلیس متمرکز بر مجرم” را ایجاد کند.

یک تراموا در 26 ژانویه 2023 به ایستگاهی در یونگ و دونداس نزدیک می شود. پلیس حضور خود را در حمل و نقل عمومی پس از موجی از حوادث خشونت آمیز در TTC افزایش می دهد.
بر اساس داده های منتشر شده توسط TTC در ماه فوریه، 1068 حادثه خشونت آمیز علیه مسافران در سال 2022 رخ داده است. بسیاری از کارشناسان خواستار حمایت های اجتماعی بیشتر برای کمک به مبارزه با این موضوع هستند. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

او در بیانیه ای گفت: این استراتژی منابع پلیس را بر روی مجرمان شناخته شده متمرکز می کند “که مسئول بخش بزرگی از جنایات خیابانی و خشونتی هستند که ما تجربه می کنیم.”

من تمرکز جدیدی توسط پلیس ما بر روی کانون های جرم و جنایت با تاکید بر بازدارندگی و پیشگیری را هدایت و حمایت خواهم کرد.”

پلیس متخلف محور توسط خدمات پلیس در ادمونتون پذیرفته شده است، با هدف همکاری با مجرمان برای جلوگیری از رفتار مجرمانه آنها و دور نگه داشتن آنها از سیستم عدالت کیفری.

42 نامزد برای تصدی شهردار بعدی

اگرچه او قبلاً گفته بود از رقابت برای جانشینی شهردار سابق جان توری کنار می‌ماند، نخست‌وزیر داگ فورد گفت که رأی‌دهندگان نباید از کسی که می‌خواهد بودجه پلیس را در پی افزایش خشونت‌ها کاهش دهد، حمایت کنند.

او گفت که باید یک رویکرد سه جانبه برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشد: حمایت از سلامت روان، پلیس بیشتر، و اصلاحات وثیقه فدرال.

دوره نامزدی برای انتخابات دور دوم 26 ژوئن به طور رسمی در 3 آوریل افتتاح شد.

از بعدازظهر چهارشنبه، 42 نامزد رسماً نام خود را به عنوان شهردار بعدی تورنتو معرفی کردند. دوره نامزدی در ساعت 2 بعد از ظهر روز 12 مه پایان می یابد.

سلب مسئولیت: شاون جفوردز، که در این داستان مشارکت داشت، قبلا با نامزد شهرداری آنتونی فیوری در تورنتو سان کار می کرد.