چه در حومه‌ها قدم بزنید یا در یک زمین چمن‌زار، مراقب کنه‌ها باشید

یک دختر لندنی پس از گزش کنه هنگام پیاده‌روی در روستای وورتلی در سلامتی خوبی به سر می‌برد – حادثه‌ای که کارشناسان می‌گویند بر این واقعیت تأکید می‌کند که عنکبوتیان هشت پا که تشنه خون ما هستند، فقط در مزارع خشک نشده یا دور محدود نیستند. پرتاب چوب

نیکول ورمو، مادر روبی، گفت: “من هرگز انتظارش را ندارم، روبی فقط سگ را در اطراف بلوک راه می‌اندازد، زیرا ما به مرکز شهر نزدیک هستیم.”

ورمو گفت که روبی در حال پیاده‌روی با پپر، صلیب جک راسل-چی‌هواهوای خانواده بود، مثل هر روز صبح – به جز روز چهارشنبه که او یک سواری را به خانه آورد.

ورمو به یاد می آورد: “او فقط گفت “مامان، چیزی در من وجود دارد.” “او گردنش را لمس می کرد و مطمئن بود که درست همان جاست و تازه شروع به چفت شدن کرده بود. حدس می زنم تازه در موهایش افتاده بود و باید گاز گرفته باشد. هنوز خیلی گود نکرده بود و زیبا بود. به راحتی قابل حذف است.”

گزش کنه گاهی اوقات در ماه های زمستان گزارش می شود

من قطعاً شوکه شده بودم، جایی که ما در Wortley زندگی می کنیم، در یک پیاده روی معمولی دو بار به آن فکر نمی کنم.

در حالی که شکار کنه برای شکار در روستای Wortley ممکن است ورمو و دخترش را شگفت زده کرده باشد، برای جرمی هوگوین، هماهنگ کننده بیماری های منتقله از طریق ناقل واحد بهداشت میدلسکس لندن، تعجبی ندارد.

گزش کنه
دایره‌ای که نیکول ورمو به‌صورت دیجیتالی اضافه کرده است، منطقه‌ای را نشان می‌دهد که دخترش روبی توسط کنه‌ای گزیده شد که او را در حالی که سگ را در اطراف بلوک در محله روستای ورتلی خود راه می‌رفت پیدا کرد. (کالین باتلر/اخبار CBC)

“این زمانی از سال است که ما تقریباً در همه جا شاهد فعال بودن کنه ها هستیم. معمولاً در بهار و پاییز است که آنها بیشترین فعالیت را دارند، بنابراین اکنون که هوا گرم تر است و مردم بیرون هستند، قطعا شاهد افزایش تعداد کنه ها در افراد هستیم. و متأسفانه گاز گرفته شدن.»

در حالی که بیشتر ما ممکن است وسوسه شویم که گرمای بیش از حد معمول آوریل را مقصر این حادثه بدانیم، هوگوین گفت که گزش کنه در اواسط زمستان در لندن گزارش شده است، تا زمانی که شرایط مناسب باشد.

“وقتی هوا گرم می شود، ما کنه می گیریم. حتی در دسامبر و ژانویه، باور کنید یا نه. ما روزهای گرمی داریم که دمای آن 12 درجه است و به طرز عجیبی کسی یک کنه را وارد می کند و وقتی آن را می بینید بسیار قابل توجه است، اما به محض اینکه هوای گرمتر است، آنها قطعاً در جستجوی بیرون هستند و به دنبال یک وعده غذایی هستند.”

هاگیوین گفت، برخلاف پشه ها، که مقامات بهداشتی به طور منظم در طول ماه های تابستان آنها را با لاروکش در فاضلاب های طوفان شهری پاکسازی می کنند، هیچ گونه کنترل جمعیتی روی کنه ها وجود ندارد.

او گفت: «همه چیز در مورد آموزش و حفاظت است، این همه در سراسر انتاریو است. به همین دلیل است که مقامات بهداشتی لندن شروع به ترغیب مردم کردند تا با استفاده از یک ابزار آنلاین شروع به شناسایی کنه ها کنند.

وب‌سایت و برنامه eTick توسط دانشگاه بیشاپ در شربروک، کیو، با توافق با آژانس بهداشت عمومی کانادا اداره می‌شود. ETick با استفاده از یک نقشه آنلاین نشان می‌دهد که کنه‌های مشکوک در سرتاسر کشور، از جمله لندن، استانبول، کجا قرار گرفته‌اند.

هوگوین گفت، از آنجایی که کنه ها و بیماری لایم بسیار شایع شده اند، مقامات بهداشتی دیگر خدمات شناسایی ارائه نمی دهند و در عوض از مردم می خواهند که خود را در مورد عنکبوتیان آموزش دهند و هر گونه علائم غیرعادی مرتبط با گزش را به یک متخصص پزشکی گزارش دهند.

در مورد روبی، عنکبوتی که او را پیدا کرد یک کنه سگ آمریکایی بود، که از نوعی بیماری لایم نیست.

“کنه سگ بیماری لایم را منتقل نمی کند، در حالی که کنه پا سیاه یا کنه آهو می تواند. من نمی گویم هر کنه ای این بیماری را دارد، اما این یک احتمال است.”