چرا های پارک در آتش است؟ چگونه سوختگی های تجویز شده توسط بومیان از زمین محافظت می کند

High Park در آتش است – اما همه اینها بخشی از برنامه است.

شهر تورنتو برای محافظت از اکوسیستم کمیاب ساوانای بلوط سیاه در پارک، درگیر سوختگی های تجویز شده، روشی عمدی برای حفاظت است.

این شهر که حدود دو دهه است سوزاندن های تجویز شده را انجام می دهد، برنامه ریزی کرده بود تا در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه، سوختگی های پارک را برگزار کند، اما در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل آب و هوای مطبوع که «شرایط آب و هوایی مطلوب» را ایجاد می کند، به جای آن روز پنجشنبه آغاز خواهند شد. برای آتش

این روش به قبل از استعمار برمی گردد. مردم بومی که به زمین تمایل داشتند از سوختگی به عنوان ابزار مدیریتی برای محیط های وابسته به آتش استفاده می کردند. بیناکزیگووک آنیشناابگ به گفته شهر، نام Ojibway برای سوختگی تجویز شده است.

هنری پیتاواناکوات، یکی از بزرگان بومی که خود را به عنوان عضو کنفدراسیون سه آتش از قلمرو Unceded Wiikwemkoong می‌داند، گفت: “همیشه یک رویه مردم من بوده است که زمین را تمیز نگه دارند. در روزهای قدیم، این روشی برای جوان کردن رشد جدید بود.” . او همچنین یکی از بزرگانی است که مراسم افتتاحیه روز پنجشنبه را رهبری می کند.

در نتیجه این آتش سوزی، پارک از ساعت 7 صبح پنجشنبه به روی وسایل نقلیه بسته می شود و اکثراً زمانی که دود در غروب از بین می رود بازگشایی می شود. شهر می گوید برخی از مناطق به روی عابران پیاده بسته می شود.

اما تاریخچه سوختگی های تجویز شده چیست و روش چگونه عمل می کند؟ در اینجا آنچه باید در مورد آتش سوزی های پنجشنبه بدانید آمده است.

چرا از سوختگی های تجویز شده در های پارک استفاده می شود؟

به گفته شهر، سوختگی تجویز شده “آتشی است که عمدا تنظیم شده و با دقت کنترل می شود که تا سطح زمین می سوزد و برگ های خشک، شاخه های کوچک و ساقه های علف را می سوزاند، اما به درختان بزرگتر آسیب نمی رساند.”

ری وندریگ، مدیر جنگل‌داری شهری با شهر، به سی‌بی‌سی تورنتو گفت که گونه‌های موجود در اکوسیستم ساوانای بلوط سیاه از سوختن سود می‌برند، زیرا گرم شدن زمین به جوانه‌زنی «گونه‌های مطلوب» در اکوسیستم کمک می‌کند و باعث از بین رفتن یا کند شدن آن می‌شود. رشد گونه های مهاجم

یک تکنسین جنگلداری یک سوختگی کنترل شده در های پارک انجام می دهد.
این شهر که حدود دو دهه است سوزاندن های تجویز شده را انجام می دهد، برنامه ریزی کرده بود که سوختگی های پارک را در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه برگزار کند، اما به لطف هوای خوب، در عوض از پنجشنبه آغاز می شود. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

او گفت که اکوسیستم شامل درختان ساوانای بلوط سیاه به همراه گونه های چمن و لوپین است.

در آب و هوای ایده‌آل، دود نباید بر محله‌های اطراف تأثیر بگذارد، اما شهرنشینان آن‌ها را تشویق می‌کند که پنجره‌ها را ببندند و در هنگام سوختگی در خانه بمانند، اگر به دود حساس هستند.

زیستگاه ساوانای بلوط سیاه «بسیار نادر» است و این شهر تخمین می‌زند که کمتر از «سه درصد از پوشش اولیه اکوسیستم‌های دشت‌زار و ساوانای بلوط در انتاریو باقی مانده است». .

این اکوسیستم می گوید که High Park “مهم ترین” منطقه در منطقه تورنتو است که حاوی این اکوسیستم است.

روشهای بومی حفاظت از زمین

قبل از سوزاندن، مراسم افتتاحیه و لکه گیری به رهبری بزرگان بومی برگزار می شود.

پیتاواناکوات به سی بی سی تورنتو گفت که دانش بومی در مورد این نوع حفاظت از محیط زیست در بسیاری از جوامع بومی به خوبی درک شده و منتقل شده است. او گفت که بسیار دیر شده است که روش های بومی حفاظت از زمین جدی گرفته شود.

او گفت: «این فقط راهی برای تمیز نگه داشتن جنگل است. او گفت: “ما در دوره ای از حقیقت و آشتی هستیم… و زمان آن رسیده است که آنها به ارزش ها و سنت های بومی احترام بگذارند.”

او گفت: “ما همیشه از زمین مراقبت کرده ایم… این یک موجود زنده است.”