پلیس هیچ مدرکی دال بر محبوس کردن دانش آموز کلاس اول با انگیزه نفرت توسط کارکنان TDSB پیدا نکرد.

پلیس تورنتو تحقیقات درباره حبس اجباری با انگیزه نفرت یک دانش آموز کلاس اول در مدرسه دولتی جان فیشر را پایان داد و گفت که کارآگاهان هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات علیه کارکنان پیدا نکردند.

مادر این پسر در ماه مارس ادعا کرد که او ماه ها در معرض نژادپرستی ضد سیاهپوستان در مدرسه شمال تورنتو قرار گرفته است. پلیس دو ادعای خاص مبنی بر محبوس شدن او در اتاقی به اندازه کمد در دفتر مدیر و اینکه پیام های نفرت انگیز روی میز نوشته شده بود را بررسی کرد.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که بازرسان با ده ها نفر از جمله قربانی ادعایی، خانواده، معلمان و مدیران مدرسه، دانش آموزان و والدین و دانش آموزان سابق مدرسه مصاحبه کردند.

در بیانیه آمده است که تحقیقات توسط افسران واحد جرایم نفرت پلیس تورنتو مورد بررسی قرار گرفت تا “تعیین شود که آیا جرایم ادعا شده ناشی از تعصب، تعصب یا نفرت بوده است یا خیر” و پس از تکمیل، یافته ها توسط کارگروه جرایم ناشی از نفرت استان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بیانیه آمده است: «اگرچه ما می دانیم که این اتهامات ناراحت کننده هستند، اما تحقیقات کامل و مشورتی انجام شده توسط سرویس هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات پیدا نکرد.

در یک اتاق کوچک، یک میز به دیوار فشار داده شده است.
پلیس تورنتو می گوید هیچ مدرکی دال بر حبس اجباری یک دانش آموز کلاس اول در این اتاق کوچک در مدرسه دولتی جان فیشر پیدا نکرده است. (ارسال شده توسط والدین کودکان سیاه پوست)

3 کارمند هنوز در خانه مشغول به کار هستند

سه کارمند هیئت مدیره مدرسه منطقه تورنتو (TDSB) – مدیر مدرسه، معاون مدیر و یک معلم – زمانی که این اتهامات برای اولین بار مطرح شد، در خانه قرار گرفتند.

در آن زمان، TDSB گفت که گزارش‌هایی مبنی بر «اقدامات جدی ضد نژادپرستی سیاه‌پوستان» در مدرسه دریافت کرده است. در پاسخ، هیئت مدیره یک بازپرس خارجی را برای بررسی ادعاها حفظ کرد.

TDSB در بیانیه اولیه خود گفت: “هیچ کودکی نباید آنچه گزارش شده را تجربه کند و ما به خاطر تأثیری که بر دانش آموز و خانواده آنها گذاشته است عذرخواهی می کنیم.”

TDSB در نامه ای در 11 مه که برای خانواده ها ارسال شد و با CBC تورنتو به اشتراک گذاشته شد، گفت که کارمندان تا زمانی که تحقیقات خود تکمیل شود، در خانه خواهند ماند. TDSB گفت، با این حال، این تحقیقات نمی تواند تا زمانی که سومین تحقیق جداگانه توسط انجمن کمک به کودکان طبق رویه موجود هیئت مدیره به نتیجه برسد ادامه یابد.

رونی فلسن، سرپرست آموزش و پرورش، در این نامه گفت: «ما می‌دانیم که این دوران سختی برای دانش‌آموزان، کارکنان و خانواده‌ها بوده و همچنان ادامه دارد – به‌ویژه کسانی که مستقیماً درگیر هستند و مستحق حل‌وفصل فوری هستند».

فلسن ادامه داد: «لطفاً بدانید که به محض اینکه مجوز انجام این کار داده شد، بازپرس خارجی که بازداشت شده است برای تکمیل تحقیقات در اسرع وقت تلاش خواهد کرد.»

مادر این پسر، فریده، این اتهامات را از طریق گروه حمایت از والدین کودکان سیاه پوست که خواستار ایجاد چارچوبی در سطح استان و تحقیق در مورد نحوه برخورد هیئت مدیره مدارس با موارد نژادپرستی گزارش شده شده است، به اطلاع عموم رساند. سی‌بی‌سی تورنتو از نام خانوادگی فریده برای محافظت از هویت پسرش استفاده نمی‌کند.

فریده در آن زمان گفت که شرایط حبس ادعایی پسرش در یک دستگاه ضبط دیجیتال ضبط شده است که او در جیب خود پنهان کرده بود تا آنچه را که برای او اتفاق می‌افتد پس از آنچه که احساس می‌کرد عدم پیشرفت در رسیدگی به نگرانی‌هایش بود، ثبت کند.

او در ماه مارس گفت: “من احساس خستگی و سردرگمی کردم و شما بدون دلیل به فرزند خود شک می کنید.”

CBC تورنتو اجازه دسترسی به آن ضبط را نداشت. والدین کودکان سیاه پوست گفتند که توسط تیم حقوقی آنها در حال بررسی است زیرا این گروه در حال بررسی اقدامات قانونی علیه هیئت مدیره بود.

سی‌بی‌سی تورنتو با والدین کودکان سیاه‌پوست تماس گرفته است تا درباره مقامات پلیس تورنتو که تحقیقات خود را پایان می‌دهند، نظر بدهند. در صورت ارائه پاسخ، این داستان به روز خواهد شد.


برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

بنر BBIC
(CBC)