پس از درخواست صاحبخانه 63 هزار دلار و قفل کردن درهای خیابان شمالی جیمز، به دنبال خانه جدید می گردد.

رستوران پان آفریقایی Afrolicious پس از اینکه مالک مشترک گفت که آنها ماه گذشته از مرکز شهر همیلتون در خیابان جیمز شمالی “اخراج شدند” به دنبال مکان جدیدی است.

نانسی کینیوآ که در سال 2021 این رستوران را با همسرش افتتاح کرد، گفت که در 10 مارس به آنها یک اخطار پنج روزه برای پرداخت پنج ماه اجاره داده شد.

هنگامی که آنها نتوانستند پول را تهیه کنند، نامه ای در صبح روز 22 مارس به درب منزل فرستاده شد که در آن به دلیل بدهی بیش از 63000 دلار – بیش از 10000 دلار بیشتر از آنچه قبلاً به آنها گفته شده بود – اخراج شدند.

درهای مکان 46 جیمز سنت N. قفل شده بود و به آنها گفته شد که پنج روز فرصت دارند تا وسایل خود را از طریق قرار ملاقات بگذارند.

کینیوا به سی بی سی همیلتون گفت: «این ویرانگر است. واضح است که ما پول زیادی را روی این مکان خاص سرمایه گذاری کردیم تا آن را به آنچه که بود تبدیل کنیم.

داخل یک رستوران با میز، صندلی، و یک بار در پشت.  یک تلویزیون، یک نقاشی با فیل ها و یک قفسه درخشان به شکل آفریقا در دیوار پشتی.
Afrolicious در خیابان جیمز شمالی در سال 2021 افتتاح شد. (Afrolicious/Facebook)

کینیوا گفت که Afrolicious در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 افتتاح شد، و اگرچه راه آسان نبود، اما آنها توانستند سرپا بمانند و آن را به کار ببندند.

او دقیقاً میزان اجاره ماهانه این فضای 3000 فوت مربعی را تأیید نکرد.

کینیوا گفت که رستوران برای تامین مخارج زندگی با مشکل مواجه بود و آنها قبلاً قبل از اینکه صاحبخانه ما را قفل کند به دنبال مکان کوچکتری بودند.

مالک می گوید سعی کردم با صاحبخانه ارتباط برقرار کنم

کینیا گفت که آنها نمی‌خواهند پرداخت اجاره بها را متوقف کنند، اما بدهی ژانویه و فوریه را پشت سر گذاشتند – اما نه مبلغی که در اعلامیه ارسال شده بود.

او می‌گوید: «ما اجاره‌ای برای پرداخت نداشتیم و صاحبخانه در ابتدا درک می‌کرد. “ما داشتیم به عقب برسیم. در ماه مارس، [rent] به موقع پرداخت شد و ما در واقع مبلغ کمی را به سمت باطن پرداخت کردیم.”

به گفته کینیوا، پس از دریافت اخطار در 10 مارس، او تلاش کرد تا درخواست تمدید پرداخت کند، اما تاییدیه دریافت نکرد.

کینیوا گفت: “من پرداخت نکردن اجاره را توجیه نمی کنم. و با توجه به شرایط مالی همه چیز، ای کاش می توانستیم. اما در عین حال، داشتن یک ارتباط روشن و مناسب بسیار مهم است.”

او گفت اگرچه قرارداد اجاره به صاحبخانه اجازه می داد تا سه ماه اجاره اضافی را از قبل درخواست کند، اما رستوران فقط نتوانست در مدت زمان کوتاهی این پول را تامین کند.

سی‌بی‌سی همیلتون با صاحبخانه، DMS Property Management Ltd. تماس گرفت، که مصاحبه را رد کرد و گفت: «با رعایت مفاد محرمانه بودن تحت قرارداد اجاره، ما این اختیار را نداریم که درباره جزئیات مالی یا سایر جزئیات مربوط به خاتمه اجاره بحث کنیم. ”

کلاژ دو عکس از لامپ.
نانسی کینیوا، مالک دو دستگاه نور ثابت Afrolicious گفت که در ابتدا به او گفته شد که نمی تواند از محل خارج شود. (ارسال شده توسط نانسی کینیوا)

کینیوا گفت همچنین به آنها گفته شد که نمی توانند چراغ هایی را که در داخل رستوران نصب کرده بودند، که توسط یک هنرمند آفریقایی ساخته شده بود، حذف کنند، زیرا صاحبخانه گفت که آنها اکنون متعلق به ساختمان هستند.

او گفت: «برگرداندن آنها برای ما بسیار مهم است، زیرا آنها معنای زیادی دارند. آنها نماینده بخشی از یک جامعه بزرگتر هستند که از اینجا دور هستند.”

کینیوا گفت که صاحبخانه از آن زمان گفته است که می توانند چراغ ها را تا زمانی که آنها را با وسایل جدید جایگزین کنند بازیابی کنند – گزینه ای که کینیوا مطمئن نبود از پس پرداخت آن بربیاید.

از دیدن رفتن Afrolicious ناراحتم

اشلی مونتاگ، یکی از بنیانگذاران Blk Owned، یک سازمان غیر انتفاعی که از کسب و کارهای متعلق به سیاه پوستان در منطقه همیلتون حمایت می کند، گفت که از دیدن بسته شدن مکان احساس “غمگینی” می کند.

او گفت: “برای جامعه سیاه پوستان، ما به فضاهای بیشتری مانند آن نیاز داریم.” “این یک رستوران است، اما تقریباً مانند یک مرکز اجتماعی و همچنین یک فضای تجمع بود.”

کینیوا گفت اگرچه فضای فیزیکی خود را از دست داده اند، اما Afrolicious هنوز از طریق پذیرایی خود در تجارت است و امیدوارند در جای دیگری در همیلتون بازگشایی شوند.

شش نفر در حالی که به دوربین نگاه می کنند با هم عکس گرفته و لبخند می زنند.
Blk Owned Hamont در 31 مارس میزبان جمع آوری کمک مالی برای مشاغل در شهر بود. از چپ: شرمن بارینگتون، یکی از بنیانگذاران شبکه صاحبان رستوران های آفریقایی کارائیب، الکساندریا مونتاگ، ابیگیل مونتاگ، تری بدمینستر، اشلی مونتاگ و روکز از استودیوهای ساند باکس، جایی که این رویداد رخ داد. (ارسال شده توسط اشلی مونتاگ)

در 31 مارس، Blk Owned یک رویداد شبکه‌ای برگزار کرد که در آن میزبانی برای جمع‌آوری کمک مالی برای صندوق جدید کمک به کسب و کار سیاه خود، که سازمان در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی رسمی آن تا پایان این ماه است، برگزار کرد.

مونتاگ گفت که کسب‌وکارهای کوچک پس از شیوع بیماری همه‌گیر در تلاش بوده‌اند، زیرا قیمت‌ها به‌ویژه کسب‌وکارهای سیاه‌پوست در حال افزایش هستند.

او گفت: «من فکر می‌کنم اینجاست که سازمان‌های متعلق به سیاه‌پوستان مانند Blk Owned وارد می‌شوند تا بتوانند در این مدت از کارآفرینان سیاه پوست و صاحبان مشاغل حمایت کنند.

مونتاگ گفت که امیدوار است Afrolicious پس از باز شدن درخواست‌ها به صندوق درخواست دهد و امیدوار است که صاحبان آن‌ها روی پاهای خود فرود آیند.

برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، یک پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

بنر BBIC
(CBC)