پس از خروج زودهنگام از پلی آف، کایل دوباس به عنوان جنرال موتورز Maple Leafs کنار رفت

کایل دوباس به عنوان مدیر کل تورنتو میپل لیفز کنار گذاشته شد.

این تیم روز جمعه اعلام کرد که راه خود را با مدیر اجرایی 37 ساله که قرار بود در 30 ژوئن به پایان برسد، جدا می کند.

برندان شاناهان، رئیس لیفز، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهم از کایل به‌خاطر فداکاری تزلزل‌ناپذیرش در این 9 فصل گذشته با سازمان، از جمله پنج فصل آخرش به عنوان مدیر کل، تشکر کنم. کایل فرهنگ بزرگی را در رختکن و کارکنان ما پرورش داد و پیوسته تلاش کرد تا تیم ما در فصل بهتر شود.

شاناهان قرار بود بعد از ظهر جمعه در Scotiabank Arena برای رسانه ها سخنرانی کند.

Leafs برای اولین بار در نزدیک به دو دهه بهار امسال با شکست تامپا بی لایتنینگ قبل از تعظیم در برابر افسران فلوریدا پانترز در یک نمایش ناامیدکننده در دور دوم، در یک سری پلی آف پیروز شد.

تماشا | Maple Leafs توسط Panthers در بازی 5 حذف شد:

برنده وقت اضافه بازی Cousins ​​5 به سری Panthers بر Maple Leafs پیروز شد

نیک کازینز در وقت اضافه اول گلزنی کرد تا فلوریدا 3-2 در بازی چهارم مقابل تورنتو پیروز شود و Maple Leafs را 4-1 در این سری حذف کند.

دوباس احساساتی در کنفرانس مطبوعاتی پایان فصل خود در روز دوشنبه گفت که مطمئن نیست که به عنوان جنرال موتورز ادامه دهد یا خیر، با اشاره به استرس خانواده جوانش.

هواداران نباید انتظار داشته باشند که دوباس در کوتاه مدت به باشگاه دیگری بپیوندد.

او در مورد آخرین حضورش در رسانه‌ها به‌عنوان جنرال موتورز اضافه کرد: «قطعاً نمی‌خواهم به جای دیگری بروم. “یا اینجا خواهد بود یا تنظیم مجدد زمان می برد [and] منعکس کن… اما هفته بعد من را در جای دیگری نخواهی دید.

“نمیتونم بذارم [my family] از این طریق پس از این سال.”

از سال 2014 با تورنتو

دوباس در سال 2014 به عنوان دستیار جنرال موتورز در سن 28 سالگی به لیفز پیوست و در سال 2018، تورنتو مارلیس لیگ هاکی آمریکا را به عنوان قهرمانی کالدر کاپ هدایت کرد.

او در ماه مه 2018 به عنوان بخشی از برنامه جانشینی تحت هدایت شاناهان به عنوان مدیر کل تورنتو از لو لاموریلو منصوب شد.

Leafs تحت هدایت دوباس – که به عنوان یک ذهن هاکی جوان و باهوش با رویکردی آینده‌نگر به تجزیه و تحلیل – در طول پنج سال ریاست او به چشم می‌خورد، کشش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد.

تورنتو رکوردهای تک فصلی را برای بردها و امتیازات ثبت کرد و در دوران تصدی خود 221-109-42 پیش رفت. دوباس همچنین از حرکات بزرگ ابایی نداشت – او در نوامبر 2019 مایک بابکوک سرمربی برنده جام استنلی را برکنار کرد و شلدون کیف را جایگزین او کرد – اما تا بهار امسال برای یافتن ترکیب مناسب در پلی آف تلاش کرد.

برگ‌ها در 7 بازی به بوستون در سال 2019 شکست خوردند، در دور مقدماتی 2020 که به دلیل بیماری همه‌گیر ضروری بود به کلمبوس سقوط کردند و در یک شکست فاجعه‌بار 2021 مقابل مونترال 3-1 پیش افتادند، قبل از اینکه در یک باخت محکم و هفت بازی به تامپا نویدبخش باشند. در سال 2022 که زمینه را برای پیشرفت ماه گذشته فراهم کرد.

دوباس از استعدادهای تهاجمی موسوم به “چهار هسته ای” تورنتو متشکل از آستون متیوز، میچ مارنر، جان تاوارس و ویلیام نایلندر حمایت بی دریغ کرد.

مارنر در مورد دوباس پس از حذف لیفز توسط فلوریدا گفت: “به عنوان یک فرد، او در تمام مدتی که من در اینجا بودم غیرقابل باور بود.” او به بازیکنان و کادرش اهمیت زیادی می دهد.

“چیزی که همه ما خوش شانس هستیم.”

تماشا | Leafs اولین سری پلی آف را در 19 سال برنده شد:

برنده وقت اضافه تاوارس مقابل لایتنینگ در بازی 6، Maple Leafs را به دور دوم می برد

جان تاوارس از تورنتو، شنبه شب گل پیروزی سری را در وقت اضافه مقابل تامپا بای به ثمر رساند و باعث پیروزی 2-1 افرا لیفز و پیروزی سری 4-2 شد.

هسته 4

اولین هیجان بزرگ او فریب دادن تاوارس بود که در غرب تورنتو بزرگ شد، پس از چند ماه کار، با یک قرارداد هفت ساله 77 میلیون دلاری آمریکا در آژانس مجانی قرارداد.

یک مذاکره سخت با نایلندر – وینگر دو ماه اول فصل 2018-2019 را از دست داد – پیش از آن که او نهایتاً یک قرارداد 6 ساله به ارزش 45 میلیون دلار در دسامبر سال بعد امضا کرد.

این زمینه را برای متیوز فراهم کرد تا یک تمدید پنج ساله با ارزش کمتر از 58.2 میلیون دلار در فوریه 2019 ایجاد کند.

پس از آن، مارنر هفت ماه بعد با یک پیمان شش ساله 65.4 میلیون دلاری دستمزد گرفت زیرا تورنتو تقریباً نیمی از سقف حقوق خود را به چهار ستاره اختصاص داد.

دوباس همچنین چندین معامله انجام داد و از تغییر مسیر خجالتی نبود، و در همان اوایل متوجه شد که تورنتو به سختی و تجربه پلی آف بیشتری نیاز دارد.

او قهرمان جام استنلی، جیک موزین را در سال 2019 و رایان اوریلی را در سال 2023 به دست آورد تا بتواند به غلبه بر لیفز کمک کند.

دوباس در مقابل کلاه، بازیکنانی از جمله مهاجم کهنه کار جیسون اسپزا و مایکل بانتینگ محصول شهر خود را نیز در سطل معامله پیدا کرد.

نوسازی مهلت تجاری

دوباس با اضافه کردن اوریلی، نوئل آچیاری، لوک شن و جیک مک کیب، فهرست را قبل از پایان مهلت تجاری این فصل بازسازی کرد و روند انتخاب‌های پیش‌نویس را ادامه داد که برای کمک فوری از در خارج می‌شوند.

او همچنین سهم خود را از دست داد، یعنی خرید دروازه بان پتر مرازک و معامله با مت موری، متفکر شبکه که اغلب آسیب دیده بود.

مرکز معاملات ناظم کادری – که دو بار در پلی آف با تورنتو به حالت تعلیق درآمد – به کلرادو در آن زمان قابل توجیه بود، اما او در ژوئن گذشته یکی از عوامل اصلی پیروزی در جام بهمن بود.

در همین حال، نیک فولینو آسیب دید و پس از اینکه در مهلت 2021 خریداری شد، تنها 11 بازی برای لیفز انجام داد.

به نظر می‌رسید که دوباس در بهار امسال در پیروزی شش بازی لیفز بر تامپا که نسلی از شیاطین پلی‌آف را از پا درآورد، موفق شد، اما پیروزی قاطع 4-1 فلوریدا در دور دوم شاهد بود که بسیاری از آن حالات خوب به سرعت محو شدند.

در حالی که او قادر به باز کردن یک فرمول برنده در تورنتو نبود، هرگز شور و اشتیاق جنرال موتورز زیر سوال نرفت.

دوباس در بهار امسال در آن سریال با طرفداران لایتنینگ در حال فک گرفتن بود، و به طرز وحشیانه‌ای جشن می‌گرفت که برگ‌ها در نهایت دور اول را پشت سر گذاشتند و یک بطری آب را با انزجار در طول شکست پانترز پرتاب کردند.

دوباس در آخرین اظهارات خود به عنوان مدیر کل به رسانه ها گفت: من فردی احساساتی هستم. “من عمیقاً مشتاق هستم… می دانم که ممکن است برخی از مردم آن را دوست نداشته باشند یا به آن اهمیت ندهند.

“اما این من هستم.”