“پرچم زدن”: چگونه عبور از مرز و بازگشت به عقب می تواند خدمات مهاجرتی سریع تری به شما ارائه دهد

هنگامی که روبی نیکلاس در 15 مارس از پل رنگین کمان در آبشار نیاگارا، انترنتی عبور می کرد، به شدت احساس استرس کرد.

او به سی بی سی همیلتون گفت: «اعصاب خردکن بود.

مادر 45 ساله دو فرزند در سال 2021 از فیلیپین به میسیساگا، اونت.

او در دسامبر 2022 از یک برنامه پس از دبیرستان فارغ التحصیل شد، اما اگر می خواست در کانادا بماند و شغلی پیدا کند، به مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نیاز داشت.

سه نفر ایستاده اند.
روبی نیکلاس در مارس 2023 به همراه خانواده اش در منطقه نیاگارا پرچم زد. (ارسال شده توسط Ruby Nicolas)

نیکلاس به زودی متوجه شد که قرار نیست درخواست خود را به سرعت تأیید کند، زیرا یکی از بیش از 1.1 میلیون درخواست در صف رسیدگی به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای مقیم دائم، مجوزهای تحصیل، مجوزهای کار و تمدید مجوزها است.

نیکلاس گفت که چاره دیگری جز “پرچم زدن” ندارد.

او از مرز کانادا عبور کرد و کشور را ترک کرد – سپس به سمت راست برگشت.

پرچم زنی چیست؟

Flagpoling نام مستعار زمانی است که اتباع خارجی با وضعیت موقت کانادا را ترک می کنند و بلافاصله برای دریافت خدمات مهاجرتی همان روز دوباره وارد می شوند.

این کاملا قانونی است و برای وکلا و مشاوران مهاجرت آشنا است.

تماشا | Flagpoling توضیح داد: چیست و چرا مردم بیشتر این کار را انجام می دهند؟

Flagpoling توضیح داد: چیست و چرا مردم بیشتر این کار را انجام می دهند؟

Flagpoling زمانی است که افراد در کانادا از مرز ایالات متحده عبور می کنند و بلافاصله برای رسیدگی به مدارک خود دور می شوند.

این کار را می توان در هر نقطه ورودی انجام داد، اما به طور کلی در گذرگاه های مرزی زمینی، به ویژه در منطقه نیاگارا انتاریو انجام می شود.

«در بسیاری از موارد، راهی برای برگرداندن وجود دارد [before entering the U.S.] سرجیو کاراس، مدیر قانون مهاجرت کاراس مستقر در تورنتو، گفت: و معمولاً با میله‌های پرچم نشان داده می‌شود، و به همین دلیل است که به آن میله پرچم می‌گویند.

Flagpoling سالها ادامه داشته است و با ادامه یافتن عقب ماندگی های IRCC رایج تر می شود.

طبق گفته Karas و Jade Calver، مدیر اجرایی Calver Immigration Consulting Inc. در انتاریو، پردازش درخواست بین چهار تا هفت ماه طول می کشد.

داده‌های IRCC نشان می‌دهد که تا 11 آوریل، 1،150،197 درخواست در صف پردازش برای ساکنان دائم، مجوزهای تحصیل، مجوزهای کار و تمدید مجوز وجود داشته است.

حدود نیمی از این درخواست‌ها برای درخواست‌های مقیم دائم هستند، اما کاراس گفت که افراد کمتری برای این برنامه‌ها به دلیل اینکه می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست دهند، پرچم‌دار هستند.

داده‌های آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) نشان می‌دهد که 21452 نفر در سال 2022 پرچم‌دار شدند. این تعداد در سال‌های 2021 و 2020 به دلیل همه‌گیری کاهش یافت. CBSA قادر به اشتراک گذاری داده های سال های قبل نبود.

کاراس گفت: “CBSA این عمل را تحمل می کند، اما آنها دیوانه آن نیستند زیرا حجم کار آنها را افزایش می دهد. متأسفانه، بسیاری از افراد راه دیگری ندارند.”

به اندازه کافی رایج شده است که CBSA راه اندازی کرده است تاریخ ها و زمان های معین در برخی از گذرگاه های مرزی برای اسکان پرچم داران. کاراس توصیه می کند که در اوایل روز برای بهبود شانس خود برای پردازش درخواست ها مراجعه کنید.

CBSA همچنین افراد را تشویق می‌کند که به صورت آنلاین درخواست دهند تا درخواست‌ها از طریق وب‌سایت IRCC به صورت آنلاین پردازش شود تا از پرچم‌زدایی جلوگیری شود.

CBSA گفت 120,000 کارگر اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) که در اعتصاب هستند، تأثیری بر پرچم افکنی نخواهد داشت زیرا افسران مرزی در موقعیت اعتصاب قانونی نیستند.

با این حال، مشخص نیست که این اعتصاب چگونه بر توانایی IRCC برای عبور از عقب ماندگی ها تأثیر می گذارد زیرا IRCC بلافاصله به سؤالات CBC در مورد آن پاسخ نداد.

تجربه در مرز متفاوت است

نیکلاس گفت که او با دو فرزند و همسرش حدود ساعت 11 صبح روز هفته مارس با یک وسیله نقلیه از مرز کانادا عبور کرد.

او گفت که در سمت مرز ایالات متحده با سوالاتی مواجه شده است، باید اطلاعات تماس را ارائه می‌دهد و قبل از تایید و بازگشت از او عکس گرفته شده و انگشت نگاری شده است.

نیکلاس گفت: “آنها کاملاً سختگیر و کاملاً ترسناک هستند، اما می دانند پرچم زنی چیست.”

در نقطه ورودی کانادا، نیکلاس گفت که ماموران به سرعت با او برخورد کردند.

وسیله نقلیه ای روی پل با پرچم کانادا و آمریکا در پس زمینه.
روبی نیکولاس این عکس را روی پل رنگین کمان در میانه پرچم گردانی گرفته است. (ارسال شده توسط Ruby Nicolas)

او گفت که تقریباً 255 دلار برای درخواست مجدد برای مجوز جدید قبل از تأیید مدارک جدید پرداخت کرده است.

کل روند در مرز حدود یک ساعت طول کشید. او گفت که حداقل تا سه سال دیگر نیازی به بازگشت نخواهد داشت و با در دست داشتن مجوز کار، قبلاً در یک فروشگاه خرده فروشی بزرگ کار پیدا کرده است.

کالوور گفت که برخی از افرادی که میله پرچم را می بندند، ممکن است مجبور شوند تمام روز را صرف رسیدگی به این موضوع کنند، در حالی که برخی دیگر به دلیل مشغله زیاد ماموران مرزی دور می شوند.

او گفت: “این تجربه ای است که بسیاری از مشتریان من دارند.”

CBSA گفت در برخی موارد یک نماینده به فرد اجازه می دهد با مجوز موجود خود یا به عنوان یک بازدید کننده دوباره وارد شود.

آنها همچنین ممکن است یک قرار ملاقات با متقاضی را تغییر دهند، اما زمانی که این اتفاق بیفتد، می تواند توانایی افراد را برای کار یا تحصیل تا زمان معاینه مجدد محدود کند.

چرا عقب ماندگی وجود دارد و چگونه آن را برطرف کنیم

Calver گفت IRCC به کارکنان بیشتری برای کمک به پردازش درخواست‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها برای بررسی مجدد نیاز دارد.

او گفت: “این برای افسران CBSA منصفانه نیست که بار درخواست های مهاجرت را بر عهده بگیرند، در حالی که این وظیفه اصلی آنها نیست.”

کاراس گفت “هیچ اشتهای سیاسی” برای رفع معوقات وجود ندارد.

او به چگونگی دولت فدرال اخیرا اشاره می کند تمدید شده برنامه آن است که به طور موقت به اوکراینی های فراری از جنگ با روسیه کمک می کند در کانادا مستقر شوند.

کاراس گفت که یک راه حل اولویت دادن به تمدید مجوزها بر برنامه های جدید است.

IRCC گفت که در تلاش است تا با «دیجیتالی کردن برنامه‌ها، استخدام و آموزش کارکنان جدید، و بهره‌برداری از فناوری‌های اتوماسیون»، عقب ماندگی را کاهش دهد.

IRCC همچنین گفت که در حال پیشرفت به سمت هدف خود برای کاهش کل مطالبات معوق و پردازش 80 درصد از برنامه های جدید در چارچوب استانداردهای خدمات است.

وب‌سایت آن بیان می‌کند که 54 درصد از برنامه‌های موجود در موجودی‌های آن مطابق با استانداردهای خدماتی تا 28 فوریه 2023 هستند، در حالی که این رقم در ژانویه 50 درصد بود.

IRCC همچنین اعلام کرد که در سال گذشته بیش از 5.2 میلیون تصمیم برای مقیم دائم، مقیم موقت و شهروندی گرفته است که این رقم در سال گذشته 2.7 میلیون بود.

IRCC گفت: “ما می دانیم که کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، و ما به انجام کارهای لازم برای رسیدن به آن ادامه خواهیم داد.”