وکیل مدافع می گوید که زندانیان در زندان همیلتون اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند.

زندانیان بازداشتگاه همیلتون-ونتورث در خیابان بارتون شرقی صبح چهارشنبه در بحبوحه قرنطینه مداوم و کمبود زمان برای هوای تازه اعتصاب غذا را آغاز کردند.

سدار هاپرتون، داوطلب پروژه همبستگی زندانیان بارتون، به سی‌بی‌سی همیلتون گفت که اکثر زندانیان طبقه چهارم – تقریباً 120 زندانی وجود دارد – در تظاهرات شرکت می‌کنند.

او گفت: “آنها حاضرند سلامت و امنیت خود را به خاطر این چیزها به خطر بیندازند و من قصد دارم در کنار آنها باشم.”

ما نمی خواهیم همسایگان خود را که در قفل هستند فراموش کنیم.»

اندرو موریسون، سخنگوی وزارت دادگستری کل، به سی بی سی همیلتون گفت که این وزارتخانه آگاه است که زندانیان در یک واحد از خوردن وعده های غذایی خودداری می کنند.

“کارکنان اصلاح و تربیت زندانیان را برای رسیدگی به نگرانی هایشان درگیر می کنند. کارکنان مراقبت های بهداشتی بر زندانیان درگیر نظارت می کنند. زندانیان همچنان به غذاخوری از جمله تنقلات دسترسی دارند.”

او افزود که این مرکز “ایمن است و به طور معمول کار می کند.”

وکیلی که به دلیل قرنطینه در تلاش برای صحبت با زندانیان است

هاپرتون گفت که زندانیان تقریباً هر هفته به مدت سه روز در معرض قرنطینه قرار می گیرند.

او گفت: «آنها سه نفر در یک سلول نگهداری می شوند و به دوش و تلفن دسترسی ندارند.

بت برومبرگ، وکیل مدافع جنایی که وکالت تقریباً 17 زندانی در زندان بارتون را بر عهده دارد، به سی بی سی همیلتون گفت که از اعتصاب غذا اطلاعی نداشت اما اخیراً به دلیل تمام قرنطینه ها در برقراری ارتباط با مشتریان مشکل داشته است.

او گفت که این هفته حداقل یک قرنطینه وجود داشت.

او به سی‌بی‌سی همیلتون گفت: “ما نتوانسته‌ایم تماس‌ها را دریافت کنیم. ما از آنها چیزی نشنیده‌ایم.”

اخیراً زندان بسیار بسته شده است.»

کمبود هوای تازه و تغییر احتمالی تلویزیون

هاپرتون گفت که زندانیان تنها یک بار در هفته توانسته اند به حیاط دسترسی داشته باشند، علیرغم اینکه حق استفاده از حیاط روزانه را دارند.

“زندانی ها… نامه هایی به دولت نوشته اند. آنها این موضوع را با گروهبان ها مطرح کرده اند و در طول کووید، مردم بارها و بارها به خاطر این موضوع اعتصاب غذا کرده اند.”

یک صفحه وب دولت استانی می‌گوید که به زندانیان معمولاً اوقات فراغت روزانه ارائه می‌شود، اما در صورت وجود نگرانی‌های آب و هوایی یا امنیتی، سرپرست می‌تواند «در صورت نیاز» آن را لغو کند.

هاپرتون گفت، موضوعی که زندانیان بیشتر به آن علاقه دارند، از دست دادن کانال های تلویزیونی تخصصی است که در طول اعتصاب غذای متفاوت در طول همه گیری همه گیر به دست آورده اند. کانال های تلویزیونی به آنها امکان دسترسی به موسیقی هیپ هاپ را از جمله موارد دیگر می دهد.

زندانیان در ماه مارس گذشته در اعتصاب به وقت حیاط، وسایل نظافتی، ملافه های تمیز در بحبوحه شیوع COVID-10 دست به اعتصاب زدند.

در آگوست 2020 اعتصاب دیگری در ارتباط با دسترسی به کتاب، صابون، زمان حیاط، تعطیلی و تاخیرهای طولانی در دریافت نامه وجود داشت.