وندی اشبی، متولی هیئت مدرسه ناحیه کاتولیک واترلو، کناره گیری می کند

وندی اشبی، متولی هیئت مدرسه کاتولیک ناحیه واترلو اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می کند.

این امر پس از آن صورت می گیرد که برخی به دلیل توییتی که یک هفته قبل از انتخابات شهرداری در 24 اکتبر منتشر کرده بود، خواستار استعفای او شده اند، که در آن زمان هیئت امنای مدارس نیز انتخاب می شوند.

اشبی از آن زمان به دلیل این توییت عذرخواهی کرده و حساب توییتر خود را حذف کرده است، اما گروه هایی مانند والدین به عنوان اولین مربیان و ائتلاف کمپین زندگی تصاویری از این توییت را به اشتراک گذاشتند. این فیلمنامه‌ها نشان می‌دهند که اشبی نوشته است: “خطرناک‌ترین موجود روی کره زمین، نر سفیدپوست مسیحی است. آنها تهدیدی برای هر کسی هستند که آنها نیستند.”

همین دو گروه از اشبی خواسته اند استعفا دهد.

اشبی که نماینده کیچنر ویلموت است، یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که “توسط بسیاری” تشویق شده است که در کرسی منتخب خود باقی بماند.

او گفت: “با این حال، من تصمیم گرفتم در این زمان صندلی خود را خالی کنم، تا همه ما بتوانیم تمرکز خود را بر روی کار مهمی که خود را وقف انجام آن کرده ایم، برگردانیم.”

اشبی افزود که در کنار اعضای جامعه BIPOC و جامعه 2SLGBTQIA+ خواهد ایستاد.

“من به حمایت خود در مقامی ادامه خواهم داد که بتوانم مسائل سخت را به چالش بکشم و تغییرات پایدار را به شیوه ای مثبت و معنادار ایجاد کنم. امیدوارم روزی برسد که حمایت از این گروه ها دیگر یک اقدام شجاعانه تلقی نشود. “او در این بیانیه گفت.

هیئت مدیره در ماه آوریل بیانیه ای صادر کرده بود که گفته بود از نگرانی های مطرح شده توسط جامعه آگاه است و اضافه کرد که از نظرات آنلاین اشبی پشتیبانی نمی کند.

در اول ماه مه، هیئت مدیره گفت که طرحی در جلسه ویژه هیئت امنا مطرح شد که در آن به مدیر آموزش هیئت توصیه شد تا یک مشاور خارجی را برای بررسی «ادعای نقض قوانین رفتاری هیئت مدیره» منصوب کند.

هیئت مدیره در بیانیه خود گفت: “این تحقیقات بخشی از بررسی است که هیئت مدیره بلافاصله پس از اطلاع از نقض منتسب به منشور رفتاری شروع کرده و در حال حاضر در حال انجام است.”

مشخص نیست که آیا این تحقیقات نتیجه توییت اشبی بوده است یا خیر.

روز دوشنبه، گروه مردمی والدین به عنوان اولین مربیان (PAFE) بیانیه ای را در پاسخ به تصمیم اشبی منتشر کرد.

ترزا پیر، رئیس PAFE در این بیانیه گفت: “PAFE خوشحال است که در چند هفته گذشته با معتمدین و ائتلافی از والدین محلی برای روشن کردن وضعیت وندی اشبی و تحت فشار قرار دادن او برای استعفا کار کرده است.”

انتشار توئیت های اشبی را “نژادپرستانه و جنسیتی” خواند و افزود که این گروه “خوشحال است که اشبی سرانجام استعفا داده است.”