وست جت، خلبانان با قرارداد ساعت 11 از اعتصاب جلوگیری کردند، اما بیش از 100 پرواز جمعه لغو شد

وست جت و اتحادیه خلبانان آن اواخر پنجشنبه به توافقی در آخرین لحظه دست یافتند و از اعتصاب در آستانه آخر هفته طولانی ماه می جلوگیری کردند، اما صدها پرواز جمعه این شرکت هواپیمایی لغو شدند.

به گزارش سرویس ردیابی FlightAware، تا بعد از ظهر جمعه، این شرکت 107 پرواز یا 29 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده برای روز را لغو کرده است. اکثریت قریب به اتفاق از کلگری یا تورنتو خارج بودند، با مسیرهای آسیب دیده از لندن تا لاس وگاس، فینیکس و ساسکاتون.

شرکت تابعه WestJet Swoop 31 پرواز یا 67 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده برای جمعه را لغو کرده بود.

این شرکت گفت که اکنون در حال افزایش فعالیت های خود است “با بیشترین سرعت و کارآمدی که ممکن است. با این حال، از سرگیری کامل عملیات زمان می برد.”

به مسافران توصیه می شود قبل از رفتن به فرودگاه وضعیت پروازهای خود را بررسی کنند. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر حدود یک سوم بار پرواز خود را در روز پنجشنبه لغو کرده بود زیرا مذاکرات با اتحادیه خلبانان آن به پایان رسید.

حدود 1800 خلبان در شرکت حمل و نقل و Swoop از ساعت 2 بامداد روز جمعه پس از صدور اخطار اعتصابی توسط انجمن خلبانان خطوط هوایی، از کار خود خارج شدند.

مسافران به دلیل آشفتگی برنامه های طولانی آخر هفته ناامید شدند

تامی گیلیگان و خانواده اش قصد داشتند برای عروسی به کانمور، آلتا سفر کنند. اما پرواز ساعت 8 صبح به وقت شرقی آنها از فرودگاه پیرسون تورنتو – با رزرو شش نفر – فقط چند ساعت قبل از پرواز لغو شد و جزئیات کمی از WestJet وجود داشت.

گیلیگان به خبرنگار سی‌بی‌سی نیوز در فرودگاه گفت: “من بسیار ناامید هستم. بسیار بسیار ناامید.” “این یک ذره برای ما، برای هیچ کس اینجا عادلانه نیست. یک ذره منصفانه نیست. منظورم این است که این یک عروسی است. ما آن را برنامه ریزی کردیم و برنامه ریزی کردیم و بعد از آن هرگز در یک میلیون سال انتظار چنین چیزی را نداشتیم.”

این خانواده در یک پرواز عصر جمعه در ساعت 6 بعد از ظهر به کلگری رزرو شدند. عروسی شنبه ساعت 2 بعد از ظهر است

چند نفر برای صحبت با زنی در کیوسک فرودگاه صف می کشند.
مسافران وست جت در روز پنجشنبه در یک باجه کمکی برای چک کردن صف می‌کشند. سی‌بی‌سی نیوز با مسافرانی که پروازهای جمعه‌شان لغو و رزرو شده بود، صحبت کرد و برنامه‌های سفر طولانی آخر هفته‌شان را به آشوب کشید. (جف مکینتاش/کانادین پرس)

ملیسا تریمبل قرار بود برای جشن مجردی دوستش به لاس وگاس برود، اما پرواز ساعت 9:30 صبح او لغو شد. WestJet تریمبل و سایر مهمانان را در یک پرواز غیر مستقیم با توقف 16 ساعته شبانه در ونکوور رزرو کرد.

تریمبل گفت: «بنابراین به جای اینکه امروز در ساعت ظهر برای جشن مجردی عروس بهترین دوستم به وگاس برسیم، اکنون فردا ساعت ظهر به آنجا می‌رسیم. بنابراین ما یک 24 ساعت کامل را از دست می دهیم.

این گروه قصد داشت از جمعه تا دوشنبه در وگاس باشد زیرا با برنامه های همه هماهنگ بود.

“میدونی، [we] پول خوبی برای سفر پرداخت کرد. و اکنون متأسفانه، ما به نوعی در بن بست هستیم. اما می دانید، ما آن را بال می زنیم. این یک ماجراجویی است.”

مسافرکشی که از عدم ارائه خدمات به مشتری ناراحت است

سارا زیولکووسکا از دارتموث، NS قرار بود روز جمعه با Swoop Airlines به همیلتون پرواز کند تا خواهرش را ملاقات کند. برادرشان با قطار از سارنیا، استان اونت، سفر می‌کرد تا خواهر و برادر بتوانند در آخر هفته طولانی بعد از بیش از یک سال دوری دوباره به هم بپیوندند.

اما پرواز Ziolkowska بعدازظهر پنجشنبه توسط شرکت تابعه لغو شد، بدون اشاره به بازپرداخت و شماره خدمات مشتری به ایمیل.

تماشا | مسافر Swoop می گوید: «من هرگز و هرگز دوباره با آنها رزرو نمی کنم.

مسافر Swoop می گوید: «من هرگز و هرگز دوباره با آنها رزرو نمی کنم

سارا زیولکووسکا از دارتموث، NS، تلاش های خود را برای ارتباط با نمایندگان خدمات مشتری با شرکت فرعی WestJet پس از لغو پرواز خود توسط شرکت هواپیمایی توصیف می کند.

در عوض، یک لینک وجود داشت که می گفت پرواز می تواند از طریق WestJet تغییر کند. اما آن سایت هیچ پرواز جدیدی را لیست نکرد و راهی برای رسیدن به Swoop به Ziolkowska نداد.

او و خواهرش چندین راه دیگر را امتحان کردند، از جمله چت کردن با یک ربات که می‌گویند به سؤالات آنها پاسخ نمی‌دهد، و تماس با خط خدمات مشتریان WestJet، که به آنها دستور داد تا با Swoop تماس بگیرند.

Swoop در مهلت مقرر به درخواست اظهار نظر از CBC News پاسخ نداد.

شهرت WestJet ضربه بزرگی نخواهد خورد: پروفسور

ایان لی، دانشیار مدیریت در دانشگاه کارلتون، گفت که این تسویه ساعت دیر هنگام به نفع وست جت بود.

تقاضا برای سفر با خطوط هوایی بازگشته است. این تقاضا باورنکردنی است، تقاضا… چه تقاضای آمریکا باشد یا کانادا یا تقاضای اروپا، فقط یک انفجار سرکوب شده توسط مصرف کنندگان وجود دارد.”

لی اضافه کرد که شهرت وست جت ممکن است پس از رویدادهای این هفته تا حدودی آسیب ببیند، اما بسیاری از مصرف کنندگان نگرش پوزخند و خرس را در مورد پرواز درونی کرده اند.

او با نام های WestJet، Air Canada و Porter Airlines که مقاصد کمتری را ارائه می دهد، گفت: «اگر کانادایی هستید و پرواز می کنید، دو، شاید سه انتخاب دارید. “ما گزینه های زیادی نداریم.”

خطوط هوایی این را می‌دانند و بنابراین مجبور نیستند با ما خوب رفتار کنند.»

مسائل کلیدی پرداخته شده است

انجمن خلبانان خطوط هوایی اندکی پس از ساعت 10 شب به وقت محلی در یک بیانیه خبری اعلام کرد که یک معامله در اصل اواخر شب پنجشنبه پس از بیش از 9 ماه مذاکره به دست آمد.

به گفته این اتحادیه، خلبانان برای دستمزد بالاتر و امنیت شغلی و برنامه ریزی بهتر چانه زنی می کردند و طبق گفته اتحادیه، در حال حاضر درآمد آنها تقریباً نصف برخی از همتایان آمریکایی است. خلبانان وست جت نیز خواهان برنامه ریزی بهتر بودند.

خلبانان تابلوهایی را روی خط پیکت نگه می دارند.
خلبانان وست جت روز دوشنبه در خارج از فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو تجمع کردند. (نو راهی/سی بی سی)

الکسیس فون هونزبروچ، مدیر عامل شرکت WestJet در بیانیه ای گفت: این توافقنامه آزمایشی “پیشرفت های معناداری” را برای امنیت شغلی، شرایط کاری و دستمزدها فراهم می کند.

سیموس اوریگان، وزیر کار فدرال، اندکی پس از اعلام توافق، در توییتی نوشت: «به هر دو طرف و میانجی‌های فدرال ما به خاطر توافق خوب انجام شده تبریک می‌گویم. اوریگان در مذاکراتی که در تورنتو برگزار شد، کمک کرده بود.

کاپیتان برنارد لوال، رئیس شورای اجرایی ارشد WestJet ALPA، گفت: این توافقنامه “راه درازی را برای شناخت ارزش و تخصص ما به خطوط هوایی خود هر روز پیش می برد.”

این قرارداد همچنین به حل بسیاری از مسائل مربوط به جذب و نگهداری خلبان وست جت کمک می کند و به نفع همه کسانی است که از شرکت ما تا مسافران و همکاران ما درگیر هستند.”

لوال گفت که خلبانان اکنون به تصویب توافقنامه در روزهای آینده رأی خواهند داد.

به گفته شرکت اطلاعات پرواز سیریوم، با بیش از 4000 پرواز برنامه ریزی شده طی هفت روز آینده، وست جت 28 درصد از بازار داخلی کانادا را در اختیار دارد، در حالی که ایر کانادا 47 درصد را در اختیار دارد.