“هنوز احساس ناخوشایندی به نظر می رسد”: زنان در مورد تبعیض جنسی در مشاغل ماهر در انتاریو صحبت می کنند

از آنجایی که زنان بیشتری وارد حرفه های ساخت و ساز ماهر در انتاریو می شوند، برخی می گویند که تبعیض جنسیتی و تبعیض همچنان نقش بسیار مهمی در نحوه برخورد با آنها در سایت های کار ایفا می کند.

زنان تنها پنج درصد از صنعت ساخت‌وساز در کانادا را نمایندگی می‌کنند، و در حالی که فشارهایی برای جذب گروه‌های معمولاً کم‌تعداد به حرفه‌های ماهر وجود دارد، برخی از این کارگران می‌گویند که کلیشه‌ها در این بخش وجود دارد.

سامارا سامپسون، کارگر ورق فلزی Red Seal و یکی از بنیانگذاران Women on Site، که از زنان و گروه هایی که در ساخت و ساز و تجارت حضور ندارند و از آنها حمایت می کند و از آنها حمایت می کند، گفت: “هنوز احساس ناخوشایندی به نظر می رسد.”

سامپسون گفت: «از من پرسیده شده است که چرا شغل یک مرد را انتخاب می کنم.

این استان می گوید به 100,000 کارگر ساختمانی دیگر نیاز دارد و زنان را تشویق می کند تا به حرفه های ماهر بپیوندند، به خصوص که انتاریو به دنبال ساخت یک میلیون و نیم خانه جدید در دهه آینده است.

یکی از نمایندگان وزارت کار در ایمیلی به سی بی سی نیوز گفت: «ثبت نام های جدید کارآموزی برای زنان در مقایسه با بهار گذشته نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

گزارش نظرات ناخواسته، لمس کردن

سامپسون می‌گوید که متوجه این فشار شده است، اما نگرانی‌های کافی برای حفظ کسانی که تجارت را به عنوان شغل انتخاب کرده‌اند، انجام نشده است.

“در مورد زنانی که قبلاً اینجا هستند چطور؟ چه چیزی ما را اکنون اینجا نگه داشته است؟” او گفت.

سامارا سامپسون به مشارکت زنان در سایت کمک کرد، که به گفته او زنان را در مشاغل ماهر از طریق جامعه سازی، مربیگری و شبکه سازی توانمند می کند.
سامارا سامپسون به مشارکت زنان در سایت کمک کرد، که به گفته او زنان را در مشاغل ماهر از طریق جامعه سازی، مربیگری و شبکه سازی توانمند می کند. (ارسال شده توسط سامارا سامپسون)

این دلیلی است که سال گذشته سامپسون و سه زن دیگر که در ساخت و ساز کار می کردند، گروه Women on Site را تشکیل دادند. او می گوید که این سازمان زنان را در تجارت از طریق جامعه سازی، مربیگری و شبکه سازی توانمند می کند.

سامپسون می‌گوید: «ما رفاقتی را پیدا کردیم که از دست داده بودیم.» و اضافه کرد که احساس انزوا در حرفه‌هایی که معمولاً مردان بر آن مسلط هستند آسان است.

رتا سویفت یکی از ده ها عضوی است که به Women on Site پیوسته است.

سوئیفت، یک نجار که در همیلتون کار می‌کند، می‌گوید اظهارنظرهای نامناسب، لمس ناخواسته و آزار و اذیت در سایت‌های شغلی به خوبی شناخته شده است.

او گفت: «هم خودم و هم هر زن دیگری که در حرفه ساختمانی کار می‌کند، با آن برخورد کرده‌ام.

سامپسون می‌گوید Women on Site سه رویداد شبکه‌ای بزرگ را برای اواخر امسال برنامه‌ریزی کرده است که فرصت‌های مشاوره و شبکه‌سازی را برای زنان در مشاغل ماهر فراهم می‌کند.
سامپسون می‌گوید Women on Site سه رویداد شبکه‌ای بزرگ را برای اواخر امسال برنامه‌ریزی کرده است که فرصت‌های مشاوره و شبکه‌سازی را برای زنان در مشاغل ماهر فراهم می‌کند. (ارسال شده توسط بانوان در سایت)

اما این تنها مشکلی نیست که او با آن مواجه شده است. سوئیفت می‌گوید قبل از یافتن کار اتحادیه‌ای با کارفرمای فعلی‌اش، Reimar Forming & Construction، با اختلاف دستمزد جنسیتی دست و پنجه نرم می‌کرد و در زمانی که شاگرد بود مجبور بود برای شغل دوم کار کند.

سوئیفت گفت: «من کمتر از کارگرانی که در تیمم کار می کردند درآمد داشتم.

زنان بیش از حد در معاملات با درآمد کمتر حضور داشتند

یک گزارش سال 2021 توسط شورای اطلاعات بازار کار کانادا می گوید که زنان به طور متوسط ​​کمتر از نیمی از درآمد مردان در مشاغل ماهر به دست می آورند، اگرچه این به مشاغل در ساخت و ساز محدود نمی شود.

این گزارش می‌گوید یکی از دلایل این است که زنان در معاملات با درآمد کمتر بیش از حد حضور دارند.

سوئیفت می‌گوید که در طول همه‌گیری کووید-19 باردار شد و شش ماه با کمربند ابزار خود کار کرد تا اینکه سه ماهه آخر بارداری خود را در نقش اداری در همان شرکت به پایان رساند.

او 10 ماه پس از تولد فرزندش از بازگشت به حرفه خود خوشحال بود، اما می گوید برای بسیاری از تازه مادران که باید قبل از باز شدن مهدکودک سر کار باشند، سخت است.

یک گزارش سال 2021 توسط شورای اطلاعات بازار کار کانادا می گوید که زنان به طور متوسط ​​کمتر از نصف مردانی که در مشاغل ماهر به دست می آورند، درآمد دارند، اگرچه این به ایجاد مشاغل محدود نمی شود.
یک گزارش سال 2021 توسط شورای اطلاعات بازار کار کانادا می گوید که زنان به طور متوسط ​​کمتر از نصف مردان در مشاغل ماهر درآمد دارند، اگرچه این به مشاغل در ساخت و ساز محدود نمی شود. (پاتریک سوادن/سی بی سی)

کارن پولن، یکی از اعضای اجرایی اتحادیه IBEW 353، می‌گوید: «نمی‌دانم بچه‌هایتان را کجا قرار می‌دهید وقتی از شما می‌خواهند که از ساعت 6:30 و 7:00 صبح شروع کنید. ریاست کمیته زنان ساخت و ساز و تجارت ساختمان انتاریو را بر عهده دارد.

پولن که قبلاً به عنوان برقکار کار می کرد، گفت: «پیدا کردن مهدکودک بسیار دشوار است.

پولن، که سفرش در صنعت بیش از سه دهه پیش آغاز شد، می‌گوید که پیشرفت‌هایی داشته است، اما هنوز راه درازی در پیش دارد.

نیاز به خرید از متحدان مرد

او از شنیدن تغییرات اخیر در مورد نیاز به حمام زنانه در سایت‌های بزرگ ساختمانی خوشحال است و زمانی را به یاد می‌آورد که حمام‌ها عمدتاً برای مردان طراحی شده بودند.

پولن حمام های قبلی را به یاد آورد و گفت: “بدون دیوار، فقط یک توالت در وسط اتاق.”

اما در نهایت، او می گوید که فرهنگ در صنعت باید تغییر کند. این بدان معناست که افراد بیشتری، به ویژه کارفرمایان، وجود داشته باشند که ارزش حضور زنان در صنعت را درک کنند تا صحبت کنند و تبعیض را فریاد بزنند.

پولن می‌گوید: «ما به جایی نخواهیم رسید، مگر اینکه از متحدان مرد خود استقبال کنیم.

در همین حال، سامپسون می‌گوید با وجود مشکلاتی که همچنان زنان را در مشاغل تحت تأثیر قرار می‌دهد، این مشاغل با ارزش هستند.

“این دیگر مهم نیست که آیا ما می توانیم آن را انجام دهیم. ما این کار را انجام می دهیم. ما این کارها را انجام می دهیم. و جایی برای شما وجود دارد.”

این وزارتخانه می‌گوید هر کسی که خشونت، آزار و اذیت یا تبعیض در محل کار را تجربه کرده است، باید نگرانی‌های خود را از طریق تماس با مرکز تماس سلامت و ایمنی به شماره 1-877-202-0008 گزارش کند.