نمایش‌های آتش‌بازی در Conestogo، New Dundee، به‌علاوه قوانینی در مورد نحوه راه‌اندازی خود بازمی‌گردند

نمایش‌های آتش‌بازی اجتماعی قرار است این آخر هفته طولانی به Conestogo و New Dundee بازگردند.

جاکلین شیفر، یکی از اعضای کمیته آتش‌بازی نیو داندی، می‌گوید که مردم واقعاً مشتاقانه منتظر رویداد یکشنبه هستند زیرا این اولین رویداد در سه سال اخیر است. سال های گذشته به دلیل محدودیت های COVID-19 لغو شد.

او می‌گوید که این روز «گردهم‌آوری جامعه، دیدن چهره‌ها، آوردن دوباره آن نوع سرگرمی و لذت به نیو داندی» است.

شفر خاطرنشان می کند که رویداد اجتماعی چیزی بیش از آتش بازی است. گروه‌های موسیقی زنده، میان‌راه، فروشندگان و کامیون‌های غذا نیز وجود دارد.

“یکی از چیزهایی که بارها و بارها شنیده ایم این است که مردم چقدر هیجان زده هستند. بنابراین برای کسانی از ما در نیو داندی، خوب است که شهرمان را به رخ بکشیم. خیلی خوب است که بخشی از چیزی باشیم که مردم به نظر می رسند. به جلو، “او گفت.

آتش بازی اجتماعی یکشنبه در مرکز اجتماعی نیو داندی برگزار می شود. این مراسم در ساعت 4 بعد از ظهر با آتش بازی بعد از غروب آغاز می شود.

روز شنبه، Conestogo/Winterbourne Optimist Club میزبان رویدادهایی از جمله دوچرخه سواری کودکان در ساعت 10 صبح، کامیون های غذا در ساعت 5:30 بعد از ظهر، موسیقی، سواری و آتش بازی است. این رویدادها در پارک اجتماعی Conestogo برگزار خواهند شد.

قوانین مربوط به استفاده شخصی از آتش بازی

قوانین مختلفی در مورد استفاده شخصی از آتش بازی بسته به محل زندگی شما وجود دارد:

  • کمبریج: نمایش آتش بازی خصوصی تا ساعت 11:59 شب در روز ویکتوریا، روز کانادا و دیوالی مجاز است. در صورت آب و هوای نامناسب، افراد مجاز به آتش بازی در هر روز در مدت دو روز پس از آن تعطیلات هستند.
  • آشپزخانه: شورا اخیراً آیین‌نامه شهر را اصلاح کرده است تا فقط در سه روز تعطیلات به نمایش آتش بازی شخصی اجازه دهد: روز ویکتوریا، روز کانادا و دیوالی. آتش بازی فقط در روز تعطیل تا ساعت 11 شب انجام می شود، به این معنی که این آخر هفته، فقط در روز دوشنبه مجاز است.
  • واترلو: آتش بازی شخصی بین غروب و 11 شب در روز ویکتوریا، روز کانادا، سال نو قمری و دیوالی و همچنین روز قبل و بعد از هر یک از آن تعطیلات مجاز است.
  • شهرک دامفریز شمالی: آتش بازی خصوصی در روز ویکتوریا و روز کانادا و همچنین یک روز قبل و بعد از آن دو تعطیلات مجاز است. تمام نمایش های آتش بازی باید حداکثر تا ساعت 10:15 شب تکمیل شود
  • شهرستان ولزلی: آتش بازی کم خطر در روز ویکتوریا، تعطیلات مدنی و روز کارگر در هر یک از سه روز در آن تعطیلات آخر هفته طولانی مجاز است. آنها همچنین می توانند در روز کانادا و همچنین در روز قبل و بعد از آن حرکت کنند.
  • شهرستان ویلموت: آتش بازی در روز ویکتوریا و روز کانادا و همچنین روزهای قبل و بعد از آن تعطیلات مجاز است.
  • شهرستان وولویچ: نمایش آتش بازی خصوصی با استفاده از آتش بازی مصرف کننده مجاز است.
  • گوئلف: آتش بازی یک روز قبل و در روز ویکتوریا و روز کانادا مجاز است. آنها همچنین مجاز به شرکت در دیوالی و سایر رویدادهای مذهبی هستند که توسط اداره آتش نشانی گوئلف تأیید شده است. آنها را می توان بین ساعت 9 صبح تا 11:59 شب راه اندازی کرد
  • شهرستان گوئلف/اراموزا: در حال حاضر آیین‌نامه آتش‌بازی ندارد، اما وب‌سایت شهرک می‌گوید که سازمان آتش‌نشانی “آتش‌بازی‌های خانوادگی یا نمایش‌های غیررسمی محله‌ای را توصیه نمی‌کند. نمایش‌های آتش بازی عمومی که توسط یک سازمان مسئول میزبانی می‌شود، جایگزین مطمئن‌تری است.”
  • شهرستان سنتر ولینگتون: آتش بازی در روز ویکتوریا و روز کانادا مجاز است.
  • شهرستان برانت: اخیراً آیین‌نامه خود را تغییر داده است، بنابراین آتش‌بازی‌های خانوادگی فقط در روز ویکتوریا و روز کانادا و همچنین سه روز قبل و سه روز پس از آن تعطیلات می‌توانند برپا شوند. خارج از آن روزها، رئیس آتش نشانی نیاز به تایید مجوز دارد.

افرادی که در اطراف نمایشگاه های آتش بازی خصوصی گرفتار عدم رعایت آئین نامه شهرداری خود می شوند می توانند بلیت دریافت کنند. برخی از آیین نامه ها می گویند که چقدر می تواند باشد، مانند North Dumfries که می گوید جریمه ها می تواند تا 5000 دلار باشد. دیگران، مانند ولزلی، می گویند که جریمه بر اساس محکومیت تعیین می شود.

ایمنی را در نظر داشته باشید

دارن واتسون، رئیس آتش‌نشانی شهرستان برانت، می‌گوید وقتی مردم از آتش‌بازی استفاده می‌کنند، او می‌خواهد “ایمنی را در بالاترین حد خود داشته باشند.”

وی در بیانیه‌ای گفت: هنگام استفاده از این آتش‌بازی‌ها، لطفاً تمام دستورالعمل‌های ارائه شده را بخوانید و به یاد داشته باشید که برای تخلیه آتش بازی باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.

سازمان آتش نشانی این نکات ایمنی را ارائه کرد:

  • یک سایت وسیع و شفاف به دور از موانع انتخاب کنید.
  • آب و هوا را بررسی کنید و در صورت وزش باد از آتش بازی استفاده نکنید.
  • از یک پایه خوب برای آتش بازی خود استفاده کنید، مانند یک سطل پر از خاک یا شن.
  • هرگز آتش بازی در دست خود روشن نکنید.
  • آب را در نزدیکی خود نگه دارید.
  • آتش بازی را در جای خشک و خنک و دور از کودکان نگهداری کنید.