نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

پیستون همچنین کمک به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. خودرو هایی که مجهز به موتورهای درون سوز هستند معمولا دچار گرم شدن بیش از حد اجزا می شوند که این حالت به دلیل انفجار داخل موتور صورت می گیرد. از دیگر دلایل کم شدن آب رادیاتور ، وجود نقص و خرابی در این قسمت می باشد. در این مطلب به نحوه کارکرد این عضو حساس، عوامل خرابی و روشهای جلوگیری از آسیب دیدن آن نگاهی میاندازیم. اگر گرمای حاصل از این سوخت به درستی کنترل نشود ممکن است باعث خرابی های جبران ناپذیری شود سیستم خنک سازی خودرو از جمله رادیاتور از مهم ترین قسمت های ماشین می باشد. مجرای آب در اطراف سیلندر ها قرار دارد و گرمای حاصل از سوخت را به خود می گیرد. همانطور که می دانیم در موتور های احتراق داخلی ، دود حاصل از احتراق در سیلندر ها باید خارج گردد تا سیکل احتراق مجددا با مکش هوای تازه به درون سیلندر ها تکرار شود. توصیه بعضی از کارشناسان به شست وشوی انژکتورها در هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر برای رسیدن به بهترین کارآیی است. آزمایش افت فشار انژکتور نیز به شما خواهد گفت که آیا انژکتورها به میزان مساوی جریان مییابد یا خیر.

زمانی که خودتان به تنهایی کار شست وشوی انژکتور را انجام میدهید، محدودیت هایی وجود دارند، به این صورت که ممکن است انژکتورها به شدت مسدود شده باشند و حلال نتواند به خوبی از آن عبور کند. معمولا موتورهایی که روغن سوزی دارند، رسوبات سنگینی در اتاق احتراق و سوپاپ ورودی دارند که به مقادیر عادی مواد پاک کننده در بنزین واکنش نشان نمیدهند، در این صورت به پاک کننده بیشتری نیاز است که به باک بنزین اضافه یا مستقیما به داخل انژکتورها تزریق شود. معمولا در جداره ( دیواره ) پیستون ها ، سه شیار ایجاد می کنند و سه رینگ پیستون داخل این شیارها می اندازند؛ اما علت این کار چیست؟ پایینترین شیارها متعلق به رینگهای روغن میباشد و همین دلیل در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به داخل پیستون تعبیه شده است. در این هنگام پیستون به پایینترین حد خود آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که دور این قطعه تعبیه شده , پیستون نیسان 2000 روغن را جذب و با خود به بالا برده که هم خود و هم دیواره سیلندر را روغنکاری میکند . این قطعه هوا را با فشار زیاد از روی رادیاتور عبور می دهد و به خنک سازی آب رادیاتور کمک می کند.

این قطعه انرژی خود را از طریق تسمه از موتور دریافت می کند. مهدی مهدوی کیا که اولین بازی خود را برای پرسپولیس 17 سال قبل انجام داده بالاخره در جلسه ای دو نفره با یحیی گل محمدی به این جمع بندی رسید که دیگر کادر فنی پرسپولیس به او نیازی ندارد و به همین خاطر اعلام کرد دیگر در میادین فوتبال حاضر نخواهد شد. بهترین راه شستوشوی انژکتورها این است که وقتی موتور روشن است، آنها را به صورت درجا تمیز کنید، زیرا بسیاری از رسوبات روی سوپاپ ها و داخل اتاق های احتراق برداشته میشود و ضمنا این کار در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان میبرد. وقتی این نوع پیستون گرم می شود دامنه پیستون انبساط می یابد و پیستون گرد پیستون عظام پژو می شود . که البته منوط به باز کردن موتور است ولی وقتی موتور را باز کردیم برای ارزیابی چگونگی بروز اشکالات موتور و جلوگیری از بروز مجدد این اشکالات ؛ وضعیت پیستون می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار مکانیک ها و تعمیر کاران قرار دهد . شود نیز میتواند به سرعت بروز این اتفاق بیفزاید.

هر دو مقدار تندی و سرعت دارای یک واحد هستند با این تفاوت که سرعت، دارای بردار نیز میباشد. در کنار رادیاتور یک منبع انبساطی مخزنی دو لیتری تعبیه شده است که در صورت افزایش دمای موتور آب اضافی وارد آن می شود. ترموستات در مسیر برگشت آب از موتور به رادیاتور تعبیه شده و کار آن ثابت نگه داشتن دمای موتور است. میتوانید با گسترش آن به ویکیپدیا کمک کنید. برای انجام این کار هنگامی که موتور روشن است باید از تجهیزات خاص تحت فشار استفاده کنید تا حلال را مستقیما به سمت ریل سوخت هدایت کند و به این معنی است که یا باید پمپ بنزین را غیرفعال کرده و یا لوله نعلی شکلی را نصب کنید تا بنزین دوباره به سمت باک حرکت کند. برای این کار باید آزمایش رانندگی انجام دهید تا متوجه شوید که کشش و عملکرد خودرو بهبود یافته است یا خیر. محدودیت بعدی این است که بهتر است بعد از شست وشو، آزمایشی مبنی بر خوب کارکردن انژکتور انجام دهید. توصیه بعضی از کارشناسان بر این است که بعد از شستوشوی انژکتور یا کربن زدایی، کار تعویض شمع نیز صورت گیرد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از پیستون هورنت دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.