نشانههای سرطان سینه در آقایان

سینههای مردانه توزیع ناخوشایند چربی بیش از اندازهی بدن در اطراف عضلات سینهی مردهاست، که ظاهری شبیه به سینههای خانمها ایجاد میکند. بعضی از مردان هم تنها به دلیل چاقی، دارای پستان های برآمده هستند، اما در بزرگی سینه به دلیل بزرگ شدن غدد سینه یعنی ژنیکوماستی، چاقی موثر نیست.غده دقیقا زیر نوک سینه متمرکز است، ولی چربی در کلیه مناطق سینه پخش میشود. گفته شده که ۳۰ درصد نوجوانان ایران به چاقی مبتلا هستند که این روند در زنان، بیشتر از مردان است. در شدیدترین مراحل آتروفی، احتمال بالا رفتن شدید شاخص توده بدنی و چاقی مفرط نیز بسیار زیاد است. البته ، هنگامی که ظاهر پستان به طور غیرطبیعی بزرگ است و تجمع بافت غده ای وجود دارد ، باید گفت که در این حالت تنها ورزش و رژیم غذایی جواب نمی دهند.اما ممکن است که اضافه وزن و تجمع چربی در سینه مردان نیز باعث شود که سینه باز هم بزرگتر شود، در این صورت تمریناتی را انتخاب کنید که تمام قسمتهای اصلی بدن را فعال نگه دارد.

بروز هرگونه درد را بررسی کنید. سپس باید مایع را صاف کرد و هر روز چند بار آن را نوشید تا زمانی که اندازه سینهها کاهش یابد. اگر آتروفی به دلیل عفونتهای مقاربتی یا عفونتهای دیگری ایجاد شده باشد ، درمان به موقع آن عفونت خاص، احتمالاً آتروفی بیضه را برطرف میکند. اگر پزشکان تشخیص دهند که کوچک شدن بیضهها روندی تصاعدی دارد ، متأسفانه درمان امکان پذیر نیست. اگر ژنیکوماستی شما طولانیمدت یا بیشازحد بزرگ باشد، سایر آزمایشها دیگر نیز ممکن است انجام شود. به خصوص که این روزها داشتن اندام زیبا و متناسب که برجستگی های عضلانی در قسمت های مختلف بدن داشته باشد، از مهمترین دغدغه های آقایان می باشد، که اهمیت ویژه ای به آن داده می شود و چه بسا بسیاری از افراد برای رسیدن به اندام ایده آل هزینه های بسیار زیادی می نمایند. برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر آتروفی، از روی سابقه عوارض و آسیبهای مختلف موجود در بیضه سالم، نمیتوان تشخیص داد که لزومی به خارج کردن بیضه مبتلا هست یا خیر.

آهسته دویدن و پیاده روی نیز به سوزاندن چربی کمک میکند. لیپوساکشن رایجترین روش مورد استفاده برای کاهش چربی است؛ با این حال با خطرات شدید مانند آمبولی، فشردهسازی عصب، نکروز یا بافت مردگی پوست، مشکلات بیهوشی، عفونت و سرما همراه است. از بین روش های موجود می توان به لیپوماتیک اشاره کرد که در سال های اخیر در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این داروها مورد تایید سازمانها و نهادهای دارویی معتبر دنیا از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفتهاند، اما به طور خاص به منظور تجویز برای بیماران مبتلا به ژنیکوماستی تایید نشدهاند. درمان اگرچه بیضه را به اندازه طبیعی قبلی آن برنمیگرداند اما از بروز عدم تعادل هورمونی شدید در بدن جلوگیری میکند. آتروفی بیضه ممکن است باعث ایجاد تغییراتی شود که بر همایستایی یا هومئوستازی هورمونها یعنی تعادل هورمونی مطلوب، نیز تأثیر بگذارد. اما دلیلی برای نگرانی نیست ، زیرا این مسالهای موقتی است و پس از پایان پذیرش ورزشکاران ، بیضهها به اندازه طبیعی خود بازگشته و تعادل هورمونی نیز مجددا عادی میشود. قبل از انجام جراحی ژنیکوماستی بهتر است در مورد عوارض احتمالی با جراح خود مشورت کنید.

دوز مصرف دیانابول معمولا 30 تا 50 میلی گرم در روز است اما توصیه می شود برای شروع از دوزهای پایین مثلا 20 میلی گرم در روز استفاده کنید. به طور کلی، ژنیکوماستی یک مشکل جدی نیست، اما کنار آمدن با این حالت ممکن است سخت باشد. آیا تا به حال به علت سایز بزرگ سینه در انتخاب لباس به مشکل خورده اید؟ ژنیکوماستی یا بزرگ شدن پستان آقایان به رشد غیرطبیعی غدد پستانی بزرگ در مردان و متعاقبا بزرگ شدن پستان آن ها گفته می شود. و طول متوسط بیضه 4.6 سانتیمتر( محدوده 3.6-5.5), ژنیکوماستی ارومیه عرض متوسط آن 2.6 ( محدوده 2.1-3.2) و حجم متوسط 18.6( 4.6) است. بیضه با اندازه گیری طول و پهنای آن ارزیابی می شود.با ارکیدومتر میتوان حجم بیضه را مشخص نمود.. از آنجا که حدود 90% حجم بیضه را سلولهای ژرمینال و توبولهای سمینیفر تشکیل میدهند وجود بیضه های کوچکتر و نرم تر از حد نرمال نشانه های خرابی اسپر ماتوژنز می باشد.