موسسه توسعه Haudenosaunee زمین Marineland را در آبشار نیاگارا، Ont می خواهد.

گروهی به نمایندگی از رهبران سنتی شورای روسای کنفدراسیون هاودنوساونه می گوید که سرزمین مارینلند را می خواهد.

آرون دتلور، وکیل مؤسسه توسعه Haudenosaunee (HDI)، به CBC Hamilton گفت که قصد دارد نامه‌ای به تاج بنویسد که در آن بیان می‌کند که زمین باید «به طور خاص و صرفاً برای استفاده از Haudenosaunee» کنار گذاشته شود، زیرا پارک مستقر در آبشار نیاگارا، آنتی، در زمین های سنتی قرار دارد.

و اگر زمین به مالک دیگری واگذار شود، دتلور گفت که HDI باید بخشی از این فرآیند باشد، مانند مشارکت در ارزیابی های زیست محیطی.

این در حالی است که این پارک موضوعی که به دلیل استفاده از حیوانات آبزی مورد تحسین و انتقاد قرار گرفته است، فعالانه به دنبال مالک جدیدی است.

این جاذبه در زمین های سنتی Haudenosaunee و Mississaugas of the Credit First Nation قرار دارد.

HDI در سایر فعالیت‌های منطقه که به استفاده از زمین مربوط می‌شود، مداخله کرده است، از جمله تلاش‌های همیلتون برای پاکسازی فاضلاب در Chedoke Creek و کار برای بررسی محل دفن که بقایای انسان و مصنوعات بومی در منطقه نیاگارا را کشف کرده است.

مردی پشت تریبون ایستاده است
Aaron Detlor بخشی از موسسه توسعه Haudenosaunee است. (بابی هریستوا/سی بی سی)

سی‌بی‌سی همیلتون با شورای منتخب شش ملت گراند ریور و میسیساگاس اعتبار درباره مارینلند تماس گرفت، اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

Marineland بلافاصله به سوالات CBC پاسخ نداد و شهردار آبشار نیاگارا جیم دیوداتی از اظهار نظر خودداری کرد. دیوداتی قبلاً گفته بود که از پارک موضوعی ترن هوایی یا جاذبه دیگری که شامل حیوانات نمی شود استقبال می کند.

دتلور گفت که با مالکان Marineland در این زمینه تماسی نداشته است.

او گفت اگر HDI زمین را به دست آورد، مردم Haudenosaunee تصمیم خواهند گرفت که چگونه زمین مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: “اما در پایان روز، ما باید اطمینان حاصل کنیم که منابع درآمدی برای مردم شش کشور برای نیازهای بسیار خاص از جمله بهداشت، آموزش و آب در دسترس است.”

هر چیزی که ما به آن نگاه می‌کنیم، در جهت حصول اطمینان از این است که به نفع مردم واقعی شش ملت و سایر مردم هاودنوسانه است.»

او گفت که Haudenosaunee به استفاده از حیوانات آبزی مانند Marineland ادامه نخواهد داد.

این پارک اخیرا پس از مرگ سه حیوان دریایی از ماه مارس مورد آتش سوزی قرار گرفته است.

این وزارتخانه قبلاً به Marineland دستور داده بود تا سیستم آب خرابی را که حیوانات را در مضیقه قرار می‌داد، تعمیر کند. مارین لند به این دستور اعتراض کرد و مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است زیرا نه پارک و نه استان جزئیاتی را ارائه نکرده اند.

عدالت حیوانات، یک سازمان حمایت از حقوق حیوانات، شکایت قانونی کرد در ژوئیه 2021 علیه رفتار مارینلند با کیسکا، آخرین نهنگ قاتل اسیر در کانادا که در ماه مارس مرد، پارک را به نقض قانون به دلیل برآورده نکردن نیازهای جسمی و روحی خود متهم کرد.

این شکایت به دنبال ویدئوهایی بود که توسط فیل دمرز، مربی سابق مارین لند که به افشاگر تبدیل شده بود، ارسال شده بود، که به نظر می‌رسید کیسکا را نشان می‌داد که بی‌حال و آرام حرکت می‌کند.

بعداً در همان سال، پس از آن که Animal Justice شکایت دیگری مبنی بر اینکه دلفین ها علیرغم ممنوعیت ملی مجبور به اجرای برنامه سرگرمی شده اند، به مارینلند متهم شد.

اتهامات باقی ماند در دسامبر 2022