منظور از برنامه آب و هوایی جو بایدن برای کانادا چیست

سخنان مهم در دومین مناظره ریاست جمهوری ایالات متحده در 22 اکتبر بیان شد. در بحث در مورد تغییر آب و هوا و انرژی ، جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات اعلام کرد که انتقال انرژی های تجدیدپذیر را رهبری می کند:

“بله ، من از صنعت نفت عبور می کردم.”

وی همچنین قول داد که یارانه های فدرال به صنعت نفت را حذف کرده و تا سال 2050 به سمت انتشار صفر خالص حرکت کند. رئیس جمهور دونالد ترامپ ، احساس اشتباه بزرگی از سوی مخالف خود ، از رای دهندگان در پنسیلوانیا ، تگزاس ، اوکلاهما و اوهایو خواست که علیه برنامه های انرژی بایدن رأی دهند. .

این لحظه قابل توجه بود زیرا اهمیت سیاسی جدید تغییر اقلیم و سیاست انرژی را در سیاست های ایالات متحده برجسته می کرد. نامزد دموکرات ، اکنون رئیس جمهور منتخب ، با اشتیاق متعهد به اقدام در مورد تغییرات آب و هوا و انتقال انرژی است. آنچه که به همان اندازه قابل توجه است این است که به نظر نمی رسد موقعیت شدید آب و هوایی بایدن به او در ایالت اصلی پنسیلوانیا یا در انتخابات عمومی به طور گسترده آسیب برساند.

طرح جدی آب و هوا

اگرچه برنامه آب و هوایی بایدن به اندازه جاه طلبی Green New Deal مورد حمایت چپ حزب دموکرات نیست ، اما برنامه های وی جدی است.

وی خواهان “انقلاب انرژی پاک” شده است که شامل کاهش اجباری انتشار از شبکه های برق و پشتیبانی از وسایل نقلیه الکتریکی است. جنبه جالب توجه برنامه کلی وی ، تعهد به صرف حداقل 40 درصد بودجه در مناطق محروم تاریخی است.

انقلاب انرژی بایدن توسط چندین عامل محدود خواهد شد.

تلاش های وی با عدم موفقیت دموکرات ها در پیروزی در سنا محدود می شود – دو انتخابات دور دوم در گرجستان در اوایل ژانویه تعیین می کند که چه حزبی اتاق را کنترل می کند – همراه با مخالفت مداوم صنعت سوخت فسیلی و جوامع وابسته به سوخت های فسیلی.

پیامدها برای کانادا

با این وجود می توان انتظار داشت که بایدن در پاسخ به علوم اقلیمی و فشار برخی از حوزه های انتخابیه اصلی خود ، مانند جوانان و ترقی خواهان ، پیش برود. این پیامدهای قابل توجهی برای کانادا و کانادایی ها دارد.

هر کانادایی امیدوار به حمایت دولت ایالات متحده از گسترش مداوم زیرساخت های سوخت های فسیلی کانادا احتمالاً ناامید کننده خواهد بود.

یک نمونه از این خط لوله Keystone XL است. طراحی شده برای آوردن قیر روغنهای ماسه ای کانادا به پالایشگاه های آمریکا ، مصوبات آن توسط باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین در سال 2015 متوقف و توسط ترامپ تمدید شد.

اگرچه دولت های آلبرتا و کانادا همچنان از این پروژه حمایت می کنند ، بایدن گفته است که وی مجوز تنظیم مقررات را لغو می کند و اعلام می کند که ایالات متحده نیازی به نفت خام و روغن ندارد.

از نظر سیاسی ، این یک اقدام نسبتاً بدون درد برای بایدن برای از بین بردن اعتبارنامه تغییرات آب و هوایی است. استدلال های دولت و صنعت کانادا در مورد نیاز به خطوط لوله بیشتر با نبردی سخت روبرو است.

رقابت بیشتر

نتیجه دوم این است که صنعت کانادا انتظار دارد رقابت بیشتری را از شرکت های آمریکایی در حال صعود بر روی باند واگن تغییر کند. شرکت های آمریکایی فناوری ها و محصولات انرژی پاک را تقویت خواهند کرد. س questionال این است که آیا صنعت مستقر در کانادا می تواند با چالش روبرو شود و از حمایت دولت کافی برخوردار شود.

برخی نشانه ها نشان می دهد که حتی برخی از سیاستمداران ضد محیط زیست نیز به آرامی شروع به تشخیص ضرورت اقدامات اقلیمی می کنند. نخست وزیر اونتاریو داگ فورد به شدت علیه هر نوع مالیات کربن مبارزه کرده و اقدامات پشتیبانی از انرژی های تجدیدپذیر را پس گرفته است.

با این حال وی همچنین اخیراً 295 میلیون دلار به شرکت خودروسازی فورد به دلیل برنامه های خود برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی در انتاریو تعهد کرده است.

این تحقق فرصت های اقتصادی قابل توجهی که توسط فناوری های سبز ارائه می شود ، در را به بحث مبتنی بر شواهد باز می کند که چگونه سیاست های عمومی می تواند هم از اقتصاد سبز و هم از رشد اقتصادی حمایت کند.

مدیریت انتقال انرژی

مفهوم سوم این است که کانادا باید یک بحث جدی در مورد اینکه چگونه می توانیم انتقال انرژی به سوخت های تجدیدپذیر را مدیریت کنیم درست همانطور که بایدن متعهد به انجام این کار در جنوب مرز است.

انتقال در حال آمدن است. س isال این است که آیا کانادا با تأخیر در اقدام و صرف مبالغ هنگفت برای حفظ تولید و اشتغال سوخت فسیلی ، این کار را به فرصتی برای پاکسازی هوا و محیط زیست ما تبدیل خواهد کرد یا انتقال آن را دشوارتر خواهد کرد.

انتقال انرژی چالشی است که همه کشورها با آن روبرو هستند ، اما به خصوص برای کانادا دشوار خواهد بود زیرا بسیاری از اقتصاد و مناطق وسیع کشور ما وابستگی زیادی به بهره برداری از سوخت های فسیلی دارند.

کمک به جوامع و صنایع آسیب دیده امری حیاتی است ، اما در حال حاضر ، بسیاری از سیاستمداران راحت تر می توانند ضرورت و اجتناب ناپذیری تغییرات آینده را انکار کنند.

از طرح بایدن تقلید کنید

نتیجه نهایی این است که برنامه هایی که برای کمک به انتقال انرژی پاک کانادایی ها طراحی شده اند باید از برنامه بایدن برگ برداشته و به جوامعی که از نظر صنعتی و توسعه سوخت های فسیلی از نظر تاریخی آسیب دیده اند ، کمک کنند.

جوامع بومی که به دلیل بهره برداری دیگران از منابع طبیعی به حاشیه رانده شده و آسیب دیده اند و همچنین جوامع نژادی و فقیر در معرض خطرات زیست محیطی خطرناک ، باید در هزینه های انرژی پاک ادغام شوند.

رئیس جمهور منتخب خود را متعهد می داند تا در مورد موضوع تغییر اقلیم پیش برود. بخشهای مهم ائتلاف انتخاباتی وی همچنین تأکید دارند که وی بر انتقال به انرژی های تجدیدپذیر نظارت دارد. به همان اندازه مهم ، سیاست های وی نشان دهنده شواهد قریب به اتفاق علمی است که نشان می دهد برای جلوگیری از عواقب جدی اقتصادی و اجتماعی ، اقدامات تهاجمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ضروری است.

آیا کانادا می تواند به طور مشابه پاسخ دهد؟

این مقاله در اصل در The Conversation ، یک منبع خبری مستقل و غیرانتفاعی منتشر شده است. دانشگاه مک مستر صاستاد رابرت اوبراین بودجه ای از شورای تحقیقات علوم اجتماعی و علوم انسانی دریافت کرده است. وی یکی از اعضای حزب سبز است.