معلم مدنی همیلتون می گوید تاج گذاری پادشاه چارلز “لحظه مهمی” برای دانش آموزان است

پیش از تاجگذاری ملکه الیزابت در سال 1953، کلاس کلاس دوم کنت مونرو، تاریخ سلطنت را مطالعه کرد، نمایشنامه‌ای را درباره خانواده سلطنتی به صحنه برد و تمام 700 دانش‌آموز مدرسه او در شمال انتاریو در حین ادای سوگند به طور زنده از رادیو گوش کردند.

اما در حالی که قرار است پادشاه چارلز به طور رسمی در 6 مه تاجگذاری کند، هیئت‌های مدارس سراسر کشور که توسط Canadian Press با آنها تماس گرفته شده است، گفتند که آنها هیچ برنامه ویژه یا برنامه درسی اختصاصی برای این مناسبت ندارند – این نشانه دیگری از افزایش بی‌علاقگی نسبت به سلطنت است.

مونرو، استاد سابق بازنشسته تاریخ در دانشگاه آلبرتا، ردای کاغذی کرپی را به یاد آورد – که با توپ‌های پنبه‌ای و بند انگشتی کامل شده بود – که در هفت سالگی برای نقش همسر ملکه، شاهزاده فیلیپ، برای اجرا انتخاب می‌کرد. در مدرسه اش در لانگلاک، اونت.

مونرو، 77 ساله، گفت: “تمام جامعه واقعاً برای این رویداد آماده شده بود، و مطمئناً در مدرسه، به طوری که شما نمی توانید از آن دور شوید.”

ما واقعاً غرق در افسانه های تاج گذاری بودیم. گویی بخشی از این جشن بزرگ بودیم.»

ناظران می گویند که، فراتر از فقدان ظاهری شکوه، یک مشکل بزرگتر در مورد رویکرد خاموش مدارس کانادا در مورد تاج گذاری آتی وجود دارد.

ناتان تیدریج، معاون مؤسسه مطالعات تاج و تخت در کانادا، گفت: در حالی که احساسات در مورد جایگاه واقعی سلطنت در جامعه و حکومت کانادا به طور فزاینده ای در هم آمیخته شده است، تاج گذاری فرصتی برای اطلاع رسانی به ساکنان در مورد این موسسه است.

تیدریج که همچنین معلم کلاس 10 مدنی در همیلتون است، گفت: «لحظه مهمی» است که مدارس کانادا از آن استفاده نمی کنند.

او گفت: «این فرصتی است برای صحبت در مورد انواع چیزها، مانند ساختارهای استعماری، روابط سلطنتی و بومی، کاری که تاج در اینجا در این کشور انجام می دهد.

ما ممکن است صحبت کنیم، آن مکالمات داشته باشیم، و متأسفانه، این اتفاق نمی افتد.»

پادشاه چارلز در 6 می تاج گذاری می کند

مونرو گفت 70 سال پیش، دانشجویان برای اجتناب از صحبت در مورد سلطنت به سختی تحت فشار بودند.

او گفت: «ما عکسی از ملکه، شاهزاده فیلیپ، و در واقع شاهزاده چارلز و پرنسس آن نیز در کلاس داشتیم. “ما صبح “O Canada” را می‌خواندیم، اما عصر، خدا ملکه را حفظ کند.”

با نزدیک شدن به مراسم تاجگذاری در سال 1953، به همه افراد مدرسه سکه ای داده شد که به تصویر ملکه مزین شده بود.

او گفت: پس از شنیدن این مراسم از رادیو، «به حیاط مدرسه محل برگزاری مراسم رفتیم و آواز و پایکوبی کردیم و از بزرگان محلی سخنرانی کردیم».

به گفته منابع بایگانی و مسئولان، فضای جشن در سایر مناطق مدرسه نیز وجود داشت.

ربکا میچل، متصدی موزه و آرشیو میراث مدرسه هیئت مدرسه منطقه یورک، گفت که هیئت برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تاج‌گذاری ملکه الیزابت و همچنین به قدرت رسیدن پدرش، پادشاه جورج، در سال 1937 داشت.

او گفت که سوابق هیئت نشان می‌دهد که «تعطیلی مدارس یک سنت در شهرستان یورک برای تاج‌گذاری یک پادشاه بریتانیایی در طول قرن بیستم بوده است». میچل گفت که از دانش آموزان “انتظار می رفت” در جشن ها شرکت کنند.

او گفت: «رژه‌ها، گروه‌های کر، تظاهرات تمرینی به طور مداوم در سوابق فعالیت‌های دانش‌آموزی نشان داده می‌شود. از سازمان‌های راهنما و پیشاهنگی دختر نیز به عنوان راهپیمایی در رژه‌ها یاد می‌شود.»

تیدریج گفت که تضاد برای تاجگذاری چارلز فاحش است.

او استدلال کرد که این یک مشکل است، زیرا “تاج گذاری و به طور کلی تاج و تخت چیزی است که مردم بخواهند یا نخواهند، ذاتاً برای فدراسیون مهم است.”

“از چیزی که من می ترسم این است که ما این (تاج گذاری) را خواهیم داشت و بسیاری از مردم آن را تماشا می کنند و هیچ ارتباطی با آن ندارند و آن را درک نمی کنند، حتی اگر در واقع بسیار به زندگی سیاسی و زندگی معاهده تأثیر بگذارد. تیدریج گفت: پایه های فدراسیون ما.

او سودمندی نظرسنجی‌هایی را زیر سوال برد که از مردم می‌پرسید آیا مایلند بخشی از کشورهای مشترک المنافع باقی بمانند یا خیر، استدلال می‌کند که مردم به خوبی از عملکرد سلطنت در زندگی عمومی کانادا مطلع نیستند، یا اینکه انتقال به جمهوری چه چیزی مستلزم آن است.

او گفت: «برای فدراسیون ما مهم است که بفهمد ما با چه چیزی سر و کار داریم و چه چیزی داریم. و سپس ما می توانیم آن مکالمه را داشته باشیم، و این گفتگوی مهمی است.