معترضان پس از اینکه شهر به دنبال انتقال اعضای اردوگاه جزیره روس است، جمع می شوند

گروهی متشکل از 30 معترض روز پنجشنبه برای نشان دادن حمایت از مردمی که هنوز در اردوگاه واقع در جزیره روس در پارک ویکتوریا زندگی می کنند، گرد آمدند.

این کمپ تابستان گذشته در جزیره برپا شد و به حدود 60 چادر رسید. این به عنوان بخشی از یک اعتراض آغاز شد، اما شامل افرادی نیز می‌شد که بی خانمانی را تجربه می‌کردند.

روز چهارشنبه، شهر دروازه ای را در پل خیابان رولاند به جزیره ایجاد کرد و پس از اینکه از مردم ساکن آنجا خواسته شد به مکان های دیگر نقل مکان کنند، نگهبانان امنیتی در محل قرار گرفتند. شهر گفت که این کار برای ایجاد امنیت و حریم خصوصی مردمی است که در جزیره زندگی می کنند در حالی که آماده رفتن می شوند.

اعتراض روز پنجشنبه توسط Fight Back KW سازماندهی شد، سازمانی که خود را یک سازمان عدالت اجتماعی چپ افراطی توصیف می کند.

مردم جمع شده اند
حدود 30 نفر روز پنجشنبه در تظاهرات پارک ویکتوریا شرکت کردند (Aastha Shetty/CBC)

در یک نقطه، برخی از معترضان موفق به شکستن دروازه ها شدند. معترضان در حالی که می خواستند از روی پل عبور کنند توسط ماموران امنیتی و پلیس منطقه واترلو (WRPS) متوقف شدند.

دعوا در دروازه
معترضان از FightBackKW موفق شدند دروازه ای را که ورودی اردوگاه جزیره روس را مسدود کرده بود، باز کنند. نیروهای امنیتی و پلیس از منطقه محافظت می کنند و ورود و خروج افراد را محدود می کنند. (Aastha Shetty/CBC)

آنها دیده شدند که از پلیس می پرسند که آیا می توانند برای اعضای اردوگاه غذا بیاورند – اما این درخواست رد شد.

پلیس و امنیت گفتند که هیچکس اجازه ندارد در طول مدت اعتراض از روی پل عبور کند، اما آنها برای اعضای تیم خدمات حقوقی جامعه منطقه واترلو که می خواستند ساکنان کمپ را از حقوق و گزینه های خود آگاه کنند، استثنا قائل شدند.

معترضان دروازه تار
معترضان روز پنجشنبه با پلیس و پرسنل امنیتی که ورودی جزیره روس در پارک ویکتوریا را مسدود کرده بودند، روبرو شدند. (Aastha Shetty/CBC)

نمایندگانی از تعدادی از سازمان های حمایتی محلی نیز حضور داشتند.

اعضای مرکز توسعه اجتماعی منطقه واترلو (SDCWR) حاضر شدند. این گروه گفت که آنها می‌خواهند بدانند که آیا ساکنان کمپ می‌توانند “به طور معناداری برای نقل مکان رضایت دهند” به پناهگاه جدید در فضای باز منطقه در خیابان ارب 1001.

در یک بیانیه مطبوعاتی، SDCWR گفت: “مشخص نیست چه گزینه هایی به ساکنان ارائه شده است و آیا آنها قادر به دریافت پاسخ به تمام سوالات خود هستند یا خیر.”

زن از کنار امنیتی روی پل عبور می کند
هیچ کس اجازه نداشت روز پنجشنبه از روی پل به اردوگاه جزیره روس در پارک ویکتوریا بگذرد. یک استثنا برای تیم خدمات حقوقی جامعه منطقه واترلو، که برای کمک به اطلاع رسانی به ساکنان در مورد حقوق و گزینه هایشان وارد عمل شد. (Aastha Shetty/CBC)

این اعتراض از ساعت 11 صبح آغاز شد و کمی بعد از ساعت 13 روز پنجشنبه پایان یافت.