مشتریان Wheel-Trans می گویند روند ثبت نام از آنها می خواهد که ناتوانی خود را دوباره «اثبات کنند».

استیو کین از اوایل دهه 1990 از TTC استفاده کرده است. او می گوید در حالی که سیستم به طور قابل توجهی نسبت به آن زمان قابل دسترسی تر است، هنوز هم شکاف هایی وجود دارد.

و او می گوید که فرآیند ثبت نام مجدد برای سرویس Wheel-Trans یکی از آنهاست.

کین گفت: “این وظیفه ماست که ثابت کنیم معلول هستیم، فکر نمی کنم این درست باشد.”

کین که از ویلچر دستی استفاده می کند، سیستم حمل و نقل معمولی را سوار می کند، اما در صورت نیاز از سرویس Wheel-Trans TTC نیز استفاده می کند که برای هزینه یک سفر مترو، سواری درب به در را فراهم می کند.

او در میان هزاران مشتری است که قبل از سال 2017 برای Wheel-Trans ثبت نام کرده اند و اعلان های اخیر را برای ثبت نام مجدد در این سرویس دریافت کرده اند. این فرآیند شامل پاسخ دادن به سؤالات در مورد نیازهای آنها و پر کردن بخشی از فرم ها توسط پزشک است.

کین، همراه با حامیان، می گویند که این روند طولانی، خسته کننده و اضطراب آور است. TTC می‌گوید این تغییرات بر اساس دستورالعمل‌های قانون دسترسی برای افراد دارای معلولیت انتاریایی (AODA) است و به تضمین عدالت کمک می‌کند، زیرا مشتریانی که پس از ۱ ژانویه ۲۰۱۷ ثبت‌نام کرده‌اند، همین فرآیند را طی کردند. اما ترس برخی از آنها این است که دیگر واجد شرایط خدمات مورد نیاز خود نباشند.

پس از تکمیل فرآیند مشتری، طبق دستورالعمل، خدمات مشروط، بدون قید و شرط یا موقت به آنها اعطا می شود.

خدمات مشروط می تواند به این معنا باشد که مشتری باید برای بخشی از سفر خود یا در ساعات خاصی از روز از سیستم حمل و نقل معمولی استفاده کند.

کین گفت: «افرادی که تمام وقت از ویلچر استفاده می کنند باید پذیرش کامل خودکار دریافت کنند.

TTC می گوید روند مطابق با قانون، پشتیبانی ارائه می دهد

کامرون پنمن، رئیس Wheel-Trans در TTC، می‌گوید که این فرآیند تضمین می‌کند که همه مشتریان آن به طور یکسان ارزیابی شده‌اند و این فرآیندی است که سرویس در شش سال گذشته طی کرده است.

پنمن گفت: “ما موظف هستیم که این دسته بندی های واجد شرایط بودن را توسط AODA ارائه کنیم و تمام تلاش خود را برای اعمال این قانون انجام می دهیم.”، وی افزود که TTC ارتباطاتی را در مورد اینکه چرا از مشتریان می خواهد این فرم ها را پر کنند ارسال کرده است. گزینه هایی برای پشتیبانی در طول فرآیند

او گفت: “ما می خواهیم واجد شرایط بودن را به درستی دریافت کنیم تا با نیازها و توانایی های شما مطابقت داشته باشد.”

پنمن می‌گوید که بیش از 8000 مشتری Wheel-Trans دوباره ثبت نام کرده‌اند و حدود 11000 مشتری هنوز در حال انجام این فرآیند هستند. او گفت که سؤالات به گونه ای طراحی شده اند که «تصویر کاملی از نیازهای آن ها» به دست آورند.

“من می توانم به شما اطمینان دهم که 99 درصد از مواقع ما واجد شرایط بودن شما را بر اساس این سوالات به درستی دریافت می کنیم… اکثریت قریب به اتفاق همچنان به سفرهای خانه به خانه در بیشتر مواقع دسترسی خواهند داشت.”

TTC می گوید اگر مشتری با نتیجه موافق نباشد، یک فرآیند تجدید نظر وجود دارد. پنمن خاطرنشان می کند که TTC همچنین دارای منابعی از جمله کارکنانی است که به مشتریان در یادگیری نحوه استفاده از سیستم کمک می کنند.

وکیل می گوید مشکل دسترسی وجود دارد

گابریل رزنیک، وکیل مرکز حقوق معلولان ARCH می گوید در حالی که حمل و نقل معمولی در چند سال گذشته قابل دسترسی تر شده است، هنوز موانع بزرگی وجود دارد که استفاده از این سیستم را برای برخی از افراد دارای معلولیت غیرممکن می کند، از جمله آسانسورهای خراب و شلوغی. اتوبوس‌ها و متروهایی که امکان استفاده از وسایل حرکتی را ندارند.

او می گوید که این فرآیند به جای اینکه شخصی باشد فرمولی است.

او با اشاره به پرونده موفقی که دفترش برای یک زن دورهمی نمایندگی کرد، گفت: «این روند مطابق قانون است تا جایی که افرادی که باید واجد شرایط خدمت بدون قید و شرط باشند مشروط می شوند زیرا آنها به یک سؤال به روش خاصی پاسخ داده اند. که طبق همان قانون با وضعیت مشروط خود مبارزه کرد.

او می گوید که مرکز حقوقی آماده است تا به موکلان در جهت دهی به روند استیناف کمک کند.

“چیزی که ما امیدواریم این است که وقتی ارزیابی ها انجام می شود، آنها واقعاً هدف قانون را در نظر بگیرند، نه ایجاد موانع اضافی و اینکه این یک روند عادلانه است و واقعاً با احترام به فرد دارای معلولیت انجام می شود.”

نوعی اعتراض خاموش

در همین حال، جاناتان ماریوت، رئیس سابق کمیته مشورتی ترانزیت قابل دسترسی، می‌گوید که از این سمت استعفا داد زیرا باور نداشت که این سیستم در حال پیشرفت به سمت تغییرات معنادار است.

وی با بیان اینکه در سخنان جدایی خود به این نکات اشاره شده است، گفت: «دسترس‌پذیری یک معامله، نظارت و بررسی معیارها و عملکردهای اداری نیست».

“من واقعاً TTC را تشویق کردم که از نقطه نظر همدلی و درک این موضوع که تصمیمات گرفته شده تأثیر زیادی بر زندگی مردم دارد، به دسترسی نزدیک شود. و برای اینکه دسترسی واقعاً معنادار باشد، مهم است که تعامل داشته باشیم و واقعاً موانع سیستمی را درک کنیم که مردم با آن روبرو هستند. روز و این موانع را از بین ببریم و به آنها اضافه نکنیم.»

کین با استفاده از سیستم TTC معمولی با چالش‌های خود روبرو بوده است، و زمان‌هایی را به یاد می‌آورد که نمی‌توانست به رمپ‌های تراموا کمکی دریافت کند و احساس می‌کرد «سرگردان» بود.

او می‌گوید که هنوز فرم‌ها را برای ثبت‌نام مجدد در «فرم اعتراض خاموش» پر نکرده است. به نوبه خود، TTC می گوید در حال حاضر هیچ مهلت اجباری وجود ندارد. کین می گوید وقتی دوباره درخواست داد، اگر وضعیت بدون قید و شرط را دریافت نکرد، تجدید نظر خواهد کرد.

او گفت: “این ناامید کننده خواهد بود، من بسیار بسیار عصبانی خواهم بود.”