مردی در تورنتو در اعتصاب غذا برای وادار کردن شهر نیاگارا به بازسازی سنگ قبرهای قبرستان برای سیاه نشینان

در تلاش برای وادار کردن یک شهر کوچک انتاریو برای پرداخت هزینه بازسازی 19 سنگ قبر دفن شده در قبرستان سیاه پوستان، مردی از تورنتو خود را به تابلویی زنجیر کرده و شروع به اعتصاب غذا کرده است.

جیمز راسل در تلاش خود برای پرداخت اسکناس 59000 دلاری برای بازسازی سنگ قبرها، نیاگارا روی دریاچه (NOTL) تلاش کرد. تقریباً یک سال است که او سعی می‌کند راه‌های مرسوم‌تری را برای پرداخت هزینه‌ای که به گفته باستان‌شناسان برای کشف و بازسازی سنگ قبرها عنوان کرده‌اند را به شهر وادار کند.

ظهر روز دوشنبه، این پیرمرد 76 ساله خود را به تابلوی دفن سیاهان زنجیر کرد و اعتصاب غذا را آغاز کرد و گفت تا زمانی که شهردار شهر، گری زالپا، جلوی دوربین قول ندهد که امسال، اعتصاب غذا را ادامه خواهد داد. شهر 19 سنگ قبر را از زیر خاک بیرون آورده، تمیز و بازسازی خواهد کرد.

راسل گفت: “دیروز ظهر به اینجا رسیدم و خودم را به تابلو بستم. شب کمی سرد بود، اما من هنوز اینجا هستم.”

من در اعتصاب غذا و تحصن هستم، در واقع از شنبه چیزی نخورده ام.

راسل که به یک صندلی چمن، یک کوزه آب و یک پتو مجهز است، گفت که در حال نوشیدن آب حاوی الکترولیت است، “و گهگاهی قهوه” که توسط مردم منطقه برای نشان دادن حمایت خود به او داده می شود.

به گفته راسل، 28 محل دفن و 19 سنگ قبر دفن شده در ماه مه گذشته با کمک رادارهای نفوذی زمین در این گورستان کشف شد.

تابلویی در جلوی دو سنگ قبر.
28 محل دفن و 19 سنگ قبر مدفون در مه 2022 با استفاده از رادار نفوذی زمین در محل دفن سیاهان، نیاگارا-آن-دریاچه، کشف شد. (بابی هریستوا/سی بی سی)

این گورستان محل دفن مهاجران اولیه سیاهپوست بود. هنوز مشخص نیست که سنگ قبرها چگونه دفن شده اند، اما راسل قاطعانه معتقد است که آنها بدون دخالت انسان نمی توانستند به عمق فعلی خود فرو بروند.

او با انگشت به سمت کارکنان NOTL که به گفته او مسئول نگهداری از سایت هستند اشاره می کند، اما سی بی سی همیلتون نحوه دفن سنگ قبرها را تایید نکرده است.

راسل گفت که زالپا روز دوشنبه از او در قبرستان دیدن کرد و حدود 30 دقیقه را سپری کرد.

او آمد و نیم ساعت وقت صرف کرد و توضیح داد که شهر چقدر فقیر است، و اینکه شهر از کاری که من انجام می‌دهم حمایت می‌کند و آنها متعهد به بازسازی محل دفن سیاه‌پوستان هستند. [but] آنها فقط نمی دانند چه زمانی چون پول ندارند. این کل مکالمه ای بود که نیم ساعت طول کشید.” راسل گفت.

“وقتی دیروز آمدم اصرار من این بود که شهردار قول داد که امسال شهر 19 سنگ قبر را که کارمندان شهر در دهه‌های 1970 و 80 دفن کرده‌اند، کشف، تمیز و بازسازی خواهد کرد. من این قول را از شهردار دریافت نکردم. او اساساً گفت: “ما در حال کار روی آن هستیم اما پول نداریم.”

CBC News برای اظهار نظر با دفتر Zalepa تماس گرفت اما به او گفته شد که او مشغول جلسات است.

یکی از اعضای شورای شهر، ماریا مارویدیس، روز دوشنبه نیز از راسل بازدید کرد. وی گفت: مرودیس قول داده است در جلسه سه شنبه شب شورا درخواست خود را مطرح کند.

مارویدیس به درخواست CBC همیلتون برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

شهر می گوید که متعهد به حفظ میراث در NOTL است

مارنی کلاکی، مدیر ارشد اداری NOTL، می گوید که شهر می خواهد قبرستان را حفظ کند.

برای این منظور، کارکنان NOTL با یک باستان شناس در مرحله 1 ارزیابی باستان شناسی کار کرده اند که شامل تحقیقات جامع در مورد تاریخچه و پیشینه ملک است.

کلاکی روز سه شنبه گفت: «آنها در حال حاضر در حال تکمیل ارزیابی مرحله 1 باستان شناسی هستند و ما انتظار داریم که نتیجه آن را در اواخر این ماه دریافت کنیم.

“در مشورت با اداره سوگ انتاریو، آنها می خواستند مطمئن شوند که این یک روند تکراری است، بنابراین وقتی نتایج را بدست آوریم می توانیم مراحل بعدی را تعیین کنیم. اما این شهر قصد دارد خود گورستان را حفظ کند. و اگر سنگ قبرهایی پیدا شد، قصد ما این است که آنها را نیز حفظ کنیم.”

به گفته کلاکی، راسل و شهر «در واقع همان نتیجه دلخواه را دارند»، اما راسل دوست دارد این اتفاق را سریع‌تر ببیند.

“در حالی که این شهر مایل است کارها را تا حد امکان کارآمد و موثر به پایان برساند… ما همچنین باید تمام فرآیندهای مناسب و دقت لازم را دنبال کنیم. ما الزاماتی را تحت اداره سوگواری انتاریو داریم. همچنین الزاماتی را زیر نظر وزارتخانه داریم. [of Government and Consumer Services]کلاکی گفت، بنابراین به طور خاص مشخص شده است که چگونه باید آشکار شود.

“ما باید بررسی های لازم را انجام دهیم. اگر این کار را نکنیم، ممکن است تا 250,000 دلار نیز جریمه شوند. و مهمتر از همه، من می گویم که این منطقه مقدس است و بنابراین ما می خواهیم بررسی های لازم را انجام دهیم تا ما به افرادی که در آنجا دفن شده‌اند و خانواده‌هایشان تا جایی که می‌توانیم با احترام احترام بگذاریم.»

tktktkt
مشخص نیست که سنگ قبرها چگونه دفن شده‌اند، اما راسل می‌گوید که بدون دخالت انسان نمی‌توانستند تا عمق کنونی خود غرق شوند. (ارسال شده توسط جیمز راسل)

کلاکی گفت که شهر همچنین با یک گروه اجتماعی به نام دوستان فراموش شده کار می کند که در حال جمع آوری کمک مالی و کمک به این طرح هستند.

او گفت: “ما در واقع در 21 مارس به شورا ارائه دادیم و تایید شورا را برای ادامه این پروژه دریافت کردیم.”

به گفته کلاکی، «رادار نفوذی زمین بی‌نتیجه است»، بنابراین نیاز به ارزیابی باستان‌شناسی است.

“در حالی که ما قدردانی می کنیم که آقای راسل آن را در نوامبر 2021 تکمیل کرد و اطلاعات اولیه را به ما داد. ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم… تنها چیزی که می تواند قطعی باشد استخدام یک باستان شناس مجاز است، همانطور که شهر انجام داده است، و از آن برای انجام ارزیابی باستان شناسی استفاده کنید.”


برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، یک پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

بنر BBIC
(CBC)