مردی در انتاریو به اتهام فروش ماده کشنده مرتبط با مرگ 2 نفر در منطقه پیل دستگیر شد

پلیس می‌گوید مردی که گفته می‌شود عامل فروش آنلاین یک ماده کشنده مرتبط با مرگ در خارج از کشور است، پس از مرگ دو بزرگسال در منطقه پیل دستگیر و متهم شده است.

پلیس منطقه ای پیل شامگاه سه شنبه در بیانیه ای خبری گفت که کنت لاو، 57 ساله، به دو مورد مشاوره یا کمک به خودکشی متهم شده است.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گمان می‌رود که مظنون این ماده را به صورت آنلاین توزیع و به بازار عرضه کرده است تا افرادی را که در معرض خطر آسیب به خود قرار دارند، هدف قرار دهد.

پلیس می گوید حدود 1200 بسته که گمان می رود با شرکت های مرتبط با قانون مرتبط باشد به بیش از 40 کشور ارسال شده است، اما دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از آنها حاوی ماده نیتریت سدیم هستند.

پلیس گفت که اتهامات علیه قانون به دنبال تحقیقات یک ماهه است که در 31 مارس پس از مرگ ناگهانی که قربانی مظنون به مصرف نیتریت سدیم بود آغاز شد. گمان می رود این ماده توسط یک شرکت آنلاین متعلق به قانون خریداری شده باشد.

نیتریت سدیم یک ترکیب نمک یا افزودنی غذایی است که معمولاً برای درمان گوشت استفاده می شود. اما به گفته متخصصان سم شناسی، ماده سفید و کریستالی در صورت مصرف در غلظت های بالا می تواند کشنده باشد.

مارک اندروز معاون رئیس پلیس پیل به خبرنگاران گفت که تحقیقات بیشتر نشان داد که لاو ظاهراً با شرکت‌های دیگری از جمله Imtime Cuisine، AmbuCA، Academic/ACademic، Escape Mode/escMode و ICEmac مرتبط بوده است.

اندروز از مردم خواست که اگر شخصی را می شناسند که بسته ای از هر یک از این شرکت ها دریافت کرده است، فوراً با پلیس تماس بگیرند.

اندروز گفت: “سلامت روان و رفاه جوامع ما اولویت اصلی ما است. به این ترتیب، ما اقدامات مجرمانه توسط کسانی را که افراد آسیب پذیر جامعه ما را شکار می کنند، تحمل نخواهیم کرد.”

پلیس منطقه ای پیل شامگاه سه شنبه در بیانیه ای خبری گفت که کنت لا، که در تصویر اینجا نشان داده شده است، به دو مورد مشاوره یا کمک به خودکشی متهم شده است.
پلیس منطقه ای پیل شامگاه سه شنبه در بیانیه ای خبری گفت که کنت لا، که در تصویر اینجا نشان داده شده است، به دو مورد مشاوره یا کمک به خودکشی متهم شده است. (خدمات پلیس منطقه ای پیل)

پلیس پیل می گوید که با نیروهای پلیس دیگر در سراسر انتاریو، در سطح ملی و بین المللی همکاری می کند، زیرا آنها معتقدند ممکن است قربانیان بیشتری وجود داشته باشد.

اندروز گفت: “این کار بسیار سختی بود.” “بازرسان ما کارهای قانونی زیادی انجام داده اند.”

در اواخر آوریل، پلیس پیل تأیید کرد که پس از آن که روزنامه تایمز لندن گزارش داد که مردی به نام کنت لاو، میسیساگا، در ایالت انتاریو، در حال تحقیق در مورد آنها هستند، ظاهراً ماده ای بالقوه کشنده، اما قانونی را به افرادی در خارج از کشور که به دنبال پایان دادن به زندگی خود هستند، به صورت آنلاین فروخته است.

لاو با تماس تلفنی در آن زمان به سی‌بی‌سی نیوز گفت که ادعاهای موجود در این مقاله “کاذب” است.

انتظار می رود که قانون روز چهارشنبه برای جلسه وثیقه در دادگاه حاضر شود.

بسته ای از Imtime Cuisine، یکی از شرکت های مرتبط با Kenneth Law در اینجا نشان داده شده است.
بسته ای از Imtime Cuisine، یکی از شرکت های مرتبط با Kenneth Law در اینجا نشان داده شده است. (تامین شده توسط سرویس پلیس منطقه ای پیل)

به نظر می رسد تحقیقات پلیس پیل شامل اجرای قانون در بریتانیا می شود.

سخنگوی آژانس ملی جنایات بریتانیا اواخر هفته گذشته به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما با همتایان کانادایی خود در رابطه با این موضوع و در صورت لزوم با پلیس محلی در تماس هستیم».

FBI از اظهار نظر در مورد هرگونه دخالت احتمالی در تحقیقات انتاریو “به عنوان یک موضوع طولانی مدت” خودداری کرد.

CBC تصاویر بسته های نیتریت سدیم فروخته شده را در وب سایت متصل به قانون دیده است. آنها محصول را به عنوان “99.999٪ خالص” اما “درجه غذایی” فهرست می کنند.

در حالی که نیتریت سدیم معمولاً در تهیه غذا، از جمله برای گوشت های پخته شده استفاده می شود، گرگ بلوندر، محقق مدعو در مهندسی دانشگاه بوستون، در ایمیلی گفت که «سطح کاربرد معمول آشپزی» بسیار پایین تر است، «در سطح 100 قسمت در میلیون. “

نیتریت سدیم یک ترکیب نمک یا افزودنی غذایی است که معمولاً برای درمان گوشت استفاده می شود.  اما به گفته متخصصان سم شناسی، ماده سفید و کریستالی در صورت مصرف در غلظت های بالا می تواند کشنده باشد.
نیتریت سدیم یک ترکیب نمک یا افزودنی غذایی است که معمولاً برای درمان گوشت استفاده می شود. اما به گفته متخصصان سم شناسی، ماده سفید و کریستالی در صورت مصرف در غلظت های بالا می تواند کشنده باشد. (تامین شده توسط سرویس پلیس منطقه ای پیل)

لاو به صورت آنلاین، از جمله در وب‌سایتی که اکنون از بین رفته است و نیتریت سدیم می‌فروشد، از مخفف «PEng» استفاده می‌کند که یک نام مهندسی حرفه‌ای را پیشنهاد می‌کند.

با این حال، نهاد صدور مجوز و تنظیم کننده Professional Engineers Ontario به CBC News گفت که قانون “مجاز برای تمرین” در نظر گرفته می شود زیرا او از سال 2012 هزینه های کاهش یافته ای را به سازمان پرداخت کرده است.


اگر شما یا کسی که می‌شناسید مشکل دارید، در اینجا می‌توانید کمک بگیرید: