مدرسه کاتولیک تورنتو پرچم پراید را به اهتزاز درآورد تا نشان دهد چگونه کاتولیک و عشق با هم ترکیب می شوند.

پس از جنجال برافراشته شدن پرچم پراید در هیئت مدیره مدرسه در این هفته، یکی از مدارس ابتدایی کاتولیک تورنتو می گوید تصمیم خود برای برافراشتن پرچم بر اهمیت گنجاندن و پذیرش آن تاکید دارد.

مدرسه کاتولیک سنت دنیس، بخشی از هیئت مدرسه منطقه کاتولیک تورنتو – بزرگترین هیئت مدرسه کاتولیک در کشور – پرچم غرور را برافراشت و روز چهارشنبه از یک تاسیسات هنری دائمی رونمایی کرد.

آنتونی پائوک، مدیر مدرسه کاتولیک سنت دنیس، گفت که این جشن یکی از بزرگترین رویدادهای سال در این مدرسه است.

پائوک گفت: «این فرصتی است برای ما تا نشان دهیم چگونه کاتولیک و عشق با هم ترکیب می شوند.

و همانطور که به بچه‌ها می‌گویم، این یکی است.

این رویداد که دانش‌آموزان، کارکنان و خانواده‌ها را شامل می‌شد، دو روز پس از آن برگزار شد که هیئت مدیره مدرسه منطقه کاتولیک یورک تصمیم گرفت پرچم پراید را در مرکز آموزشی اصلی خود در ماه ژوئن به اهتزاز درآورد.

به عنوان بخشی از این رویداد، مدرسه یک مجلس صبحگاهی، کامیون های بستنی با آبپاش های رنگین کمانی و یک دی جی داشت.

“ما اینجا هستیم تا همه احساس کنند که شامل حال هستند”

هر دانش آموز مدرسه معنای پراید را بر روی یک تکه کاغذ ترسیم کرد و مدرسه با استفاده از نرم افزار همه آن را در یک پرچم پراید قرار داد که روی یک ستون رونمایی می شود.

پائوک گفت: “ما اینجا هستیم تا همه احساس کنند که شامل حال هستند.”

مدرسه کاتولیک سنت دنیس
دانش آموزان مدرسه کاتولیک سنت دنیس به عنوان بخشی از جشن افتخار در مدرسه در روز چهارشنبه در حیاط مدرسه جمع می شوند. (CBC)

دیوید توتو، یکی از والدین، گفت که مفتخر است که TCDSB در همبستگی با جامعه 2SLGBTQ+ ژوئن را به عنوان ماه غرور اعلام کرده است.

توتو گفت: «ما یک خانواده معمولی کاتولیک نیستیم، اما دوست داریم که در اینجا احساس عشق کنیم.

TCDSB در وب‌سایت خود می‌گوید: «همانطور که در سراسر استان، کشور و در سراسر جهان اعلام شد، به رسمیت شناختن ماه غرور و عروج پرچم پراید در سراسر TCDSB تعهد مشترک به ایجاد و حفظ محیط‌های حمایتی مبتنی بر اصول کاتولیک را تأیید می‌کند. شمول، کرامت و احترام برای همه.»

استفان لچه، وزیر آموزش انتاریو، این هفته گفت که از تمام هیئت‌های مدرسه می‌خواهد پرچم پراید را در ماه ژوئن در مدارس خود به اهتزاز درآورند.

با این حال، لچه گفت که او YCDSB را با صدور دستوری مجبور به برافراشتن پرچم نخواهد کرد.

لچه در بخشی از سخنان خود گفت: “من ناامیدی خود را از این تصمیم ابراز کرده ام. من در چند هفته گذشته و صادقانه بگویم، سال ها روشن و ثابت بوده ام. فکر می کنم غرور چیزی است که ما را به عنوان یک جامعه گرد هم می آورد.”

در جلسه هیئت مدیره دوشنبه شب، متولیان YCDSB با رای 6 بر 4، پیشنهاد برافراشتن پرچم را شکست دادند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مدافعان و منتقدان ماه ها بر سر این موضوع با هم درگیر شدند.