متولی هیئت مدیره مدرسه کاتولیک واترلو به دلیل توییتی که برخی از او خواستار استعفا شده بودند عذرخواهی کرد.

یکی از اعضای هیئت امنای مدرسه منطقه کاتولیک واترلو به دلیل توییتی که در پاییز گذشته منتشر کرد و برخی از مردم خواستار استعفای او شدند، عذرخواهی کرد.

معتمد Wendy Ashby، که نماینده Kitchener-Wilmot است، حساب توییتر خود را حذف کرده است، اما گروه هایی مانند Parents as First Educators و Campaign Life Coalition تصاویری از این توییت را به اشتراک گذاشته اند. فیلمنامه نویسان می گویند که او نوشته است: “خطرناک ترین موجود روی کره زمین، نر سفیدپوست مسیحی است. آنها تهدیدی برای هر کسی هستند که آنها نیستند.”

تصویربرداری نشان می‌دهد که این توییت در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲، حدود یک هفته قبل از انتخابات شهرداری ۲۴ اکتبر، که طی آن اعضای هیئت امنای مدرسه انتخاب می‌شوند، پست شده است.

اشبی در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه توسط هیئت مدیره مدرسه منتشر شد، از کسانی که از این توییت‌ها رنجیده‌اند و از همکارانش در هیئت مدیره به دلیل تأثیر این جنجال بر آنها عذرخواهی کرد.

اشبی در این بیانیه نوشت: «مکالمات درباره نابرابری اغلب ناراحت کننده است.

“به عنوان یک زن متیس و در نقش حرفه ای خود، من به طور مرتب با این بحث ها روبرو می شوم و بخشی از این بحث ها به چالش کشیدن سیستم های موجود ما است. بخش زیادی از کار آموزشی و حمایتی من حول درک و ارتقای تنوع، برابری و شمول است.”

اشبی می‌گوید که حساب توییتر خود را حذف کرده است تا اطمینان حاصل کند که نظرات و حمایت‌هایش «در آینده از متن خارج نمی‌شوند» و گفت که به کار خود به‌عنوان یک متولی متعهد است.

زنی که ماسک سیاهی برای کووید به تن دارد پرچم غرور رنگین کمانی را در دست دارد
وندی اشبی در مراسم برافراشتن پرچم در حمایت از دانش آموزان LGBTQ در سال 2021 به عنوان والدین شرکت کرد. در آن زمان، اشبی گفت که برافراشتن پرچم یک نمایش معنادار حمایت از دانشجویان و کارکنان است. (پائولا دواتچک/CBC)

اشبی در نظرات خود به CBC News قبل از انتخابات شهرداری در پاییز گذشته اشاره کرد که مادر دو فرزند است و در مورد موضوعات مختلف صحبت خواهد کرد.

“احساس می‌کنم صدای من از میز حذف شده است. به‌ویژه با توجه به آشتی در آموزش، کودکان و خانواده‌های LGBTQ2+، کار ضد نژادپرستی و توسعه سیاست در مورد سلامت روان و رفاه جمعیت متنوع در هیئت مدیره ما، او در نظرسنجی نامزد خود گفت.

نظرات محکوم شد

در جلسه دوشنبه شب هیات مدیره، عده ای برای اعتراض و خواهان استعفای اشبی حاضر شدند. این گروه شامل اعضا و حامیان گروه والدین به عنوان اولین مربیان بود که مخالف جنبه های خاصی از آموزش جنسی در مدرسه از جمله هویت جنسیتی است. ائتلاف کمپین زندگی یک سازمان ضد سقط جنین است.

خبرنگار رسانه راستگرای Rebel News در جلسه روز دوشنبه برخاست و در مورد این توییت سوالاتی پرسید.

چری گرینو سخنگوی سرویس پلیس به سی بی سی نیوز گفت که پلیس منطقه واترلو حدود ساعت 5 بعد از ظهر به جلسه فراخوانده شد.

“[The] افسران توانستند با هر دو طرف دیدار کنند و این دیدار توانست ادامه یابد. همه احزاب با هم همکاری داشتند.

به کسانی که آنجا بودند توصیه شد که چگونه می‌توانند برای سخنرانی در جلسه هیئت مدیره درخواست دهند و سپس با آرامش آنجا را ترک کردند.»

ماریسا فیلیپس، یکی از اعضای معتمد، نیز بیانیه ای صادر کرد تا “ناراحتی و اندوه شخصی خود را در رابطه با اظهارات نفرت انگیز همکارم در توییتر” ابراز کند.

فیلیپس در بیانیه ای ایمیلی گفت: “این اظهارات عمیقاً اعضای جامعه مدرسه کاتولیک ما را آزار می دهد و کاملاً نامناسب و غیرقابل قبول است و باید بدون تردید محکوم شود.”

“نژادپرستی و تبعیض جنسی علیه هیچ گروهی در جامعه ما جایی ندارد. این اقدامات به ویژه زمانی فجیع می شوند که از سوی یکی از اعضای هیئت امنای منتخب مدرسه سرچشمه می گیرند که نظرات آزاردهنده مستقیماً متوجه بسیاری از خانواده هایی است که او وظیفه نمایندگی آنها را بر عهده داشته است.”

هیئت مدیره از توییت پشتیبانی نمی کند

هیئت امناء بیانیه ای صادر کرد و گفت که از نظرات آنلاین اشبی پشتیبانی نمی کند. این سازمان اعلام کرد که از نگرانی‌ها در مورد این نظرات آگاه است و “در تلاش است تا اطمینان حاصل شود که این نگرانی‌ها شنیده می‌شوند.”

در این بیانیه که در وب سایت هیأت مدیره قرار گرفته است، آمده است: «هرگاه ادعاهایی مبنی بر نقض قوانین رفتاری وجود داشته باشد، هیئت با بررسی این ادعاها پیگیری می کند».

این هیئت همچنین به گروهی که دوشنبه شب جلسه را مختل کردند، خطاب کرد.

در این بیانیه آمده است: «هیئت مدیره همچنان پاسخگو و در دسترس جامعه ما خواهد بود، اما ما تنفر از هر نوع یا رفتار بی‌احترامی را که باعث اختلال در جلسات عمومی شود، تحمل نخواهیم کرد».

هیئت مدیره در روز دوشنبه برای یک کمیته کل جلسه دوباره تشکیل جلسه خواهد داد. در حال حاضر پنج نفر به عنوان هیأت‌های حاضر در این جلسه فهرست شده‌اند که چهار نفر از آنها «نگرانی معتمد» را به‌عنوان دلیلی که می‌خواهند در هیئت مدیره حاضر شوند، ذکر کرده‌اند.