فانتیلی، مهاجم جوان کانادایی جهان، بهترین بازیکن هاکی کالج آمریکا شد

آدام فانتیلی، مهاجم سال اول میشیگان، به عنوان برترین بازیکن هاکی کالج آمریکا، جایزه یادبود هوبی بیکر را دریافت کرد.

کمیته جایزه یادبود هوبی بیکر مستقر در مینه سوتا روز جمعه این جایزه را اعلام کرد.

فانتیلی، از نوبلتون، اونت. (حدود 50 کیلومتری شمال تورنتو)، به ولورینز کمک کرد تا آخر این هفته در تامپا، فلوریدا به چهار یخ زده برسند، جایی که در نیمه نهایی NCAA به کوئینیپیاک باختند. انتظار می‌رود که او یکی از برترین انتخاب‌های درفت NHL در اواخر ژوئن باشد.

فانتیلی در قدرت بازی ولورینز بازی کرد، پنالتی زد، رویارویی های بزرگی انجام داد و در تمام موقعیت های آخر بازی روی یخ بود. او با 65 امتیاز پیشتاز NCAA بود و با 30 گل در جایگاه اول و با 35 پاس گل در رتبه پنجم قرار گرفت.

دو فینالیست دیگر برای این جایزه، لوگان کولی، دانشجوی سال اول و متیو کنیز، دانش‌آموز دوم، هر دو از مینه‌سوتا بودند. Knies توسط Maple Leafs تورنتو در درفت NHL 2021 انتخاب شد.

کمیته هابی بیکر در بیانیه ای اعلام کرد: ما از صمیم قلب به آدام فانتیلی به خاطر موفقیت برجسته اش تبریک می گوییم و او را به خاطر فداکاری، مهارت و علاقه اش به این ورزش تحسین می کنیم.

این جایزه برای تالار مشاهیر، هابی بیکر، که هاکی کالج در پرینستون بازی کرد و اندکی پس از جنگ جهانی اول درگذشت، نامگذاری شده است. او اولین ستاره آمریکایی در هاکی روی یخ به حساب می آمد.

فانتیلی مسابقات جهانی نوجوانان 2023 را در هالیفاکس در دسامبر در خط دوم کانادا آغاز کرد اما با پیشرفت ویترین به حاشیه های فهرست رفت.

بازیکن هاکی مردان در طول بازی در مسابقات قهرمانی هاکی نوجوانان جهان حریف خود را می پوشاند.
فانتیلی، درست، نقش کلیدی در قهرمانی کانادا در قهرمانی جوانان جهان در هالیفاکس در ژانویه ایفا کرد. او همچنین در پیروزی 6-2 نیمه نهایی مقابل آمریکا یک گل و پاس گل به ثمر رساند. (ران وارد/ مطبوعات کانادا)

تطابق عاطفی

پس از اینکه کانادایی ها برای تساوی 2-2 ایالات متحده در نیمه نهایی مبارزه کردند، او دومین گل خود را در این رویداد با پاس فوق العاده زک دین به ثمر رساند تا مرکز Scotiabank قرمزپوش را به آتش بکشد.

فانتیلی همچنین یک پاس گل به دست آورد تا کانادا در یک مسابقه احساسی دیگر بین رقبای سرسخت بین المللی به پیروزی 6-2 دست یابد.

شب بعد، میزبان مسابقات از برتری 2-0 در دور سوم جان سالم به در برد تا جمهوری چک را 3-2 در یک بازی دراماتیک مدال طلا شکست دهد. دیلان گنتر دومین گل خود در شب را در ساعت 6:22 وقت اضافه به ثمر رساند.

فانتیلی همچنین برای کانادا در مسابقات جهانی زیر 18 سال 2022 مناسب است.

دنیس ویلیامز، سرمربی کانادایی گفت که هیچ شکی در توانایی تهاجمی این مهاجم وجود ندارد.

ویلیامز قبل از مسابقات به Canadian Press گفت: “دانشجوی بازی”. صحبت‌های من با او این است که آیا او می‌تواند بدون توپ بازی کند و محکم دفاع کند و کارهایی را انجام دهد که ما می‌خواهیم این تیم انجام دهد؟

فانتیلی سعی کرده مهارت های خود را بر اساس ستاره های NHL، ناتان مک کینون، پاتریس برگرون و جیمی بن بسازد.

در صورت امکان، او همچنین به تماشای آستون متیوز، مرکز Maple Leafs، که فصل گذشته اولین NHLer در یک دهه بود که 60 گل به ثمر رساند، اشاره می کند.

او در مورد انتخاب شماره 1 درفت تهاجمی 2016 در فصل 2021-2022 گفت: “چیزی که اغلب اتفاق نمی افتد.” انجام این کار با چنین گلزنی بسیار خاص بود.”

تماشا | کانادا طلای جوانان جهان را در هالیفاکس به دست آورد:

تیم کانادا در مسابقات جهانی نوجوانان 2023 مدال طلا را کسب کرد

کانادا دومین طلای متوالی خود را در مسابقات قهرمانی هاکی نوجوانان جهان 2023 در هالیفاکس با پیروزی 3 بر 2 مقابل جمهوری چک در وقت اضافه کسب کرد.