فارغ التحصیلان داروخانه پس از امتحان صدور گواهینامه دوباره به تعویق افتاد

اعضای کلاس فارغ التحصیلان داروسازان انتاریو در سال 2020 پس از اینکه در آخرین لحظه فهمیدند که آزمون نهایی آنها به دلیل محدودیت های COVID-19 دوباره به تعویق افتاده است ، در تأیید مجوز خود تأخیر دیگری دارند.

آزمون بالینی ساختاری عینی (OSCE) یک آزمون حضوری است که تجربه کار با بیماران را شبیه سازی می کند و آخرین مانع قبل از داروسازی در کانادا است.

این آزمون در ماه مه در سراسر کشور لغو شد ، و تاریخ جدید آن 8 نوامبر تعیین شد. اما چند روز قبل ، دانش آموزان در انتاریو متوجه شدند که دوباره به تعویق افتاده است.

48 ساعت قبل گفتن اینکه لغو شده کاملا ویرانگر بود.– آرویند گروال ، فارغ التحصیل داروسازی از دانشگاه تورنتو

آرویند گروال ، ساکن اتاوا گفت: “ما فکر می کردیم آنها ماه ها فرصت دارند تا بفهمند که چگونه این آزمون را برگزار کنند.” “اینکه 48 ساعت قبل از آن گفته شد که لغو شده کاملا ویرانگر بود.”

این تأخیر باعث شده است که فارغ التحصیلان نتوانند کار خود را شروع کنند ، بلکه برخی از داروخانه های انتاریو را نیز در میان یک بیماری همه گیر کوتاه مدت نگه داشته است.

جاستین بیتس ، مدیرعامل انجمن داروسازان انتاریو (OPA) گفت: “واقعیت این است که ما برای تمرین آنها نیاز داریم.” بیتس گفت: این بیماری همه گیر فشار بیشتری را به داروخانه ها وارد کرده است ، از آزمایش COVID-19 گرفته تا تجویز عکس های آنفولانزا ، بنابراین اکنون به این درجه ها نیاز است.

بیتس گفت که OPA در حال تهیه نامه ای به کالج داروسازان انتاریو و وزارت کالج ها و دانشگاه های انتاریو برای تصویب مجوز مشروط برای دانشجویان این استان است تا داروخانه ها بتوانند استخدام آنها را آغاز کنند. بیتس گفت ، این کار قبلاً در ساسکاچوان ، مانیتوبا و نوا اسکوشیا انجام شده است.

مشاغل در انتظار

گروال ، فارغ التحصیل برنامه داروسازی دانشگاه تورنتو ، گفت اگر امتحان طبق برنامه قبلی در ماه مه پیش می رفت ، او تا ژوئن آماده کار بود.

گروال ، که در مورد چشم انداز شغل با داروخانه ها در حال برقراری ارتباط بود ، گفت: “این سخت بوده است” و اکنون مجبور شده است که آنها را مطلع کند که هنوز گواهی نشده است.

در بیانیه هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC) آمده است که سعی در مذاکره با مقامات بهداشتی برای اجرای آزمون نوامبر است و اکنون امکان انجام یک آزمون مجازی یا یک آزمون حضوری در ماه فوریه را بررسی می کند.

در این بیانیه آمده است: “واقعاً جای تأسف دارد كه برخی از داوطلبان در انتاریو فقط دو روز قبل از امتحان اخطار لغو امتحان خود را دریافت كرده اند و ما صمیمانه از نگرانی و ناامیدی ناشی از آن پشیمان هستیم.”

PEBC گفت كه حدود 1000 نفر در سراسر كشور 8 نوامبر در امتحان حاضر شدند ، در حالي كه 200 نفر به دليل تعويق نتوانستند.

نمایندگان دانش آموزان می گویند که آنها ناامید شده اند که PEBC طرحی برای احتیاط تهیه نکرده است.

میشل وانگ ، رئیس دانشجویی برنامه داروسازی دانشگاه تورنتو ، گفت در حالی که می تواند قبل از امتحان به عنوان کارآموز کار کند ، اما این برنامه باید با ساعت و درآمد محدود تحت نظارت باشد.

وانگ گفت: “این برای ما بسیار سخت است زیرا بیشتر ما در حال حاضر بیش از 100000 دلار بدهی داریم و مجبور به بازپرداخت وام های خود هستیم.”