طرفداران می گویند زمین مترولینکس که به توسعه دهندگان فروخته می شود باید دارای مسکن مقرون به صرفه باشد

پیراوین ناماسیوایام در زیرزمین خانه ییلاقی اسکاربرو والدینش زندگی می کند زیرا پیدا کردن یک آپارتمان در انتهای شرقی تورنتو برای این جوان 21 ساله غیرقابل هزینه است.

ناماسیوایام، دانشجوی دانشگاه تورنتو، می‌گوید که او و برخی از همسالانش اکنون در فکر مهاجرت به غرب به آلبرتا یا پریری پس از فارغ‌التحصیلی صرفاً برای تهیه مسکن هستند.

او می گوید مسکن مقرون به صرفه تر در شرق شهر او را از فکر زندگی دور از خانه باز می دارد.

Namasivayam گفت: “من فکر می کنم بسیاری از مردم به نوعی زندگی در تورنتو را رها کرده اند.” “شما برای 10، 20 سال آینده با والدین خود زندگی خواهید کرد و سعی می کنید پول کافی به دست آورید.”

Namasivayam، که داوطلبانه با گروه حمایت از همسایه‌های بیشتر تورنتو در طول همه‌گیری شروع به کار کرد، می‌گوید زمین‌های استانی مازادی که مترولینکس به توسعه‌دهندگان می‌فروشد می‌تواند راهی عالی برای ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

مشکل؟ دولت هیچ الزامی برای ساخت مسکن مقرون به صرفه تر به زمینی که آژانس حمل و نقل در حال فروختن آن است، ضمیمه نمی کند. و این به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد که هر آنچه را که دوست دارند برای واحدهایی که می سازند شارژ کنند.

سایت سابق مترولینکس در 8 Dawes Rd.
خیابان 8 Dawes سایت قبلاً متعلق به مترولینکس بود (جنیفر کولاروسو/سی بی سی)

یکی از این زمین ها، خیابان 8 Dawes است که اخیراً توسط مترولینکس به یک توسعه دهنده فروخته شد. چند قدم از ایستگاه قطار Danforth GO و ایستگاه اصلی مترو، این یک مکان قابل دسترسی است، با این حال این معامله هیچ الزامی برای واحدهای مسکونی مقرون به صرفه نداشت – و طرفداران آن را یک فرصت بزرگ از دست رفته می‌دانند.

Namasivayam گفت: “این یک تصمیم ضعیف است.”

او می‌گوید وقتی زمین نزدیک به مراکز حمل‌ونقل است، مقرون‌به‌صرفه بودن برخی واحدها بسیار حیاتی‌تر است، و می‌افزاید که بسیاری از واحدها که درآمد متوسطی دارند، خودرو ندارند.

استان باید بهتر عمل کند

مارک ریچاردسون، یکی از داوطلبان گروه HousingNowTO، می‌گوید که موقعیت جاده Dawes تنها سایت موجود برای توسعه در منطقه نزدیک ایستگاه دانفورث GO بود که متعلق به دولت بود.

ریچاردسون گفت: «این استان باید بهتر عمل کند. اگر خواهان توسعه مسکن مقرون به صرفه هستید، زمین خود را هدر ندهید و معاملاتی از این قبیل انجام دهید که مسکن مقرون به صرفه در آن وجود نداشته باشد.

او نگران است که ممکن است این اتفاق ادامه پیدا کند، به خصوص که Metrolinx – آژانس سلطنتی دولت انتاریو – زمین های بیشتری را در حین ساخت خط انتاریو به توسعه دهندگان می فروشد یا اجاره می دهد.

ریچاردسون گفت: “مترولینکس چندین تن زمین دارد. و هنگامی که آنها زمین های خود را دفع می کنند، نیازهای مسکن مقرون به صرفه را صفر می کنند.”

مترولینکس پاسخی به موقع برای انتشار ارائه نکرد.

مارک ریچاردسون، از گروه داوطلبانه HousingNowTo می‌گوید پختن مسکن مقرون‌به‌صرفه در زمین فروخته‌شده توسط مترولینکس یک فرصت از دست رفته بود.
مارک ریچاردسون، از گروه داوطلب HousingNowTo، می‌گوید که عدم نیاز به مسکن مقرون‌به‌صرفه برای فروش زمین توسط مترولینکس یک فرصت از دست رفته است. (پل بورکوود/سی بی سی)

او می‌گوید که شهر تورنتو در چند سال گذشته استانداردهای مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تری را در برخی از زمین‌های خود ایجاد کرده است، که حداقل 20 تا 30 درصد از واحدها را برای واحدهای اجاره‌ای مقرون‌به‌صرفه نیاز دارد.

داکوتا برازیر، دبیر مطبوعاتی کارولین مولرونی، وزیر حمل و نقل، مستقیماً به نگرانی‌ها درباره اینکه دولت به اندازه کافی برای ساخت مسکن مقرون به صرفه انجام نمی‌دهد، پاسخ نداد.

بریزر در بیانیه‌ای گفت که مترولینکس ابتدا زمین را به “لیستی از موسسات دولتی شامل شهرداری‌ها، هیئت‌های مدرسه، موسسات تحصیلات تکمیلی، شرکت‌های غیرانتفاعی و گروه‌های بومی ارائه می‌کند. اگر هیچ علاقه‌ای از سوی این گروه‌ها وجود نداشته باشد، مترولینکس سپس اموالی را که قرار است به ارزش منصفانه بازار به فروش عمومی برسد، فهرست می کند.»

او افزود: “این فرآیند شفاف و در دسترس عموم تضمین می کند که دلارهای مالیات دهندگان در حین دفع اموال مازاد رعایت می شوند.”

MP می گوید: «این پیچیده نیست

سیاستمدارانی که به نمایندگی از سواحل-ایست یورک سوار می شوند، می گویند مدلی از قبل در سطوح دیگر حکومت وجود دارد که باید به طور جهانی دنبال شود.

نیت ارسکین اسمیت، نماینده مجلس سواری گفت: «این پیچیده نیست. “[With] شهر و زمین های دولتی دولت فدرال که فروخته شده اند، درصدی متعهد به مقرون به صرفه بودن هستند. مترولینکس می توانست و باید همین کار را می کرد.”

او می گوید که این رقم باید حداقل 20 درصد باشد، صرف نظر از اینکه چه سطحی از دولت مالک زمین های مربوطه است.

نیت ارسکین اسمیت، نماینده پارلمان ایست یورک سواحل
نیت ارسکین اسمیت، نماینده ساحل‌های ایست یورک، می‌گوید این استان باید مانند سایر سطوح دولتی، حداقل نیازهای مسکن مقرون به صرفه را برای زمین‌های عمومی که به فروش می‌رساند، داشته باشد. (پل بورکوود/سی بی سی)

او گفت: “مردم در سراسر این استان، به ویژه اینجا در GTA، به شدت به مسکن ارزان قیمت نیاز دارند.” “اگر [the provincial government] اگر به مسکن مقرون به صرفه اهمیت می دادیم، این معامله انجام نمی شد.”

مری-مارگارت مک ماهون، MPP سوارکاری، می‌گوید که همه سطوح دولت باید با هم کار کنند تا «بحران مقرون‌به‌صرفه» را برطرف کنند.

او همچنین می‌گوید توسعه‌دهندگانی که زمین را از استان خریداری می‌کنند باید با شرایط مشابهی که از شهر انجام می‌دهند برای متعهد شدن به مسکن ارزان قیمت مواجه شوند.

شهر برای بررسی گزینه های مقرون به صرفه در طول بررسی

Marlin Spring Developments، شرکتی که زمین را خریداری کرده است، هنوز در حال گذراندن مراحل توسعه در شهر است.

کریستین اونو، مدیر پروژه در بخش برنامه‌ریزی شهری تورنتو می‌گوید که شهر فرصت‌های مسکن مقرون به صرفه را از طریق فرآیند بررسی درخواست بررسی خواهد کرد.

اما او گفت: “شهر در حال حاضر نمی تواند نیاز به مسکن ارزان قیمت در این سایت از طریق مصوبات برنامه ریزی داشته باشد.” تامین هر مقدار مسکن ارزان قیمت مستلزم همکاری با متقاضی است.

پدرو اسپرینگ، مدیر عامل شرکت Marlin Spring Developments، می‌گوید که این شرکت «به‌تازگی در ادغام داوطلبانه مسکن مقرون‌به‌صرفه در تعدادی از پروژه‌های ما موفق بوده است». او می گوید که این شرکت همچنین در گذشته با شهر و ارائه دهندگان مسکن مقرون به صرفه محلی به خوبی کار کرده است.

اسپرینگ می گوید که این شرکت “به کار با همه ذینفعان برای شناسایی اولویت های جامعه و ادغام آنها در توسعه ادامه خواهد داد.”

ریچاردسون می‌گوید امیدوار است که توسعه‌دهنده با مقرون‌به‌صرفه ساختن برخی واحدها موافقت کند، اما فکر می‌کند بعید است که اکثر توسعه‌دهندگان با رقمی تا 20 درصد موافقت کنند، اگر این یک الزام نباشد.

او گفت: «این را نباید به حسن نیت یک توسعه دهنده واگذار کرد.