طرحی به رهبری جوانان برای رساندن انتشار کربن همیلتون به “صفر واقعی” برنامه ریزی می کند.

نویسندگان طرحی به رهبری جوانان برای کاهش وابستگی همیلتون به سوخت های فسیلی از شهرداری می خواهند 122 سایت چاه نفت و گاز طبیعی متروکه در شهرداری را پاکسازی کند، مشوق هایی برای ساخت خانه های کم آلاینده ایجاد کند و مالیات بر خطوط لوله را افزایش دهد.

این اقدامات از جمله تغییرات دیگری است که این گروه پیشنهاد کرده است و برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شهر به صفر طراحی شده است.

Environment Hamilton (EH) طرح جامعه بدون فسیل را که توسط Adan Amer، 23 ساله، و Adeola Egbeyemi، 22، نوشته شده بود، در 24 مارس منتشر کرد. این پروژه با همکاری فعالان اقلیم در دانشگاه مک مستر و دفتر بخش 3 آغاز شد و بعدها به پایان رسید. توسط EH گرفته شده است.

عامر و اگبیمی می گویند که این سند بر اساس اقلیم است انطباق و کاهش طرح هایی که شورای همیلتون سال گذشته تصویب کرد، اما تمرکز بیشتری بر اهمیت حذف انتشار کربن و استفاده از سوخت فسیلی دارد.

نویسندگان می‌گویند که طرح‌های شهری به اندازه کافی پیش نمی‌روند، و نقشه‌های آنها می‌تواند به تعیین مسیری روشن به سوی «آینده‌ای بدون فسیل» کمک کند – گامی فراتر از انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص صفر، که امکان ادامه انتشار گازهای گلخانه‌ای را فراهم می‌کند اگر با کاهش در جاهای دیگر جبران شود.

شخصی روی یک تریبون روی یک صحنه در مقابل تابلوی همیلتون، که در بنرهای آب و هوایی پوشانده شده است، ایستاده است.
آدئولا اگبیمی در یک راهپیمایی آب و هوا در مقابل تالار شهر همیلتون در 8 سپتامبر 2021 سخنرانی می کند. (اوا سالیناس/سی بی سی)

Egbeyemi، دستیار پروژه در EH، آن را به این صورت بیان می‌کند: در حالی که طرح کاهش آب و هوا همیلتون شامل جزئیاتی در مورد چگونگی رسیدن به صفر خالص است، “امیدواریم که طرح ما به آن اضافه شود و بیشتر… به صفر واقعی برود.

او در یک مصاحبه تلفنی با سی بی سی همیلتون افزود: “من فکر می کنم ما می توانیم حمایت زیادی از جامعه در این زمینه دریافت کنیم.”

طبق گزارش، کد ساختمان و تغییرات مالیاتی مورد نیاز است

این گزارش بر چندین حوزه “تحول بدون فسیل” تمرکز دارد.

استخراج سوخت های فسیلی: این گزارش می گوید 257 چاه نفت یا گاز طبیعی در این منطقه وجود دارد. نزدیک به 50 نفر از آنها فعال هستند که همگی در گلنبروک قرار دارند. این گزارش می‌گوید همه مکان‌های چاه باید ردیابی شوند و آن‌هایی که استفاده نمی‌شوند باید اصلاح شوند.

ساختمان ها: در این گزارش آمده است که ساختمان های مسکونی و تجاری 14 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای همیلتون را تشکیل می دهند. گسترش سریع منابع گرمای الکتریکی مانند پمپ های حرارتی و انرژی زمین گرمایی را پیشنهاد می کند. همچنین از توسعه استانداردهای ساختمان سبز، پروژه‌ای که در همیلتون در حال انجام است، حمایت می‌کند و می‌گوید که شهر باید با استان لابی کند تا آیین‌نامه ساختمان انتاریو را به‌روزرسانی کند تا چنین استانداردهایی را رعایت کند.

سرمایش پایدار: میانگین دما در همیلتون بین سال‌های 1981 تا 2010 2 درجه سانتی‌گراد افزایش یافت و احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد. بسیاری از ساختمان‌های اجاره‌ای بدون خنک‌کننده هستند، که برای مستاجرین خطری برای سلامتی به همراه دارد، اما اگر قرار باشد با انرژی سوخت فسیلی خنک شوند، خطر زیست‌محیطی دارند. این گزارش یک آیین‌نامه حداکثر حرارتی برای اجاره‌ها و برنامه‌ای برای حمایت از مقاوم‌سازی‌های تجدیدپذیر پیشنهاد می‌کند.

اوراق قرضه سبز: این گزارش پیشنهاد می‌کند که همیلتون از سایر حوزه‌های قضایی مانند اتاوا برای استفاده از اوراق قرضه به عنوان راهی برای جمع‌آوری پول برای پروژه‌های مرتبط با آب و هوا و در عین حال ارائه سود پایدار و ریسک کم برای سرمایه‌گذاران پیروی کند. این گزارش همچنین توسعه بودجه کربن شهرداری را پیشنهاد می‌کند که میزان انتشار سالانه همیلتون را اندازه‌گیری و کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه‌های سرمایه‌ای جدید باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناخواسته نمی‌شوند.

خطوط لوله: نویسندگان این گزارش از شورا می‌خواهند که مالیات بر خطوط لوله را که از املاک شهر می‌گذرد، افزایش دهد – اقدامی که قبلاً توسط کارکنان شهر به لطف حمایت آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. در حال حاضر، خطوط لوله یکی از پایین ترین نرخ های مالیاتی را در میان انواع مختلف دارایی های مالیات شهری دارند. این گزارش مایل است که این موضوع معادل صنایع سنگین باشد و همچنین مایل است اطلاعات مربوط به خطوط لوله در دسترس عموم قرار گیرد.

این گروه همچنین خواهان توافق «عدم تکثیر سوخت‌های فسیلی» است

در حالی که مذاکرات بین‌المللی آب و هوا برای تضمین تعهدات برای پایان دادن به استفاده از سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کند، آژانس بین‌المللی انرژی و هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم سازمان ملل متحد به دولت‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید سوخت‌های فسیلی هشدار داده‌اند، اگر قصدشان محدود کردن گرمایش به سطح ایمن است. سطح و رسیدن به اهداف بین المللی.

این مناظرات در همیلتون نیز در حال وقوع است. دانشگاه مک مستر در حال حاضر در حال ساخت ژنراتورهای گازی به عنوان ابزاری برای صرفه جویی در هزینه است. و ArcelorMittal Dofasco امیدوار است خط لوله جدید Enbridge گاز طبیعی بیشتری را به کارخانه فولاد بیاورد تا به آن کمک کند تا از زغال سنگ دور شود. هر دو پروژه با مقاومت کسانی مواجه شده اند که علیه زیرساخت های جدید سوخت فسیلی بحث می کنند.

نویسندگان طرح جامعه بدون فسیل می گویند که مایلند گزارش آنها مبنای یک توافق نامه الزام آور در مورد “عدم تکثیر سوخت های فسیلی” باشد – اساسا توافقی برای توقف گسترش استفاده از چنین سوخت هایی. آنها تیمی را رهبری می‌کنند که با کارکنان شهر مشورت می‌کنند تا درباره بهترین راه‌ها برای پیشبرد پیشنهادهایشان بحث کنند، و امیدوارند روند همکاری آنها به معنای احتمال موفقیت بیشتر باشد.

فردی با موهای بلند در مقابل درختی با گل های صورتی لبخند می زند.
آدان عامر، یکی از محققین طرح جامعه بدون فسیل، می‌گوید که همکاری با کارکنان شهر تضمین می‌کند که این طرح قابل انجام و معقول است. (ارسال شده توسط آدان عامر)

عامر گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این سند محکمی است که در آن همه احساس می‌کنند نظری داشته‌اند.

“ما تیم شگفت انگیزی از دانشجویان مک مستر را که این مکالمات را انجام داده اند، تسهیل کرده ایم [with city staff] در مورد امکان سنجی طرح ما، چه کاری می توان انجام داد، اگر کاری در حال حاضر در حال انجام است، یا چرا کاری انجام نشده است.”

این زوج قصد دارند از آنچه یاد می گیرند برای به روز رسانی سند در اواخر بهار امسال استفاده کنند.

“این به خرید همه نیاز دارد”

کری لوکلر، هماهنگ‌کننده انجمن اقدام اقلیمی بخش 3، که از ابتدا با جوانان پشت سر پروژه کار می‌کرد، معتقد است «همه چیز در آن طرح به‌طور برجسته‌ای قابل دست‌یابی است»، تا زمانی که زمینه حمایت از سوی جامعه وجود داشته باشد، و خرید از کارکنان شهر

او می‌گوید بخش بزرگی از نقطه قوت این طرح این است که نویسندگان آن چقدر نزدیک با کارمندان شهر کار کرده‌اند، بنابراین کمتر احتمال دارد که این طرح به هم بخورد.

فردی با عینک شفاف در مقابل یک نقاشی دیواری رنگارنگ لبخند می زند.
کری لوکلر، هماهنگ‌کننده انجمن اقدام اقلیمی برای بخش 3 همیلتون، معتقد است که همه چیز در طرح جامعه بدون فسیل «بسیار قابل دستیابی است». (ارسال شده توسط کری لوکلر)

لی گفت: “من هزار بار آن را دیده‌ام: کارکنان شهرداری… ماه‌ها بعد… با گزارش کارکنان بازمی‌گردند، و پاسخ آنها این است که نمی‌توانند این کار را انجام دهند و دلایل زیادی وجود دارد که چرا نمی‌توان این کار را انجام داد.” کلر، که می گوید او اولین کارمند آب و هوا است که برای یکی از اعضای شورای همیلتون کار می کند.

«آیا آنها به این مناسبت برمی‌خیزند [of moving Hamilton away from fossil fuels] بدون فشار جامعه؟ من نمی دانم.”

او گروه پشت این گزارش را تحسین کرد و گفت که این اولین طرح بدون فسیل است که او از آن آگاه است و توسط جوانان رهبری می شود و می گوید که زمان آن رسیده که بقیه شهرها را اجرا کنند.

آینده بدون فسیل هامیلتون به هر شکلی که قرار است به نظر برسد، به خرید همه نیاز دارد.