صدها کارگر همیلتون CRA به عنوان بخشی از اعتصاب گسترده خدمات عمومی در سراسر کانادا دست به تظاهرات زدند

صدها کارگر فدرال در مرکز شهر همیلتون به عنوان بخشی از یکی از بزرگترین اعتصابات در چند دهه اخیر در کانادا دست به تظاهرات زدند.

صبح روز چهارشنبه، کارگران، اکثراً از آژانس درآمد کانادا (CRA) و اعضای اتحادیه خدمات عمومی اتحادیه کانادا (PSAC) راهپیمایی کردند و به سمت خیابان Bay شمالی رفتند. آنها تابلوهایی در دست داشتند که خواستار افزایش دستمزدها بودند.

حدود 1800 عضو اتحادیه در خارج از دفتر فدرال در همیلتون روبروی مرکز FirstOntario کار می کنند.

لورا فار در میان آنها بود. او یک کارمند CRA و مدیر ارشد اتحادیه کارکنان مالیات محلی همیلتون است که زیر چتر PSAC قرار دارد. مادر مجردی به پسری 10 ساله گفت که فقط با حقوقش نمی تواند از پس افزایش هزینه های زندگی برآید.

زن بیرون با جمعیت در پس زمینه ایستاده است
لورا فار، ساکن همیلتون، یک کارمند CRA و مدیر ارشد محلی اتحادیه کارمندان مالیات است. (سامانتا بیتی/سی بی سی)

فر گفت: “این بدان معناست که من آنقدر گوشت نمی خرم. این بدان معناست که نمی توانم تمام قبض گاز خود را در زمستان امسال پرداخت کنم.” وقتی از تلاش برای تامین مایحتاج زندگی برای خانواده‌تان عقب می‌مانید، وقتی صحبت از این مذاکرات به میان می‌آید، به نوعی احساس نیکل و ضعف می‌کنید.»

تقاضای دستمزد اتحادیه “غیر واقعی”: دولت فدرال

حدود 250 تظاهرات دیگر با شرکت حدود 155000 کارمند دولتی فدرال نیز در سراسر کشور برگزار شد.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC، به CBC گفت قدرت و سیاست که “کارگران خسته شده اند. آنها ناامید شده اند. آنها این شرکت های بزرگ را تماشا می کنند که سودهای بی سابقه ای دارند. ما عقب نشسته ایم و همه می خواهند دستمزد کارگران را سرکوب کنند. این مشکلی است که ما واقعاً با دولت داریم. این دولت سابقه دارد. همانطور که می گویند آنها به کارگران اعتقاد دارند. به عنوان بزرگترین کارفرمای کشور، سعی نکنید دستمزد کارمندان خود را سرکوب کنید.”

قراردادهای قبلی PSAC با دولت فدرال در سال 2021 منقضی شد و از آن زمان تاکنون به توافق جدیدی نرسیده اند. نکته اصلی افزایش دستمزد است.

PSAC خواستار افزایش 4.5 درصدی برای سال های 2021، 2022 و 2023 شده است که مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری آن را “غیر واقعی” خواند.

فورتیه گفت: “ما پیشنهاد خوبی را روی میز گذاشته ایم که به نفع کارگران است و برای مالیات دهندگان منصفانه است.”

مردی که تابلویی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود ریحانا آن را گفت.  آنها بهتر است $$$ ما را داشته باشند.
کارگران فدرال خواهان افزایش دستمزد هستند. (سامانتا بیتی/سی بی سی)

کارگران همچنین می خواهند از راه دور به کار خود ادامه دهند، زیرا دولت خواستار بازگشت آنها به دفتر برای چند روز در هفته شد.

جینا دگنر، افسر مرکز تماس CRA، سرپرست بخش محلی اتحادیه کارمندان مالیات است. او گفت که اعضای همیلتون “در حمایت کامل” از اعتصاب هستند.

دگنر گفت: «همیلتون یک شهر اتحادیه است. “از زمانی که مذاکرات آغاز شد، اعضای ما علاقه مند به یک قرارداد عادلانه هستند. ما نباید برای شنیده شدن صدایمان اعتصاب کنیم. ما کارگران سخت کوش هستیم و اینجا هستیم تا برای همه کارگران در همه جا تفاوت ایجاد کنیم.”

نخست وزیر جاستین ترودو روز سه شنبه گفت که دولت پیشنهادی را روز دوشنبه ارائه کرد اما PSAC به آن پاسخ نداد.

ترودو به خبرنگاران گفت: “در حال حاضر، آنها باید به میز برگردند، زیرا آنها در ساعات گذشته نگذشته اند.”