صدها کارمند بخش دولتی در کیچنر دست به اعتصاب زدند

صدها کارمند دولتی فدرال در کیچنر اونت، از صبح چهارشنبه پس از اینکه دولت فدرال و اتحادیه نماینده آنها نتوانستند قبل از مهلت ساعت 9 شب سه شنبه شب به توافق برسند، رسماً در اعتصاب هستند.

اتحادیه، اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC)، یکی از بزرگترین اتحادیه های خدمات عمومی فدرال کانادا است و تقریباً 230000 کارگر را در سراسر کشور نمایندگی می کند.

این شامل 120000 کارمند خدمات عمومی فدرال با مدیریت عمومی اصلی – که به عنوان هیئت خزانه داری نیز شناخته می شود، و 39،000 کارگر در آژانس درآمد کانادا (CRA) است.

ملانی جساپ، رئیس محلی اتحادیه کارمندان مالیاتی (UTE) گفت: “ما امروز اینجا هستیم زیرا همه کانادایی ها مستحق دستمزد معیشتی عادلانه هستند و در حال مذاکره با دولتی هستیم که حاضر نیست در این مورد با ما به توافق برسد.” 00015 صبح چهارشنبه در خارج از دفتر CRA در خیابان فردریک به CBC News گفت.

UTE نماینده کارکنان CRA است و در سال 1966 به PSAC ملحق شد. حدود 350 کارمند توسط UTE در کیچنر نمایندگی دارند.

صبح چهارشنبه در حالی که ده‌ها نفر با علائم و پرچم‌هایی که در دست داشتند، در مقابل و اطراف دفتر خیابان فردریک CRA، اتومبیل‌ها بوق زدند.

جسوپ گفت: “من بسیار هیجان زده هستم که این افراد را می بینم که از حقوق خود دفاع می کنند و از چیزهایی که به آنها اعتقاد دارند برای چانه زنی جمعی دفاع می کنند.”

“ای کاش مجبور نبودیم این کار را انجام دهیم. این کاملاً یک ضربه مالی برای همه است، اما ما قویاً معتقدیم که این تنها راهی است که ما معتقدیم دولت را به حرکت وادار می کند.”

زنی مسن که جلیقه نارنجی پوشیده است.
ملانی جساپ رئیس شعبه محلی PSAC در کیچنر است. او یکی از 155000 کارمند دولتی فدرال است که صبح چهارشنبه به طور رسمی اعتصاب کردند. (کارمن گرولو/CBC)

مسائل کلیدی

جساپ گفت چندین موضوع کلیدی وجود دارد که اتحادیه برای آنها چانه زنی کرده است. یکی از آنها دستمزد منصفانه برای همگام شدن با تورم است. این اتحادیه خواستار افزایش 4.5 درصدی دستمزدها در هر سال شده است.

جساپ گفت که تعادل بهتر در زندگی کاری نیز یک مسئله کلیدی بوده است. PSAC می‌گوید که می‌خواهد به کارمندان اجازه دهد تا انعطاف‌پذیری برای کار از راه دور داشته باشند.

او گفت: “ما نشان دادیم که کار در خانه برای ما خوب است. نشان داده شده است که به ما کمک می کند تا تعادل زندگی کاری را حفظ کنیم و این فقط توسط دولت از زیر ما حذف شده است.”

این به ویژه در زمانی که ما در حال چانه زنی برای یک قرارداد جدید هستیم، شنیع است.”

جساپ گفت که امیدوار است قرارداد جدید زبانی داشته باشد که از این حقوق برای کارگران محافظت کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط PSAC، 75 درصد از اعضا از زمان شروع همه‌گیری از راه دور کار می‌کنند و بیش از 90 درصد خواهان ادامه کار از راه دور هستند. PSAC همچنین خواهان حق قطع ارتباط برای اعضای خود است.

PSAC همچنین در حال چانه زنی برای آموزش اجباری در مورد ضد نژادپرستی، تبعیض و آزار و اذیت برای همه کارگران و مدیران فدرال برای ایجاد مکان های کاری فراگیرتر است.

اتحادیه همچنین خواهان امنیت شغلی بهتر برای اعضای خود است. جساپ گفت امنیت شغلی همیشه یک مسئله بوده است و اتحادیه تمام تلاش خود را می کند تا کارفرما را از قرارداد با سایر شرکت های خارج از دولت فدرال برای انجام این کار جلوگیری کند.

او گفت: «این کار، مشاغل خوب را از افرادی که اینجا هستند و قادر به انجام کار هستند، می گیرد.

مردی با جلیقه نارنجی پرچمی سفید در دست دارد.
سام برانتون-لوئیس عضو اتحادیه کارمندان مالیات محلی 00015 در کیچنر است. او امیدوار است که مردم از کارگران در اعتصاب برای یک قرارداد عادلانه با دولت فدرال حمایت کنند. (کارمن گرولو/CBC)

تأثیرات بر عموم مردم

همه 159000 کارگر از کار کنار نمی روند. دولت فدرال گفت که 46000 پست هیئت خزانه داری ضروری و 1400 موقعیت CRA ضروری تلقی شده است.

برای کارگرانی مانند سام برانتون-لوئیس، او امیدوار است که مردم در کنار اعضای PSAC و UTE بایستند تا اتحادیه همچنان به چانه زنی ادامه دهد.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «امیدوارم مردم از ما حمایت کنند و درک کنند که کاری که ما در اینجا انجام می‌دهیم، وضعیت را برای همه بهتر می‌کند.

“به همین دلیل است که ما در خدمات عمومی هستیم. این برای کمک به کانادایی ها است زیرا ما تشخیص می دهیم که مهم است که خدمات برای کانادایی ها وجود داشته باشد.”

در بیانیه ای از CRA، آژانس می گوید که کانادا باید انتظار داشته باشد که برخی از خدمات “تأخیر یا در دسترس نباشند”.

CRA در این بیانیه گفت: «به گفته‌ی خود، ما می‌خواهیم به کانادایی‌ها اطمینان دهیم که پرداخت‌های مزایا در اولویت قرار دارند و می‌توانیم تأیید کنیم که کمک هزینه کودک کانادا طبق برنامه‌ریزی‌شده همچنان صادر می‌شود».

این آژانس گفت هیچ برنامه ای برای تمدید مهلت های تشکیل پرونده مالیاتی وجود ندارد و به پذیرش تمام اظهارنامه های مالیاتی ادامه خواهد داد.

CRA گفت: “آنهایی که به صورت دیجیتال بایگانی می شوند، که اکثریت قریب به اتفاق T1 و T2 را نشان می دهند، تا حد زیادی به طور خودکار توسط سیستم های ما بدون تاخیر پردازش می شوند.”

گروهی از مردم پشت میز روی یک تابلوی بزرگ با نشانگر می نویسند.
اعضای PSAC صبح چهارشنبه بیرون از دفتر آژانس درآمد کانادا در خیابان فردریک روی تابلوهای خود کار می کنند. اتحادیه خواستار دستمزد منصفانه و توانایی کار از راه دور، از جمله دیگر مسائل کلیدی است. (کارمن گرولو/CBC)