صدها زوج در کلیسای جامع همیلتون نذر عروسی خود را تجدید کردند

حدود 300 زوج روز یکشنبه در همیلتون در حالی که عهد خود را در کلیسای کلیسای جامع مسیح پادشاه تجدید می کردند، دوباره “I Do” را گفتند.

ترزا هارتنت، مدیر وزارت خانواده در کلیسای جامع، گفت که مراسم سالگرد ازدواج سالانه حدود 30 سال است که برگزار می شود و زوج ها سالگردهایی از 25 سالگی تا 75 سالگی را جشن می گیرند.

کلیسای جامع که حدود 900 نفر گنجایش دارد، مملو از جمعیت بود.

هارتنت گفت که کارکنان تمام سالگردها را جمع آوری کردند و در بین تمام زوج هایی که برای مراسم توده ای ثبت نام کردند، در مجموع بیش از 14000 سال ازدواج وجود داشت.

خانواده آکادیا 75 سال ازدواج خود را جشن گرفتند

یکی از این زوج ها، آدری و آنجلو آکادیا، گفتند که آنها 75 سال است که با هم ازدواج کرده اند، اما 78 سال با هم بوده اند، زمانی که آنها برای اولین بار در 15 سالگی شروع به قرار ملاقات کردند. اکنون هر دو 92 ساله هستند.

آدری گفت که آنها در سال 1946 در خارج از کلیسای بانوی همه روح در خیابان جیمز شمالی و خیابان بارتون ملاقات کردند. آدری می‌گوید آنجلو روی پله‌های کلیسا نشسته بود، در حالی که پدرش در آن طرف خیابان در خانه عمه‌اش ورق بازی می‌کرد.

یک زوج مسن در یک تخته کلیسا.
آنجلو و آدری آکادیا در سال 1946 هنگامی که هر دو 15 ساله بودند، در پله های کلیسای کاتولیک بانوی همه روح آشنا شدند. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

آدری گفت که او و آنجلو هفت دهه همه کارها را با هم انجام داده اند.

افراد زیادی به 75 سالگی نمی رسند [years of marriage]. ما احساس می کنیم که تنها بازماندگان هستیم. دوستانت رفته اند به همین دلیل است که ما اینجا هستیم.”

آدری گفت: «خاص است.

این زوج چهار پسر داشتند که سه نفر از آنها فوت کرده اند و یک دختر که در کلیسا به آنها پیوست.

زوج ها از سراسر جنوب انتاریو می آیند

هارتنت گفت که مردم از سراسر جنوب انتاریو می آیند تا عهد خود را در کلیسای جامع تجدید کنند.

لوئیس و هنری کرویس برای جشن 65 سالگی ازدواج از برانتفورد، اونت.

آنها گفتند که در سال 1958 در پارک موهاوک در برانتفورد ملاقات کردند، زمانی که هر دو 22 ساله بودند. لوئیس گفت که قبلا هنری را در پارک دیده بود، اما برای سلام کردن خجالتی بود.

یک زوج مسن در یک تخته کلیسا.
هنری و لوئیس کروز در سال 1958 زمانی که در اوایل دهه 20 زندگی خود بودند در برانتفورد، پارک موهاوک در اونت با هم آشنا شدند. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

او گفت: “بالاخره به اندازه کافی اعصابم خورد و گفتم اگر می خواهی بنشینی اینجا روی نیمکت جا هست.”

اما هنری گفت که آنها در نهایت به جای آن بر روی یک تلنگر نشستند.

او گفت: “حتما وزن او بیشتر از من بود. او مرا در آنجا قرار داد و من را ناامید نکرد.”

لوئیس و هنری گفتند که ازدواج طولانی و شادی با سه پسر و دو دختر خوانده داشتند. لوئیس گفت که از اینکه آنها زندگی طولانی و شادی را با هم داشته اند سپاسگزار است.

توصیه های یک زوج 25 ساله

کلودیا و لوئیس لوپز 25 سالگی خود را جشن گرفتند.

لوئیس گفت که این زوج زمانی که در تعطیلات جداگانه در کلمبیا بودند ملاقات کردند.

او با دوستانش بود و یکی از دوستانم آنها را می‌شناخت، اما از صحبت کردن با آنها خجالت می‌کشید. بنابراین، تصمیم گرفتم بروم و دخترها را ببینم و کلودیا را دیدم.

یک زن و شوهر در یک کلیسای جامع.
لوئیس و کلودیا لوپز ۲۵ سال پیش زمانی که در تعطیلات جداگانه در کلمبیا بودند با هم آشنا شدند. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

لوئیس و کلودیا هر دو گفتند که این عشق در نگاه اول بود.

این زوج در نیویورک ازدواج کردند و اندکی بعد به تورنتو نقل مکان کردند. آنها اکنون در همیلتون زندگی می کنند. لوئیس گفت از اینکه 25 سال گذشته را صرف بزرگ کردن سه فرزند خود کرده است سپاسگزارم.

او گفت: “اینجا به خانه ما تبدیل شده است و ما این کشور را دوست داریم. ما توانسته ایم فرزندان خود را اینجا بزرگ کنیم و زندگی واقعاً شادی داشته باشیم.”

او گفت که معتقد است مهمترین چیز برای حفظ یک ازدواج طولانی و شاد این است که “واقعا گوش کنید و قلب و ذهن خود را باز کنید.”

“گاهی اوقات شما قرار نیست با دیدگاه های یکسانی همسو باشید، اما در عین حال باید به آن شخص احترام بگذارید.”

کلودیا گفت: “هماهنگی و شادی زیادی در خانه ما وجود دارد.”