شورای شهر تورنتو از برنامه های فدرال برای کاهش تردد در دره شرقی دان انتقاد کردند

تقریباً هر یک از اعضای شورای شهر تورنتو به شدت با اقدام انتخاباتی کانادا برای کاهش تردد فدرال در شهر مخالف هستند و ابراز نگرانی می کنند که حذف یک نماینده بدون شک به ساکنان آسیب می رساند.

اگر طرح توزیع مجدد سوارکاری فعلی برای انتاریو توسط دولت فدرال نهایی شود، تورنتو سواری آن از 25 به 24 کاهش می یابد، یعنی یک نماینده کمتر در اتاوا. Don Valley East حذف خواهد شد و جمعیت آن توسط Don Valley North، Don Valley West (که به Don Valley جنوبی تغییر نام داده خواهد شد) و Scarborough Center (که به Scarborough Centre-Don Valley East تغییر نام داده خواهد شد) تقسیم و جذب خواهد شد.

Coun. لیلی چنگ نماینده بخش 18 ویلودیل است و نامه ای را سازماندهی کرد که توسط اعضای شورا در مخالفت با تغییر سواری امضا شده بود.

چنگ در یک کنفرانس خبری دوشنبه گفت: «این با ارزش‌های دموکراتیک، آرمان‌های ما برای انصاف و توانایی ما برای اطمینان از اینکه ساکنان تورنتو می‌توانند در مواقع ضروری به نماینده انتخابی خود برسند، مغایرت دارد.»

شهروندانی که با حرکت «از حق رای محروم شده‌اند»: کوتو

سواری Don Valley East در حال حاضر بخش شمال شرقی نورث یورک را پوشش می دهد و نماینده لیبرال مایکل کوتو و نماینده لیبرال MPP عادل شمجی هستند که در کنفرانس خبری نیز صحبت کردند.

کوتو و شمجی گفتند که به جوامع فرصتی برای ارائه نظرات خود در مورد بازسازی احتمالی داده نشد.

کوتو گفت: «شهروندان در طی این فرآیند از حق رای محروم شدند.» او گفت که آنهایی که در دره دان شرقی یا سوارکارانی که ممکن است سواری را جذب کنند، شانسی برای وزن دادن نداشتند.

آنها و چندین سیاستمدار دیگر در مورد نقش سوارکاری در حمایت از مهاجران جدید و نیاز به نمایندگی قوی برای آن رای دهندگان بحث کردند.

در ماه فوریه، کمیسیون مرزهای انتخاباتی فدرال برای انتاریو تغییرات برنامه ریزی شده را در سوارکاری فدرال استان ارائه کرد. کمیسیون به «اختلاف» در اندازه 25 سواری فعلی تورنتو اشاره کرد، زیرا میانگین جمعیت در هر سواری حدود 111000 نفر است که کمتر از هدف حدود 116000 است.

در گزارش خود گفت که تورنتو به دلیل رشد نابرابر جمعیت بین تورنتو و مناطق اطراف آن بیش از حد حضور دارد.

نقشه تورنتو
این نقشه ایجاد شده توسط کمیسیون انتاریو، گروهی در کمیسیون مرزهای انتخاباتی که وظیفه بازنگری مرزهای انتخاباتی فدرال در این استان را بر عهده دارد، نشان می دهد که سواری های جدید در تورنتو چگونه خواهند بود. Don Valley East در نقشه جدید بریده شده است. (کمیسیون انتاریو)

شوراها در این کنفرانس خبری گفتند که کاهش تعداد سواری در سطح فدرال می تواند پیامدهایی برای نمایندگی در سطح استان نیز داشته باشد.

در بیانیه ای ایمیلی به CBC تورنتو، کمیسیون انتاریو، که مرزهای انتخابات کانادا را بازنگری کرد، به طرح های مشاوره عمومی خود در سال 2022 اشاره کرد که شامل جلسات حضوری و مجازی بود. گفت که در این مرحله، این بر عهده نمایندگان مجلس است که هر گونه تغییر توصیه شده را اعمال کنند و به جدول زمانی که عموم می توانند به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند، ارجاع دادند.

Coun. جان برنساید، که نماینده دان ولی شرق در سطح شهرداری است، این تصمیم را “سیلی به صورت” خواند و گفت که این تصمیم رای دهندگان خود را بیشتر به حاشیه خواهد برد.

برنزاید گفت: «ما در مورد استقبال از کانادایی‌های جدید صحبت می‌کنیم و به نظر می‌رسد که فقط مرزها را تغییر می‌دهیم، بدون اینکه به نظرات آنها فکر کنیم.»

تورنتو به نمایندگان بیشتر نیاز دارد، نه کمتر: شوراها

در ماه مارس، کوتو گزارشی را به سازمان ارائه کرد کمیته دائمی رویه و امور مجلس از دولت فدرال می‌خواهد که از سواری تبر خودداری کند. در این گزارش توضیح داده شد که چگونه تورنتو “قدرت اقتصادی” کشور و یک پنجم تولید ناخالص داخلی این کشور است. او افزود که مسایلی که ساکنان مسلمان در منطقه دره دان شرقی با آن مواجه هستند، از جمله اسلام هراسی، باید مورد توجه قرار گیرد و وجود یک نماینده کمتر بر آن تأثیر خواهد گذاشت.

جنیفر مک‌کلوی، معاون شهردار، به خبرنگاران گفت که تورنتو در حال حاضر از نظر سرانه نماینده کمتری دارد و تورنتو در مورد اینکه آیا تغییر ساختار فدرال سوارکاری می‌تواند تأثیری بر تعداد اعضای شورای شهر داشته باشد، با استان صحبت خواهد کرد.

همه اعضای شورا، به جز Coun. استفان هالیدی، نامه ای را امضا کرد که از فشار کوتو علیه کاهش سواری حمایت می کرد.

مک کلوی گفت که تورنتو “مسائل بزرگی در یک شهر بزرگ” برای حل و فصل دارد، از جمله هزینه های عملیاتی حمل و نقل، نیاز به سرپناه و آوردن پناهندگان.

او گفت: «ما به تعداد بیشتری از نمایندگان مجلس در تپه نیاز داریم که از آن حمایت کنند