شهر همیلتون دستور واکسن برای استخدام‌کنندگان جدید و کارکنان مراقبت طولانی‌مدت را کنار می‌گذارد

افرادی که می خواهند برای شهر همیلتون کار کنند دیگر نیازی به واکسینه شدن علیه کووید-19 ندارند، زیرا شورای شهر در اوایل این ماه رای به توقف یک سیاست بحث برانگیز که به مدت دو سال اجرا شده بود، داد.

طبق بیانیه شهر، تصمیم برای «توقف تمام مفاد باقی‌مانده واکسن کووید-19»، روز پنجشنبه، یک روز پس از تصویب آن توسط شورای شهر، اجرایی شد. همچنین الزامات واکسن را برای کارگران خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت شهری، خدمات پیراپزشکی و مرکز مراقبت از کودکان Red Hill حذف می‌کند.

شورا این خط مشی را در آگوست 2021 اجرا کرد و بعداً آن را اصلاح کرد تا کارکنانی را که تا مه 2022 واکسینه نشده بودند خاتمه دهد. در آن ماه، شورا به تمدید مهلت تا سپتامبر رای داد. یک ماه قبل از این ضرب الاجل، در آگوست گذشته، الزامات واکسیناسیون برای کارمندان فعلی حذف شد، به استثنای آنهایی که در محل های کاری پرخطرتر در نظر گرفته می شوند، مانند مراقبت های طولانی مدت و مراکز مراقبت از کودک.

گزارشی که تابستان گذشته در جلسه کمیته مسائل عمومی (GIC) ارائه شد، گفت که 234 کارمند واکسینه نشده در حال انجام آزمایشات سریع هستند و 30 نفر به دلیل واکسینه نشدن در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برند.

در آن زمان، شورا تصمیم گرفت که قوانین واکسیناسیون را برای کارکنان جدید حفظ کند، تصمیمی که مجدداً در رای گیری در ماه فوریه تأیید شد.

خلاص شدن از سیاست واکسیناسیون مدتهاست که مورد توجه استر پاولز، عضو شورای بخش 7 بوده است.

او در یک نشست GIC در ماه فوریه گفت: “شهر همیلتون به ایجاد یک جامعه متنوع و فراگیر از جمله در میان کارکنان شهر همیلتون افتخار می کند.” «ما باید با کارمندان فعلی و کارمندان جدید رفتار عادلانه داشته باشیم.

“ترس این است که نامزدها جمع شوند [for city jobs] همانطور که سایر شهرها از دستورات واکسن خارج می شوند و عملکرد بهتری دارند، به کاهش ادامه خواهد داد.”