شهرداران شهرهای بزرگ می گویند چارچوب مالی جدیدی برای مقابله با تقاضای رو به رشد برای خدمات لازم است

شهرداران شهرهای بزرگتر کانادا می گویند که نیاز به یک گفتگوی ملی برای تغییر چارچوب مالی برای کمک به شهرداری ها برای مقابله با تقاضای فزاینده برای خدمات و رشد اقتصادی در سال های آینده وجود دارد.

بری وربانوویچ، شهردار کیچنر، یکی از 23 شهردار است که گروه شهرداران بزرگ شهر (BCMC) را تشکیل می دهد که از تغییر در دولت های استانی و فدرال حمایت می کند.

این گروه بخشی از کنفرانس چند روزه فدراسیون شهرداری های کانادا در تورنتو بود که در مورد چالش های اصلی پیش روی شهرداری های آنها مانند مسکن، بی خانمانی، سلامت روان و سازگاری با تغییرات اقلیمی بحث می کرد.

“ما مدتی است که این را می دانیم، اما [what] وربانوویچ روز دوشنبه به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «به‌طور فزاینده‌ای واضح‌تر می‌شود که چارچوب مالی موجود… هرگز برای رسیدگی به انواع خواسته‌هایی که از شهرهای کانادا وارد می‌شود، طراحی نشده است.»

ما واقعاً به یک گفت‌وگوی ملی بین دستورات دولت در مورد چگونگی ایجاد تغییرات لازم برای اطمینان از برخورداری شهرداری‌های ما از ابزارهای مالی مورد نیاز برای پیشبرد نیاز داریم.»

پرتره مردی با عینک و کت و شلوار.
بری وربانوویچ، شهردار کیچنر، بخشی از گروه شهرداران شهر بزرگ است که از دولت های استانی و فدرال برای یک چارچوب مالی جدید حمایت می کند. (کیت بوکرت/سی بی سی)

مایک ساویج، شهردار هالیفاکس، که رئیس BCMC است، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در این رویداد، چگونگی تغییر نقش شهرداری‌ها در دهه‌های اخیر را برجسته کرد.

او گفت که شهرها برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان در مورد بهداشت، مسکن، خدمات اجتماعی و توسعه اقتصادی باید مسئولیت های بیشتری را بر عهده بگیرند. او گفت که حتی مسئولیت های قدیمی شهری مانند پلیس، مدیریت پسماند و آب نیز پیچیده تر شده اند.

ساویج گفت: “با این حال سرعت و شدت این چالش ها به سرعت از توانایی یک شهر برای ارائه راه حل های به موقع، دلسوزانه و موثر پیشی می گیرد.”

“بازیابی پس از همه گیری منجر به رشد درآمدهای استانی و فدرال از طریق فروش و مالیات بر درآمد شده است. درآمدهای شهرداری، عمدتاً مالیات بر دارایی، در پنج سال گذشته که آنها را با تورم تنظیم می کنید، راکد یا کاهش یافته است.”

بررسی گزینه های مختلف

وربانوویچ گفت که بهبود اقتصادی از این بیماری همه گیر و سازگاری با آب و هوا نیز نقطه فشاری برای شهر کیچنر بوده است.

“اگر شهرهایی مانند ما می‌توانند اطمینان حاصل کنند که به تعهداتی که همه ما در منطقه واترلو در مورد طرح منطقه واترلو داریم عمل اقلیمی انجام می‌دهیم، به این معنی است که ما به سطح متفاوتی از حمایت خود نیاز خواهیم داشت. شرکای استانی و فدرال تا با هم بتوانیم به این تعهدات رسیدگی کنیم.”

ساویج گفت که شهرها و BCMC می خواهند با دولت های استانی و فدرال در بحث چارچوب مالی جدید برای ارائه راه حل های پایدار شریک باشند.

وربانوویچ گفت که شهرها نیاز به دسترسی به ابزارهای تامین مالی پایدار درازمدت دارند زیرا تکیه بر مالیات بر دارایی کافی نیست.

او گفت: «در دهه‌های متمادی که با بسیاری از این مسائل سروکار داشته‌ایم، این کار را بر اساس مالیات بر دارایی انجام می‌دهیم و می‌دانیم که مالیات بر دارایی یکی از پس‌رونده‌ترین اشکال مالیات است.

من فکر می‌کنم که داشتن یک بحث اساسی در مورد برخی از گزینه‌های روی میز و سپس پی بردن به اینکه چه چیزی برای هر سه دستور دولتی منطقی‌تر است، واقعاً جایی است که می‌خواهیم برویم.»