شرکت فورد موتور از جزئیات برنامه خود برای هزینه 1.8 میلیارد دلاری در Oakville برای تولید خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.

شرکت فورد موتور جزئیات برنامه خود را برای هزینه 1.8 میلیارد دلاری برای مجتمع مونتاژ Oakville خود برای تبدیل آن به یک مرکز تولید خودروهای الکتریکی فاش کرده است.

این خودروساز می گوید در سه ماهه دوم سال 2024 بازسازی مجتمع انتاریو را آغاز کرده و در سال 2025 تولید خودروهای الکتریکی را آغاز خواهد کرد.

جنرال موتورز در حال حاضر ون های تحویل الکتریکی را در کانادا تولید می کند، اما فورد می گوید این اولین بار است که یک خودروساز تمام خط برنامه های خود را برای تولید خودروهای برقی مسافربری در کانادا برای بازار آمریکای شمالی اعلام می کند.

فورد می‌گوید تغییر نام سایت Oakville، که به مجتمع خودروهای الکتریکی Oakville تغییر نام می‌دهد، شامل یک کارخانه باتری جدید به مساحت 407000 فوت مربع می‌شود که در آن قطعات عملیات ایالات متحده در بسته‌های باتری مونتاژ می‌شوند.

این سرمایه‌گذاری برای اولین بار در سال 2020 به عنوان بخشی از مذاکرات اتحادیه با این شرکت اعلام شد، با کارگرانی که به دنبال تعهدات تولید بلندمدت بودند و خودروسازان دیترویت سه در نهایت موافقت کردند که در عملیات کانادا در هماهنگی با موافقت‌نامه‌های هزینه با انتاریو و دولت فدرال سرمایه‌گذاری کنند.

این پول تازه‌ترین مورد در موجی از تعهدات مربوط به هزینه‌های خودروهای برقی در کانادا است، از جمله فولکس‌واگن که در ماه مارس اعلام کرد که یک کارخانه سلول باتری در سنت توماس، اونت می‌سازد.

فورد در این نسخه مشخص نکرده است که قصد دارد چه مدل هایی را در این مجموعه تولید کند.