سرآشپزهای دانشگاه های انتاریو برای پاسخگویی به خواسته های دانشجویان برای غذاهای گیاهی آموزش می بینند

گوشت خوک را نگه دارید.

این همان کاری است که سرآشپزهای دانشگاه های انتاریو وقتی در اقامتگاه وسترن ساجین-میتلند این هفته در لندن برای یک برنامه آموزشی آشپزی با هدف افزایش انتخاب های گیاهی در اقامتگاه های دانشجویی گرد هم آمدند، انجام دادند.

به‌عنوان مثال، به‌جای گوشت خوک معمولی، ساندویچ‌هایی با تکه‌های جک فروت سویا-زنجبیل – یک میوه درختی استوایی که اگر درست تهیه شود، طعمی شبیه گوشت خوک می‌دهد – در میان پیشنهادات منوی این گردهمایی بود که با یک غذا بسته شد. ناهار.

بیست و چهار سرآشپز در برنامه غذای رو به جلو جامعه بشری بین المللی برای کشف و آزمایش آشپزی وگان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرکت کردند. سایر مدارس شرکت کننده شامل دانشگاه گوئلف، دانشگاه ویندزور و دانشگاه مک مستر همیلتون بودند.

غذا نقدهای مثبتی دریافت می کند.

گلن دوپون، سرآشپز در اقامتگاه وسترن الگین هال، گفت که او هرگز طرفدار پر و پا قرص نخود نبود، اما با ساختن لغزنده های نخود و گردو در طول آموزش، همه چیز تغییر کرد.

دوپون که معمولاً در خانه از گوشت و سیب زمینی استفاده می کند، می گوید: «من واقعاً این را برای خودم و خانواده ام درست می کنم. طعم آن کاملاً عالی است.

مردی با کت سرآشپز سفید لبخند می زند
سرآشپز گلن دوپونت لغزنده نخود را برای مهمانان سرو می کند که او در طول آموزش آشپزی مبتنی بر گیاه تهیه کرده بود که سرآشپزهای دانشگاه های سراسر انتاریو را به خود جذب کرد. (میشل هر دو/سی بی سی)

او گفت که در وسترن، سالن های غذاخوری اقامتگاه در حال حاضر یک یا دو وعده غذایی گیاهی در روز ارائه می دهند، اما این آموزش گزینه های بیشتری را به کتاب دستور پخت آنها اضافه می کند.

“همه ظروف بسیار رنگارنگ هستند. رنگ های زیادی وجود دارد.”

پیشنهادات گیاهی در محوطه دانشگاه

دانشگاه لندن در حال حاضر گزینه‌های غذای گیاهی را در سالن‌های غذاخوری محل اقامت خود تقویت می‌کند و برنامه‌هایی برای 40 درصد از آیتم‌های منو که تا ژانویه بر اساس گیاه قرار می‌گیرد، دارد.

کالین پورتر، مدیر خدمات مهمان نوازی وسترن، گفت: این یک “هدف تهاجمی” است. و به همین جا ختم نمی شود.

او گفت تا ژانویه 2025، آنها مایلند گزینه های گیاهی را به 50 درصد برسانند. او گفت که این دانشگاه در سال 2019 آموزش مشابهی را انجام داد، اما به دلیل همه‌گیری، آنها مورد توجه قرار نگرفتند.

پورتر گفت که تقاضای بیشتری از سوی دانش‌آموزان برای گزینه‌های غذایی گیاهی و سالم‌تر وجود دارد و این گامی دیگر به سوی پایداری و «نگهبانان خوب کره زمین» است.

توت فرنگی و گیاهان روی crostini
سرآشپزهای کارگاه بروشتا توت فرنگی را روی کراستینی سرو کردند. او می‌گوید که بیشتر دستور پخت‌های مورد استفاده در این کارگاه از کتاب آشپزی سرآشپز امی سیمینگتون است. (میشل هر دو/سی بی سی)

کریستین کراسن، سرآشپز اجرایی وسترن برای خدمات مهمان‌نوازی، گفت: «ما احساس می‌کنیم این وظیفه ماست که با این چالش مقابله کنیم و همچنین در مورد پایداری خود مسئولیت‌پذیر باشیم».

“پلنت رو به جلو مطمئناً یک روند برای ما نیست. این یک حرکت است و ما مدتی است که به این سمت حرکت کرده ایم.”

آموزش راهی برای بدست آوردن آنهاست او گفت که چرخ‌های خلاقانه می‌چرخند و ماهیچه‌های آشپزی را کنار هم می‌گذارند تا منوها و غذاهای جدید را در آینده الهام بخشند – و سرآشپزها مشتاق یادگیری هستند.

تاثیر بهتر بر محیط زیست

اندرو دوهاسکی، سرآشپز در سالن وسترن انتاریو، در آشپزخانه مشغول برشته کردن تخم کدو تنبل بود در حالی که به عنوان بخشی از آموزش همبرگر لوبیا سیاه را آماده می کرد.

سرآشپز با پیراهن سیاه دانه های کدو تنبل را روی تابه می اندازد
اندرو دو هاسکی، سرآشپز واحد اقامتگاه هال انتاریو دانشگاه غربی است. (میشل هر دو/سی بی سی)

او گفت که سالن‌های غذاخوری در حال حاضر «تقریباً هر گزینه‌ای را که ممکن است بخواهید» ارائه می‌دهند. چیزی که این سرمایه گذاری جدید تغییر خواهد کرد این است که غذاهای گیاهی و گیاهی بیشتری را به افراد بیشتری تحویل دهد.

او گفت: “این یک گزینه برای افرادی است که ممکن است همچنان گوشت بخورند، اما تمایل بیشتری به امتحان غذاهای مختلف دارند.” “این مسیری است که همه چیز پیش می رود [with] نگرانی هایی که ما در مورد کمبود مواد غذایی و امنیت غذایی داریم.”

سرآشپز می گوید این در مورد تعویض های ساده است

سرآشپز ایمی سیمینگتون، متخصص آشپزی با برنامه فوروارد فود، گفت که تغییر به پخت و پز بر پایه گیاهی به دلیل استفاده از گیاهان، ادویه ها و مرکبات برای طعم دادن به جای نمک، شکر و چربی های ناسالم است. او گفت که این رویکردی است که برای سلامتی، محیط زیست و رفاه حیوانات مفید است.

آموزش سرآشپزهای گیاهی در دانشگاه وسترن

سرآشپزهای ایمی سیمینگتون و اندرو دوهاسکی در یک رویداد آموزشی آشپزی گیاهی در دانشگاه وسترن حضور داشتند.

سیمینگتون، نویسنده کتاب آشپزی، می‌گوید: «ادبیات و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه خوردن کمتر در زنجیره غذایی برای محیط‌زیست مفید است. دانشجوی دکترای علوم تغذیه در دانشگاه تورنتو.

گفت قیمتش هم مناسبه

سیمینگتون گفت: “با تورم هزینه، همه چیز بالا می رود، به ویژه پروتئین های حیوانی.”

“اگر می توانید با استفاده از مواد گیاهی مانند حبوبات، غلات کامل، آجیل، دانه ها، جایگزین های ساده ای انجام دهید و بتوانید چند دلار صرفه جویی کنید و همچنان آن را خوشمزه کنید، دلیلی وجود ندارد که سرآشپزها این کار را نکنند.

لازم نیست توفوی بد، همبرگر سبزیجات باشد.