سامر مک‌اینتاش پس از رکوردشکنی جهانی در آزمون‌های ملی به مسابقات بازگشت

یک ماه پس از شکستن دو رکورد جهانی و پنج رکورد دیگر نوجوانان جهان در آزمایشات ملی شنا، پدیده کانادایی سامر مک اینتاش به حالت مسابقه بازگشت و در آتلانتا کلاسیک این آخر هفته رقابت کرد.

اما بر خلاف آزمایشات در مرکز ورزشی پان ام تورنتو در پایان ماه مارس و اوایل آوریل که در آن او جهان شنا را با عملکردهای چشمگیر خود مبهوت کرد، تمرکز در رویداد آخر هفته کمی تغییر کرد – این در مورد تکرارهای معنی دار مسابقه بود. رویدادهایی که او معمولاً در آن شرکت نمی‌کند، اما بخشی از مسابقات است.

برنت آرکی، سرمربی مک‌اینتاش به CBC Sports توضیح می‌دهد که آنها می‌خواستند این آخر هفته روی سینه‌ها و کرال پشت‌ها برای بهبود ترکیب‌های فردی‌اش پیشرفت کنند – مک‌اینتاش رکورد هفت ساله جهانی کاتینکا هوسو را در 400 متر IM در 1 آوریل شکست.

آرکی گفت: “او چند روز طول کشید تا یک نفس عمیق بکشد، که مشخصا بعد از همه اینها بسیار مورد نیاز بود.”

“ما به سر کار برگشتیم و واقعاً سخت کار کرده ایم. چیزهای کوچکی وجود دارد که روی آنها کار کرده ایم و می خواهیم ببینیم که آنها در شرایط مسابقه چگونه به نظر می رسند. اما واقعاً ما قبلاً به دنبال تکرارهای مسابقه هستیم. ما به بخش بزرگی از کار برمی گردیم که منجر به قهرمانی جهان می شود.”

تماشا | رکورد جهانی 400 متر IM مکینتاش را در کنار استخر با خانواده اش در غرفه ها زنده کنید:

دومین رکورد جهانی سامر مک‌اینتاش در کنار استخر را با خانواده‌اش در جایگاه‌ها تجربه کنید

سامر مک‌اینتاش کانادایی رکورد جهانی دوی 400 متر IM را در آزمون شنا در تورنتو شکست که دومین رکورد جهانی او در هفته بود.

“او در خیلی چیزها خوب است”

مک اینتاش در طول جلسه آخر هفته در آتلانتا برنامه شلوغی داشت که جمعه شب آغاز شد. او با 100 متر کرال قورباغه شروع کرد و زمان 1:10.77 را ثبت کرد که درست از بهترین زمان شخصی او در ماده 1:10.39 عقب بود.

در همان شب او سپس در 100 متر پرواز شرکت کرد و با زمان 57.86 دوم شد – این بهترین زمان شخصی در این ماده برای مک‌اینتاش است.

آرکی گفت: “بهترین بخش در مورد تابستان این است که او در خیلی چیزها خوب است. و از آنجایی که ترکیب فردی در حال حاضر نقطه کانونی است، ما در حال کار روی همه جنبه های مختلف هستیم.”

“او در مسابقات خارج از بازی بسیار خوب است. بنابراین برای ما این است که به پیشرفت سکته سینه ادامه می دهیم و به پیشرفت در طول های مشخصی از ترکیب فردی ادامه می دهیم.”

این نوجوان کانادایی به تمرینات خود در ساراسوتا، فلوریدا، با باشگاه کوسه ها ادامه می دهد.

آرکی گفت: “او عاشق تمرین کردن و مسابقه دادن است. و از انجام همه این کارها لذت می برد. من خوشحالم که می توانیم محیطی را برای او فراهم کنیم تا این کار را انجام دهد.”

تماشا | آزمایشات شنا نگاهی اجمالی به «نسل طلایی شنا در کانادا» ارائه کرد:

آزمایشات شنا نگاهی اجمالی به “نسل طلایی شنا در کانادا” ارائه کرد

دوین هروکس از CBC Sports آزمایشات شنای کانادا را که توسط سامر مکینتاش نوجوان تورنتو برجسته شده است، که 5 رکورد در استخر شکسته بود، مرور می کند.

با نزدیک شدن به مسابقات قهرمانی جهان در فوکوکا ژاپن در جولای امسال، انتظار می رود مک اینتاش در 200 متر و 400 متر مختلط انفرادی، 200 متر و 400 متر آزاد و 200 متر پرواز شرکت کند.

این یک برنامه سنگین است و بسیار سخت خواهد بود، به خصوص با پتانسیل مک اینتاش که در رله ها نیز رقابت می کند.

آرکی می‌گوید که به همین دلیل است که او در 50 متر آزاد، سپس 100 متر عقب و سپس بلافاصله در 200 متر سینه شنبه شب در آتلانتا مسابقه داد، زیرا این یک دوبل پشت سر هم سخت و ارزشمند برای تمرین است.

مک اینتاش در 50 متر آزاد با زمان 25.78 چهارم شد که سریع ترین زمان او در تاریخ است. او اولین پیروزی خود در مسابقه دوی 100 متر عقب را با زمان 1:00.25، که بهترین زمان شخصی نیز بود، دنبال کرد.

سپس برای سومین رویداد عصر برای این نوجوان 16 ساله که در 200 متر سینه در زمان 2:29.64 دوم شد، به استخر بازگشت.

کتی لدکی، اسطوره آمریکایی نیز در این رویداد شرکت کرد و یکی از سریع‌ترین شناهای درون فصلی دوران حرفه‌ای خود را به ثبت رساند و در زمان 3:58.84 در 400 متر آزاد، ساعت را متوقف کرد. لدکی یک بار رکورد جهانی را در این رویداد داشت.

مک اینتاش با شکستن زمان آریرن تیتموس در آزمایشات حدود یک ماه پیش، رکورد را در اختیار دارد و ساعت را در 3:56.08 متوقف کرد.

تماشا | شنای رکورد جهانی 400 متر آزاد مک اینتاش در کنار استخر چگونه به نظر می رسید:

لحظه ای را در کنار استخر، زمانی که سامر مکینتاش رکورد جهانی 400 متر آزاد را شکست

احساس می کنید که دقیقاً در کنار سامر مک اینتاش هستید زیرا او اولین رکورد جهانی خود را در سن 16 سالگی در مسابقات ملی شنای کانادا شکست.

مک اینتاش اولین شناگر تاریخ است که رکورد جهانی دوی 400 متر آزاد و 400 متر مختلط انفرادی را به طور همزمان در اختیار دارد.

آرکی می‌گوید در حال حاضر همه چیز بر مبنای کاری است که مک‌اینتاش در آزمایش‌ها انجام داد.

آرکی گفت: «وقتی از یک جلسه خوب برمی‌گردید، یکی از مهم‌ترین چیزها این است که آنچه را که واقعاً خوب بود، بگیرید و به انجام آن ادامه دهید، و سپس بیایید چند کار را پیدا کنیم که می‌توانیم بهتر انجام دهیم.»

“این همیشه در حال تکامل است، به خصوص برای یک نوجوان. ما فقط به امتحان کردن چیزهای جدید ادامه می دهیم و به چیزهایی که می دانیم کار می کنند، پایبند خواهیم بود. هر بار که وارد بلوک می شویم چیزهایی وجود دارد که به دنبال آنها هستیم.”

مک اینتاش مسابقه یکشنبه در آتلانتا را با پیروزی در 200 متر کرال پشت به پایان رساند و در زمان 2:07.34 به دیوار رسید. این بهترین زمان شخصی او 2:07.15 بود و پنج ثانیه با نفر دوم فاصله داشت.

در این مرحله آرکی می‌گوید مطمئن نیست که مک‌اینتاش در مسابقات دیگری قبل از مسابقات جهانی در ماه جولای شرکت کند یا خیر.

ما ممکن است در ماه ژوئن کاری حداقلی انجام دهیم. ما میزبان چند جلسه دعوت بزرگتر در ماه ژوئن هستیم و ممکن است از آنها فقط برای چند تکرار مسابقه دیگر استفاده کنیم. اما در ماه ژوئن به چیزهای زیادی متعهد نشده ایم. همه اینها به جایی بستگی دارد که ما کجا هستیم او گفت: “در آن نقطه هستیم و چه احساسی داریم.”

زمان خانواده

یک هفته قبل از آن، مک‌اینتاش توانست با مادر و پدرش، جیل و گرگ، و خواهرش بروک، که یک اسکیت‌باز نخبه برای کانادا در صحنه بین‌المللی است، وقت خانوادگی ارزشمندی داشته باشد.

این خانواده قبل از شرکت در بازی پلی آف تورنتو Maple Leafs در برابر فلوریدا پانترز در Sunrise در مسابقه F1 در میامی شرکت کردند.

Arkcey گفت: “آنها کار بسیار خوبی برای روشن نگه داشتن آن انجام می دهند.”

“آنها کار بزرگی انجام می دهند تا مطمئن شوند که او همچنان کودک است و تجربیات دیگری از زندگی دارد.”

تماشا | سامر و بروک مک اینتاش – یک خانواده، دو ستاره در حال ظهور ورزش:

سامر و بروک مک اینتاش: یک خانواده، دو ستاره در حال ظهور ورزش

سامر و بروک مک‌اینتاش نام خود را به عنوان برخی از آینده‌دارترین ورزشکاران جوان کانادا می‌سازند. دوین هروکس کارهایی را که خواهران انجام می دهند را نشان می دهد تا در راس ورزش های مربوطه خود قرار بگیرند.

لیندو فصل قدرتمندی را ادامه می دهد

مک اینتاش تنها کانادایی نبود که این آخر هفته در آتلانتا کلاسیک موج زد.

جاش لیندو، 20 ساله، که از یک فصل فراگیر NCAA خارج می شود، کمی بیش از یک ماه پس از یک عملکرد درخشان در آزمایشات، فصل قوی خود را ادامه داد.

جمعه شب، در بازگشت مورد انتظار کائلب درسل، بزرگ آمریکایی، لیندو با زمان 51.79 برنده مسابقه 100 متر پرواز شد.

درسل در المپیک توکیو پنج مدال طلا کسب کرد. شنای او در روز جمعه اولین مسابقه او پس از نزدیک به یک سال تعلیق بود.

عملکرد لیندو سریعترین شنای فصلی بود.

یک روز بعد در شنبه شب، لیندو در 50 متر آزاد با زمان 22.50 در جایگاه دوم قرار گرفت. لیندو عصر یکشنبه دیدار خود را با پیروزی در 100 متر آزاد به پایان رساند و زمان را در زمان 49.19 متوقف کرد.

مک اینتاش و لیندو به 29 کانادایی دیگر خواهند پیوست که به مسابقات قهرمانی جهان که اواخر ژوئیه در فوکوکا ژاپن آغاز می شود، می روند.