زن واترلو متهم به تحقیق پلیس در مورد مشاجره با انگیزه نفرت در مرکز Kitchener DriveTest

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

پلیس منطقه واترلو یک زن 27 ساله واترلو را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد یک درگیری ادعایی با انگیزه نفرت در مرکز DriveTest در کیچنر، اونت، دستگیر کرد.

پلیس گفت این حادثه حدود ساعت 12:30 بعد از ظهر چهارشنبه رخ داده است. یکی از افراد درگیر، مفرح عابد بود که برنامه «همراه علیه اسلام هراسی» را برای ائتلاف زنان مسلمان KW هماهنگ می کند.

ویدئویی که در فید توییتر عبید منتشر شد، ابید را در حال رویارویی با زن نشان داد. عابد می گوید که این زن توهین نژادی کرده است، چیزی که زن در ویدئو آن را رد می کند.

عبید در این ویدئو گفت: “ما همه در این صف منتظریم و همه شنیدند که شما در اینجا نظر نژادپرستانه ای درباره افراد قهوه ای دارید.” “این خوب نیست.”

اندکی بعد، زن در فیلم دیده می شود که به سمت ابید پرت می شود و گوشی عابد را گرفته و به سمت او پرتاب می کند. فیلم دومی که توسط یکی از تماشاچیان گرفته شده است نیز درگیری را نشان می دهد. هر دو ویدیو در شبکه های اجتماعی دست به دست شده اند.

تماشا کردن | ویدئویی از این درگیری در توییتر منتشر شد. حاوی زبان توهین آمیز است و نشان دهنده یک حمله است:

ائتلاف بیانیه ای صادر کرد و گفت که اعضا از این درگیری “آسیب دیده و شوکه شده اند”.

ائتلاف گفت: “تمام سازمان در کنار میفره می ایستد تا او اقدامی را برای گزارش حمله ادعایی با انگیزه نفرت به پلیس انجام دهد. ما آماده ایم تا با کمک های مشاوره ای خود نیز از میفره حمایت کنیم.”

عابد در فید توییتری خود گفت که پس از درگیری در “وضعیت شوک” به سر می برد.

“این به معنای واقعی کلمه همان کاری است که ما در آن انجام می دهیم [coalition]. ما به قربانیان کمک می‌کنیم که نفرت را گزارش کنند و حمایت دریافت کنند. عبید در توییتی نوشت: «ما به معنای واقعی کلمه به مردم آموزش می‌دهیم که چگونه تماشاگران فعال باشند و چگونه با نژادپرستی مقابله کنند، اما من اینجا بودم. وقتی توسط این زن مورد اصابت قرار گرفتم کاملاً غافلگیر شدم.»

پلیس یک زن واترلو را به حمله، حمله با سلاح و دزدی زیر 5000 دلار متهم کرده است. پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این زن برای جلسه وثیقه بازداشت شده است.

“هیچ زمان و هر کجا قابل قبول نیست”

سیاستمداران محلی به این ویدئوها در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

بری وربانوویچ، شهردار کیچنر گفت که این ویدئو “بسیار ناراحت کننده است.”

وربانوویچ در توییتی نوشت: «این نوع حمله در هر زمان و هر کجا قابل قبول نیست.»

او گفت: «تمام جامعه ما علیه همه نفرت و نژادپرستی در منطقه ما و در همه جا صحبت می کنند.

کاترین فایف MPP واترلو نیز این مشاجره را “بسیار ناراحت کننده” خواند و از ابید خواست که در صورت نیاز به حمایت به دفتر او مراجعه کند.

شهردار گوئلف، کام گاتری، در توییتی نوشت که ابید «بسیار شجاع و قدرتمند است که چنین تبعیض‌های ناپسندی را علیه شما و دیگرانی که در آن اتاق بودند، فریاد بزند».

پلیس از هر کسی که شاهد این درگیری بوده یا اطلاعاتی در مورد این پرونده دارد می‌خواهد با شماره تلفن 519-570-9777 تماس بگیرد. ماموران واحد عدالت، تنوع و شمول و واحد تحقیقات عمومی خدمات پلیس منطقه واترلو در حال تحقیق هستند.