زنده نگه داشتن دستور العمل ها و میراث سیک ها از طریق غذا: اندرو کاپولینو

جاسجیت کاور، سرآشپز و مربی آشپزی، با مرگ خواهر شوهرش، باریندر کاور، نه تنها یکی از اعضای خانواده، بلکه بسیاری از دستور العمل ها، دانش غذایی و بخشی از فرهنگ آشپزی خانواده را نیز از دست داد.

“من یکی از نزدیکانم را از دست دادم و فکر می کردم که او در آنجا خواهد بود تا بتوانم دستور العمل های او را دریافت کنم. من مادرم را نیز در پنج سالگی از دست دادم و فقط داستان های آشپزی او را داشتم اما هیچ دستور پخت مستندی نداشتم. اگر این دستور العمل ها را داشتم، می کردم. کاور، یکی از ساکنان کمبریج، می گوید که خود را ثروتمندترین فرد از همه می دانم.

این درک باعث شد که او شروع به جمع آوری دستور العمل ها از جامعه محلی پنجابی با برنامه ایجاد یک کتاب آشپزی کند.

او می‌گوید: “دستور پخت‌ها خاطرات را در خود دارند و داستان‌هایی در پشت خود دارند، پس چرا آن را ضبط نکنیم؟ غذا بخش اصلی زندگی جوامع ما است.”

Kaur 14 آوریل، تاریخ مبارک Vaisakhi را برای راه اندازی پروژه خود انتخاب کرد. تعطیلات شمال هند، فضل برداشت محصول بهار را جشن می گیرد و تاریخ کلیدی در تأسیس آیین سیک است. در بسیاری از مناطق هند، آن را به عنوان سال نو خورشیدی نیز جشن می گیرند.

اعضای خانواده به تهیه آلو تیکی کمک می کنند
غذا بخش بزرگی از جشنواره وایساخی است و زمانی که مردم بتوانند جمع شوند، تبدیل به یک تجربه مشترک می شود. در این عکس فایل، اعضای خانواده که در یک رویداد سال 2019 در بریتیش کلمبیا شرکت می‌کنند، به تهیه آلو تیکی کمک می‌کنند. (بن نلمز/سی بی سی)

برگزاری خاطرات عزیزان از طریق دستور العمل های سنتی

در حالی که او فرصت از دست رفته برای ثبت یک سنت دستور پخت شفاهی هنگام مرگ یک آشپز خانواده را تشخیص می دهد، Kaur همچنین به روند بزرگتری در مورد آشپزی به طور کلی اشاره می کند که الهام بخش این پروژه نیز بوده است.

او می گوید: “من احساس می کنم فست فودهای بیشتری وجود دارد. این روزها تعداد کمتری از مردم آشپزی می کنند و تهیه دستور العمل های سنتی زمان می برد.” “اما من معتقدم زمانی که دستور غذا را نزدیک داشته باشیم و بگوییم، “باشه، این دستور غذای مادر من است یا مادربزرگ من است، وقت می گذاریم.” شما خاطرات – عشق – را در دستان خود نگه خواهید داشت.”

دستور غذاها در همه فرهنگ ها تصویری از تاریخ، دوره های آشپزی، اقتصاد، هویت جنسیتی و ارزش های اجتماعی است، اما آنها همچنین اسناد زنده ای هستند که در طول زندگی آشپز و در طول دهه ها و نسل ها تغییر می کنند و تکامل می یابند.

آشپزها اغلب دستور غذا را مطابق با نیازهای خود تغییر می دهند یا تغییر می دهند یا چاشنی ها و مواد تشکیل دهنده را با تغییر ذائقه تنظیم می کنند – جزئیاتی که اگر یادداشت نشوند همیشه از بین می روند.

دستور العمل خواهرشوهر او برای پینیس سنتی (به زیر مراجعه کنید) یک شیرینی محبوب است، به ویژه در شمال هند، با موادی که شامل آرد گندم، قیسی و انگور است. این یکی از دستور العمل هایی است که Kaur توانست آن را تکرار کند و اکنون مستند کند.

جاسجیت کاور یک کاسه خیر (پودینگ برنج) در دست دارد
جاسجیت کاور، سرآشپز، مربی آشپزی و پخش کننده مستقر در کمبریج تصمیم گرفت پروژه خود را در همان روز وایساخی راه اندازی کند، زیرا تعطیلات شمال هند یک جشنواره برداشت محصول بهاری و سال جدید برای افراد مذهب سیک است. او یک کاسه خیر، یک غذای پرطرفدار برنج، در دست دارد. (اندرو کاپولینو)

او می گوید: “من دوست دارم ده ها پینی از این دستور تهیه کنم و آنها را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارم. این سنتی است.” هر خانه پنجابی نسخه مخصوص به خود را خواهد ساخت، اما این ادای احترام به باریندر است.

Kaur در حال حاضر با جامعه پنجابی – و فراتر از آن – تماس می گیرد تا دستور العمل ها را مستند کند و در صورت امکان، فیلم های ارسال شده از آشپزها را برای رسانه های اجتماعی و یک کتاب آشپزی دیجیتال جمع آوری کند.

او امیدوار است که ده‌ها دستور غذا را جمع‌آوری کند که قبل از فهرست‌بندی آنها در کتاب آشپزی جامعه، آنها را برای یکنواختی ارائه آزمایش و ویرایش کند. این شامل هر وسیله و تجهیزات سنتی پخت و پز است که ممکن است آشپز استفاده کرده باشد.

Kaur می گوید امیدوار است دستور العمل های سنتی را دریافت کند که تهیه آن خیلی پیچیده یا زمان بر نباشد و مواد اولیه قابل دسترسی داشته باشد، اما او اضافه می کند که شامل انواع مختلفی می شود.

من چند دستور غذا از افرادی دارم که نمی‌شناسم اما احساس می‌کنم که اکنون با داستان‌هایشان این کار را انجام می‌دهم.»

در حالی که او با جمع‌آوری دستور العمل‌هایی که بخش مهمی از فرهنگ پنجابی هستند، رهبری می‌کند، کائور امیدوار است که ممکن است الهام بخش دیگران باشد تا همین کار را با خانواده‌های خود انجام دهند، در پیامی که او به عنوان پیامی برای مردم با هر میراثی در جامعه چندفرهنگی ما ارسال می‌کند. .

“من می خواهم تا آنجا که ممکن است بسیاری از این دستور العمل های سنتی را ذخیره کنم. این دستور العمل ها و داستان ها را ضبط می کند و آنها را مستند می کند. بچه ها، نسل بعدی، یک روز مجموعه را برمی دارند و از ما سپاسگزار خواهند بود که این میراث را برای آنها به جا گذاشته ایم.”

اگر دستور پخت و داستان پنجابی دارید که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، با Jasjit Kaur به آدرس [email protected] تماس بگیرید.

دستور پخت پینی Barinder Kaur همانطور که توسط Jasjit Kaur مستند شده است
بازده: 50+ پینیس

یک کاسه پر از شیرینی محبوب هندی، پینی
مرگ خواهر شوهرش، که دستور پخت این شیرینی محبوب هندی، پینی را به سرآشپز کائور ارائه کرد، چیزی است که کاور را بر آن داشت تا شروع به جمع آوری دستور العمل ها از جامعه خود کند. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

عناصر
آرد گندم 375 گرم
آرد باسن یا گرم 250 گرم
پودر قند 250 گرم
شکر گرانول 62 گرم
125 گرم نبات یا نیشکر
375 گرم قیمه گرم
پودر بادام 62 گرم
50 گرم دانه کتان بوداده و آسیاب شده
25 گرم ماخانا برشته (دانه نیلوفر آبی)
12 گرم پودر زنجبیل
1 قاشق چای خوری آجوین (دانه خراطین)

روش
آرد گندم و حبوبات را به طور جداگانه روی حرارت ملایم حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که دیگر خام نباشند تفت دهید. در یک کاسه همزن بزرگ. در حالی که آرد و روغن کشی هنوز گرم هستند، همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوط شوند. مخلوط را به شکل توپ های پینی به وزن هر کدام حدود 30 گرم در آورید.