“زمان بازگشت است”: داوطلب شدن یک ورزش گروهی برای این زوج کیچنر است

اسدالله ظفری همیشه از افرادی که در اولین بار به کانادا به او کمک کردند را به یاد می آورد و اکنون در بزرگسالی می گوید که کمک به دیگران از طریق کار داوطلبانه مهم است.

اسدالله و شریکش رابعه که هر دو مشاور املاک و مستغلات در منطقه واترلو هستند، در منطقه واترلو خانه پذیرایی داوطلب می شوند تا به مهاجران و پناهندگان کمک کنند تا سرپناهی موقت پیدا کنند.

ظفری گفت: “وقتی به این کشور آمدم، کمک های زیادی از داوطلبان داشتم. پس وقت آن رسیده است که پس بدهم.”

ظفری گفت: من و رابعه – هر چه بیشتر به مردم کمک کنیم، بیشتر احساس خوشبختی می کنیم.

خوشحالم که می بینم همه آنها آرام و قرار گرفته اند و بر یکی از موانع غلبه می کنند. آنها تازه وارد کشور شده اند، آنها بیشتر نگران این هستند که کجا زندگی می کنند و چه خواهند کرد. بنابراین حداقل با دادن آنها به آنها پناهگاهی یا حمایتی در این راه از شر یکی از آنها خلاص می شویم [their] چالش ها و مسائل.”

داوطلبان مورد نیاز است

هفته ملی داوطلبانه در کانادا است و سازمان‌ها امیدوارند افراد بیشتری را برای کمک ثبت‌نام کنند. از آنجایی که مراکز داوطلبانه COVID-19 شاهد کاهش تعداد افرادی بوده اند که مایل به صرف وقت خود هستند.

زنی که کت و روسری به تن دارد در حالی که برف می بارد بیرون از خانه عکس می گیرد.
جین هنیگ مدیر اجرایی منطقه داوطلب واترلو است. او از همه داوطلبان جامعه “که در حال انجام چنین کاری عالی و در دسترس قرار دادن برنامه ها و خدمات هستند” تشکر می کند. (کارمن گرولو/CBC)

ظفری ها زمان داوطلبانه خود را به عنوان یک تیم تقسیم کردند.

رابعه گفت: “ما دو نفر داریم که روی یک موضوع کار می کنند، بنابراین اگر یکی آنجا نباشد، دیگری تماس می گیرد یا به نمایشگاه می رود.”

“درست مانند نحوه کار یک تیم مسکن، درست است؟ یکی از ما می تواند به دنبال خانه باشد، یکی از ما می تواند آن را نشان دهد.”

جین هنیگ، مدیر اجرایی منطقه واترلو داوطلب می‌گوید که آنها روش‌های جدیدی را امتحان می‌کنند تا افراد را برای شرکت در آن ترغیب کنند، مانند فرصت‌های داوطلبانه تیمی، مشابه کاری که ظفری‌ها انجام می‌دهند.

هنیگ گفت: “به جای اینکه یک نفر نقشی را ایفا کند، شما افراد مختلفی را با مهارت های مختلف وارد می کنید. به طوری که آنها هر هفته برای انجام یک کار مورد نیاز نباشند.”

“به طوری که اگر نمی توانند آنجا باشند احساس گناه نمی کنند. یک هفته یک تیم داوطلب دارند، برنامه ای را ارائه می دهند و دیگران می توانند آنها را پر کنند.”

هنیگ می‌گوید فرصت‌های داوطلبانه برای نقش‌های پروژه نیز وجود دارد که در آن فرد می‌تواند یک پروژه را در یک دوره زمانی تکمیل کند و زمان‌بندی انعطاف‌پذیرتر است.

یا ساعات سنتی هفتگی برای داوطلب شدن با سازمانی وجود دارد، مانند دونا مک کالوم، که می گوید حدود شش ساعت در طول سه روز صرف تحویل غذا برای Meals On Wheels می کند.

داوطلب Donna MacCallum لبخند می زند و می گوید که Community Support Connection یک سازمان داوطلب برجسته است که کار شگفت انگیزی با جامعه انجام می دهد.  او با Meals on Wheels داوطلب می شود و به مربیگری و سازماندهی رویدادهای فصل المپیک ویژه کیچنر-واترلو کمک می کند.
دونا مک کالوم زمان داوطلبانه خود را بین اتصالات پشتیبانی جامعه، ارائه وعده‌های غذایی روی چرخ و مربیگری با بخش المپیک ویژه کیچنر-واترلو تقسیم می‌کند. (ارسال شده توسط منطقه داوطلب واترلو)

“ما بیشتر از آنچه تصور می کنیم شبیه یکدیگر هستیم”

مک کالوم از زمانی که پنج سال پیش به جامعه نقل مکان کرد، در منطقه واترلو داوطلب شده است.

او وقت خود را با Community Support Connections می گذراند، که به گفته او تعدادی خدمات مفید از جمله Meals on Wheels ارائه می دهد.

مک کالوم گفت: “من داوطلب می شوم زیرا بازپرداخت به جامعه بسیار مهم است و مزایای آن چند وجهی است.”

“شما دوستی های جدیدی ایجاد می کنید، احساس هدفمندی در کمک به افرادی که نیاز به حمایت دارند، و درک بهتری از تنوع در جامعه به دست می آورید. در پایان روز، ما بیشتر از آنچه تصور می کنیم شبیه هم هستیم.”

مک کالوم همچنین یک مربی داوطلب در بخش المپیک ویژه کیچنر واترلو است که دارای انواع فعالیت های ورزشی در جامعه است.

بسیاری از سازمان ها در حال برنامه ریزی رویدادهای خود برای قدردانی از داوطلبان خود هستند، از جمله منطقه داوطلب واترلو که قصد دارد با گفتن داستان های داوطلبانی که از طریق سازمان خود ثبت نام کرده اند، از شما تشکر کند.

نسخه صبح – KW8:13داوطلبان در مورد تجارب خود در “بازگرداندن” به جامعه صحبت می کنند.

هفته ملی داوطلبانه در کانادا است. هماهنگ کننده داوطلب، جین هنیگ در مورد چگونگی نیاز سازمان های منطقه واترلو به کمک صحبت می کند. و از رابعه و اسدالله ظفری زوجی که تگ تیم داوطلب می شوند.