رول بار و استرس بار چیست و چه کاربردی دارند؟

این قطعات معمولا طوری طراحی می شوند که امکان نصبی بسیار ساده دارند و تنها با باز و بسته کردن چند پیچ در محل خود قرار میگیرند. ولی واقعا با وانت که پشت دید نداشته باشی جز آیینه بغل ها واقعا مشکله. ما در این مقاله شما را با انواع استرس بار خودرو آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید استرس بار خودرو باید به آنها توجه داشته باشید را آموزش میدهیم. نکته دیگری که در خرید میل تعادل 405 به شما گفته نمیشود، عدم وجود محصولات فابریک در بازار است. جالب است که نمونههای حرفهایتر میل موجیگر (اغلب با ضریب سختی بالاتر) نیز برای خودروهای تیونینگ شده وجود دارد که البته دست یابی به چنین قطعاتی در بازار داخلی کشورمان اصلا آسان نیست. شما هر زمان که بخواهید میتوانید با باز و بسته کردن چند پیچ آن را از روی خودرو جدا کرده و به حالت اول خود برگردانید.

استرس بار فابریک مزدا 323 شما میتوانید کارهای مهم و بزرگ را عقب بیندازید، اما نگرانی ناشی از انجام ندادن آن را نمیتوانید به تعویق بیندازید. اما با داشتنِ استرات بار، وزن خودرو به شکل مساوی به لاستیکها منتقل شده و چسبندگی افزایش مییابد. اما میله تعادل یا استرس بار داخل کاپوت نصب شده و وظیفهاش انتقال فشارِ پیچها به دو سوی برجکهای کمک فنر است. اول از همه مشخص کنید که این قطعه را قرار است روی چرخهای جلو نصب کنید و یا عقب اگر مشکلی با کم شدن فضای صندوق عقب ندارید هر دو آنها را خریداری کنید. برای هر کاری زمان کافی در نظر بگیرید تا در شرایطی که تغییرات ناخواسته پیش میآید، بتوانید خود را با شرایط جدید وفق دهید. شما باید ذهنتان را منحرف کنید یا به عبارتی فکری که شما را دچار استرس میکند از خود دور کنید و به هر چیزی ک در این زمینه مفید است فکر کنید. از آنجایی که تغییرات مثبت در زندگی میتوانند به اندازهی تغییرات منفی، عامل ایجاد استرس باشند، کنار آمدن با استرس به معنای خلاصی از تمام عوامل ایجاد استرس نیست. برای خودروهای تیونینگ شده و مسابقه ای، عملکرد یکپارچه شاسی، مجموعه فرمان و تعلیق اهمیت دو چندانی دارد، اگر تجربه رانندگی با خودرویی فاقد میل موجگیر را داشته باشید،به خوبی میدانید که این قطعه فنری طولی که چرخها را به هم متصل میکند، تا چه حد بر روی بهبود احساس رانندگی نقش دارد و فقدان آن چه آشوبی را در هدایت خودرو ایجاد میکند.

این دو قطعه از نظر ظاهری هم با یکدیگر فرق دارند. این قطعه فلزی محکم است و به راحتی نصب می شود. خب در واقع استرس بار به یک میله تعادل گفته می شود که روی دو سمت بالای کمک فنر نصب می شود. یعنی این قطعه باید در برابر فشارهای کششی در پیچها تند منعطف شده و نیرو را بین دو قطبِ شاسی تقسیم کند. اگر تعادل و فرمان پذیری خودرو در پیچها از اشغال شدن فضای صندوق عقب برای شما مهمتر است، حتما هر دو استرسبار را روی خودرو خود نصب کنید. این نیروها در بلند مدت ممکن است به اتاق خودرو آسیب بزند و موجب برهم خوردن زوایای میلیمتری سیستم تعلیق و کاهش دقت فرمان پذیری خودرو شود. همچنین کمک میکند تا چرخ ها به صورت عمود نسبت به سطح زمین قرار بگیرند و در نتیجه کل سطح لاستیک به صورت یکنواخت با زمین در تماس است و این موضوع مانع از تحلیل عاج های بیرونی لاستیکها میشود. این شرکت با نزدیک به 20 سال سابقه تولید قطعات تیونینگ خودرو، دقیقترین Strut Bar های کشور استرس بار عقب سمند را تولید میکند.

اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . اگر این دیدگاه پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید. این رقم گاهی باعث بالا رفتنِ غیر منصفانه قیمتها میشود. اون چرخ دلاله( چرخ دنده هرز گرد ) باعث میشه حرکت چرخ دنده عقب معکوس بشه . همین مسئله باعث دوام بیشتر سیستم تعلیق شده و مشکلات احتمالی شاسی در آینده را به حداقل میرساند. زیرا استرسبار روی پیچهای کمک بسته میشود و تغییر خاصی در شاسی خودرو ایجاد نمیکند. این وسیله در کشورمان بسته به نوع اتومبیل، کیفیت و مارک سازنده بین ۴۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. از طرفی تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر میدهید. اجازه ندهید که این روال روزانه و برنامهی همیشگی، شما را محدود کند و به قدری تحت فشار قرار دهد که با ایجاد وقفه در آن، با مشکل مواجه شوید. مثلا اگر سمت چپ ماشین شما روی یک برآمدگی برود، میله موج گیر سمت راست را هم به همان اندازه بالا میآورد.