رهبران تجاری می گویند بسته شدن اتاق اورژانس شهر انتاریو می تواند به رایانه های شخصی فورد آسیب برساند.

صاحبان مشاغل از جامعه ای در شمال تورنتو روز سه شنبه به پارک کوئینز سفر کردند تا از استان درخواست کنند تا اورژانس محلی آنها را که قرار است ظرف دو روز تعطیل شود، نجات دهد و خواستار مداخله در لحظه آخر شدند.

اتاق اورژانس در Minden، انترنتی، تقریباً 195 کیلومتری شمال تورنتو، قرار است روز پنجشنبه بسته شود، در آن زمان هیئت بهداشت محلی، خدمات بهداشتی Haliburton Highlands (HHHS)، تمام خدمات اورژانس را به سایت Haliburton خود منتقل خواهد کرد.

هیئت مدیره می گوید که این تصمیم را به دلیل کمبود کادر پزشکی گرفته است. به Minden شش هفته اخطار داده شد. برای هفته ها، ساکنان از دولت داگ فورد خواسته اند تا مداخله کند.

صاحبان مشاغل به خبرنگاران گفتند که تعطیلی نه تنها به ساکنان آسیب می رساند، بلکه به اقتصاد محلی آسیب می رساند، ساکنان فصلی را در تابستان می راند و مردم را ترغیب می کند که به فکر جابجایی باشند. آنها همچنین هشدار دادند که حزب محافظه کار مترقی انتاریو ممکن است در نتیجه حمایت سیاسی خود را در این منطقه از دست بدهد.

مارک دراکاپ، یکی از مالکان رستوران، بار و هتل The Rockcliffe در Minden، گفت: “دست‌های دولت خون خواهد ریخت. مردم به خاطر این تصمیم می‌میرند.”

آقای فورد که من طرفدار او هستم لطفا در این تصمیم تجدید نظر کنید.

دراکوپ گفت که ساکنان از عواقب این تصمیم نگران هستند. او گفت که بسیاری به دلیل بیمارستان به این منطقه نقل مکان کردند. او گفت که وزیر بهداشت سیلویا جونز به نظر می رسد “از کل وضعیت غافل است.” او او و داگ فورد را به جامعه دعوت کرد تا از نزدیک ببینند این تصمیم “وحشتناک” چه تاثیری بر جامعه خواهد گذاشت.

او گفت: “این مراقبت بهداشتی است. این زندگی مردم است.”

دراکاپ گفت، مگر اینکه این تصمیم تعلیق شود.

“شلات هشدار دهنده برای جوامع”

متیو رندا، مدیر کل شرکت آبجوسازی بوشکونگ، در اکتبر 2020 برای کار به همراه همسرش از اوشاوا به Minden نقل مکان کرد. این دو اکنون از مادرشوهرش که ناراحتی قلبی دارد مراقبت می کنند.

او گفت که خانواده در صورت نیاز به مراقبت های بهداشتی در نزدیکی بیمارستان زندگی می کنند، اما اورژانس نیز برای جامعه حیاتی است.

رندا گفت: “برای ما، باز ماندن اورژانس بسیار مهم است. تجارت ما صرفاً توسط گردشگری و جامعه هدایت می شود. بدون اورژانس، ما آن را از دست خواهیم داد.”

رندا گفت میندن شهری خواب‌آلود در زمستان و شهری پرجنب‌وجوش در تابستان است که دارای کمپ‌های تابستانی و فعالیت‌های در فضای باز برای گردشگران است. او این سوال را مطرح کرد که اگر مردم هنگام بیرون رفتن در دریاچه های مجاور مشکلی داشته باشند، چه خواهند کرد.

علائم Minden ER
سرویس بهداشتی Haliburton Highlands (HHHS)، یک هیئت بهداشت محلی، قرار است اورژانس را در سایت Minden خود در روز پنجشنبه ببندد. (Lorenda Reddekopp/CBC)

دنیس پنی، یکی از مالکان Minden Auto Care، گفت که بسته شدن به این معنی است که او می تواند تا 40 درصد از کسب و کار خود را طی پنج سال آینده از دست بدهد. او گفت که بسیاری از مشتریان او 60 سال به بالا هستند و به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند.

کریس گلاور، MPP NDP تورنتو، گفت که دولت با دستور کار خصوصی سازی زیرساخت های مراقبت های بهداشتی عمومی را در استان تضعیف می کند.

گلاور گفت: “ما با یک پیام بسیار واضح به فورد اینجا هستیم. این تصمیم را لغو کنید.”

گلاور گفت: “میندن یک شلیک هشدار برای جوامع در سراسر استان است. ما در حال حاضر شاهد تعطیلی موقت اورژانس در بسیاری از جوامع دیگر هستیم. جوامع هیچ حرفی برای گفتن ندارند زیرا آنها کنترل هیئت مدیره بیمارستان خود را ندارند.”

“همه جوامع روستایی در انتاریو باید به آنچه در Minden اتفاق می افتد توجه داشته باشند زیرا آنها می توانند بعدی باشند.”

انتاریو NDP MPP Marit Stiles در روز سه شنبه، 9 اوت 2022 با رسانه ها صحبت می کند. مطبوعات کانادا/ اندرو لاهودینسکی
در «دوره سؤال» در روز سه‌شنبه، ماریت استایلز، رهبر NDP انتاریو، موضوع بسته شدن اورژانس Minden را با وزیر بهداشت انتاریو، سیلویا جونز، مطرح کرد و به او گفت که صاحبان مشاغل Minden برای طرح موضوع به پارک کوئینز آمده‌اند. (اندرو لاهودینسکی/ مطبوعات کانادا)

وزیر بهداشت می گوید تصمیم با او نیست

در دوره سوال در روز سه شنبه، ماریت استایلز، رهبر NDP انتاریو، موضوع بسته شدن Minden ER را با جونز مطرح کرد و از او پرسید که آیا او تصمیم خود را تغییر خواهد داد.

جونز گفت که این موضوع به او بستگی ندارد.

جونز گفت: “من فقط می توانم تصور کنم که این تصمیم چقدر چالش برانگیز برای رهبری و هیئت مدیره خدمات بهداشتی Haliburton Highlands بود. اما می خواهم به مردم Minden و آن جامعه اطمینان دهم که مطمئن هستم که این تصمیم به سادگی گرفته نشده است.”

بعداً، جونز در پاسخ به سؤال دیگری از استایلز گفت: “باز هم به شما یادآوری می‌کنم که بیمارستان‌ها شرکت‌های مستقلی هستند که توسط هیئت مدیره خودشان اداره می‌شوند که به درستی از جوامع خود انتخاب می‌شوند.”

دکتر آلن دراموند، از انجمن پزشکان اورژانس کانادا، در مصاحبه ای گفت که تعطیلی کارکنان در سراسر کشور در حال وقوع است. در مورد Minden، او گفت که تصمیم برای بستن ER بدون مشورت کافی گرفته شد.

دراموند گفت که شبکه بیمارستانی در منطقه Minden اکنون باید اطمینان حاصل کند که آمبولانس‌هایی برای انتقال سریع برای جبران خسارت وجود دارد.

ما باید از این پارادایم دور شویم که هر جامعه کوچک 5 یا 6000 نفری می تواند 365 روز در سال با کارکنان کاملاً واجد شرایط از بخش اورژانس پشتیبانی کند. فکر نمی کنم، در این دوران کمبود پرستار و پرستار. پزشکان، این پایدار است.”

“این واقعا یک واقعیت سخت است.”