رابط جدید پلیس بومی می گوید امیدوار است «پل بسازد» و نقشش را در همیلتون گسترش دهد.

اعضای جامعه بومی شهری در همیلتون از اولین رابط خدمات پلیس بومی همیلتون (HPS) شهر استقبال می کنند – نقشی که برخی امیدوارند به ایجاد اعتماد و کاهش تعاملات خشونت آمیز با پلیس کمک کند.

مراسمی به مناسبت شروع این نقش روز جمعه در پارک Pier 4 برگزار شد. بعدازظهر آفتابی پر از خنده، آهنگ و بوی شیرین گیاهان سوزان و آتش به عنوان HPS Const بود. استیسی هیل، یک زن Haudenosaunee و Anishinaabe، در این موقعیت مورد استقبال قرار گرفت.

این رویداد تقریبا یک سال پس از حمله مرد بومی پاتریک تامچوک رخ داد. پلیس همیلتون برایان رن در فوریه به این حمله که در زمان دستگیری تامچوک در ماه می 2022 رخ داد، اعتراف کرد.

پس از این حمله، مرکز منطقه‌ای هندی همیلتون (HRIC) توصیه‌های متعددی برای بهبود روابط بین پلیس و جامعه بومی ارائه کرد، از جمله استفاده از دوربین‌های اجباری بدن، ایجاد کمیته‌ای که درخواست‌های کمیسیون حقیقت و آشتی برای اقدام را اجرا کند و موقعیت رابط

در حالی که این توصیه در سال گذشته ارائه شد، هیل گفت که تلاش هایی برای ایجاد یک رابط بومی در طول 25 سال زندگی حرفه ای او انجام شده است.

او گفت: “پس از آزمایش‌ها و مصیبت‌های فراوان، ما اینجا هستیم. ما بالاخره اینجا هستیم.”

هدف هیل به‌عنوان رابط این است که «پل‌هایی» بین ساکنان بومی همیلتون و پلیس بسازد، و او گفت امیدوار است که در نهایت نقش را گسترش دهد و افسران رابط بومی بیشتری با HPS کار کنند.

او گفت: “من برای همیشه کار نخواهم کرد” و افزود که در نهایت به کسی نیاز خواهد داشت که نقش او را بر عهده بگیرد.

HRIC: یک چهره بومی می تواند «احساس امنیت بیشتری در آنها ایجاد کند».

مراسم استقبال شامل آتشی تشریفاتی، همراه با سوزاندن چهار داروی بومی – علف شیرین، مریم گلی، تنباکو و سرو بود.

هیل گفت که احساس می کند این مراسم برای معرفی خود و نقشش به جامعه مهم است.

او گفت: “من می توانم شما را ببینم و در صورت نیاز به کمک بیایم.”

هیل توسط یک حلقه مشاوره بومی جدید، گروهی که شامل اعضای HRIC، کلینیک حقوقی جامعه همیلتون (HCLC)، سازمان غیرانتفاعی Niwasa Kendaaswin Teg و مرکز زنان بومی همیلتون است، از هیل استقبال کرد.

یک زن بومی به یک زن بومی دیگر پر عقاب می دهد.
Const. استیسی هیل، سمت راست، یک پر عقاب را از یکی از اعضای جامعه بومی شهری دریافت کرد که از او برای نقش جدیدش استقبال شد. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

چندین سخنران از هیل، از جمله لیندون جورج از HCLC استقبال کردند. جورج گفت که دایره مشاوره نیز برای رسیدگی به مسائل بین ساکنان بومی و پلیس ایجاد شده است.

جورج گفت که این گروه یک برنامه استراتژیک ایجاد کرده است که با HPS در میان خواهد گذاشت و گفتگوهای مداومی در مورد این رابطه وجود خواهد داشت.

جورج گفت: «ما امیدواریم که این تأثیر به این معنا باشد که افراد بومی کمتری هستند که متهم به جرم شوند.

و مهمتر از آن، کمتر مردم بومی هستند که با خشونت وحشیانه هر نوع مامور پلیس مواجه شوند.»

خوانندگان بومی با ساز.  یکی بچه است.
این مراسم شامل آتشی تشریفاتی، داروهای بومی (تنباکو، سرو، مریم گلی و علف شیرین)، آواز خواندن، رقص گرد و ناهار بود. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

آدری دیویس، مدیر اجرایی HRIC، گفت که حضور یک فرد بومی دیگر در آنجا طی تماس های پلیس گام مهمی در ایجاد اعتماد بین جامعه بومی و پلیس است.

او گفت: «زمانی که مردم بومی با آن‌ها درگیر هستند، وقتی آن چهره قهوه‌ای را داریم تا احساس امنیت بیشتری داشته باشند و آنها را به خدمات در جامعه متصل کنیم، روابط بیشتر ایجاد می‌شود.»

ما نمی خواهیم [always meet] در تراژدی یا بحران: رئیس پلیس همیلتون

در این مراسم، رئیس پلیس فرانک برگن گفت که سپاسگزار است که HRIC برای گفتگو با HPS باز بوده است.

او گفت که تحقیقات در مورد حمله به تامچوک باعث بحث بیشتر بین رهبران جامعه بومی و پلیس شده است.

او گفت: «این جامعه به طور مستمر مایل است با ما در مقام مشاوره همکاری کند و بنابراین، وقتی مسائل در افق است، می‌توانیم گفت‌وگو کنیم.»

اما ما نمی‌خواهیم به موقعیتی برسیم که همیشه در یک تراژدی یا بحران با هم ملاقات کنیم.»

افرادی که از یک زن تنباکو می گیرند.
اعضای جامعه که در این رویداد شرکت کردند، مقداری تنباکو از Const گرفتند. استیسی هیل و پس از در میان گذاشتن امیدهای خود برای نقش جدید هیل با او، آن را به آتش مراسم تقدیم کردند. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

به هیل یک پر عقاب و تنباکو هدیه داده شد. همه حاضران مقداری از دارو را برداشتند و آن را در آتش انداختند، که نشان دهنده امید آنها به موقعیت جدید هیل و معنای آن برای جامعه بود.

هیل گفت: “بسیاری از مردم مشتاقانه منتظر این بودند و اکنون که سرانجام به نتیجه رسیده است، واکنش در جامعه بومی فوق العاده بوده است.”