دوچرخهسواری – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

همچنین بسیار پیش میآید که پزشکان برای کسانی که دچار بیماریهایی مثل اماس هستند، تمرین با دوچرخه ثابت نشسته را تجویز میکنند تا به ورزش کردن و پرورش عضلهها بپردازند و از کار افتادن اندامها و عضلهها را به تاخیر بیندازند، یا عضلههای آسیب دیده را دوباره به حرکت وادار کنند. دوچرخه ثابت ایستاده: این نوع دوچرخه دارای یک زین یا صندلی قابل تنظیم است. هرکسی که اهل ورزش کردن باشد، دوست دارد که یک دوچرخه ثابت در منزل خود داشته باشد. دوچرخه ثابت از جمله وسایل ورزشی با قیمت مناسب است که میتواند به شما کمک کند چربیهای اضافهی خود را بسوزانید و اندامی متناسب و وزنی ایدهآل به شما هدیه میکند. دوچرخه ثابت باشگاهی: یکی از وسایلی که در باشگاه های بدنسازی طرفداران زیادی دارد دوچرخه ثابت می باشد. دستگاه بدنسازی هوازی شامل انواع تردمیل، الپتیکال یا اسکی فضایی، اسکالیت، دوچرخه ثابت ایستاده، دوچرخه ثابت نشسته، اسپینینگ و استپر و همچنین انواع دستگاه ورزش خانگی است. با استفاده از دوچرخه ثابت نشسته ، می توان با نشستن بر روی صندلی ، شروع به رکاب زدن کرد و به همین دلیل برای افرادی که دچار درد کمر و یا زانو هستند ، انتخاب مناسب تری می باشد ، ولی در نوع دوچرخه های ثابت ایستاده ، حتما باید به صورت ایستاده شروع به رکاب زدن کرد .

دوچرخه ثابت برای لاغری و رسیدن به اندام ایده آل برای افرادی که اضافه وزن دارند نیز، بسیار مفید و کاربردی خرید دوچرخه ثابت نی نی سایت است. برای افرادی که مشکلات مرتبط با کمر دارند، استفاده از دوچرخه نشسته پیشنهاد میشود، چرا که در این مدل، فشار کمتری به کمر وارد میشود و فرد پس از استفاده از دوچرخه، احساس ناراحتی نخواهد کرد. تقویت سیستم قلب و عروق، ضربان قلب تحریک میکند و باعث میشود قلب عضلانی شود و به این علت در هر انقباض خون بیشتری به رگ ها پمپاژ میشود و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به صورت چشم گیری کاهش میابد. برای افزایش قدرت دوچرخه، باید دستگیره را به سمت افزایش قدرت بچرخانید، در نتیجه تسمه نمدی سفت تر می شود و باید برای پدال زدن نیروی بیشتری بگذارید. همچنین اگر به دنبال قابلیتهای بیشتری هستید، میتوانید در زیرعنوان بعدی سایر مشخصات و امکانات جانبی کاربردی و ارزشمند برای دوچرخههای ثابت را مطالعه خرید دوچرخه ثابت بازرگانی لطیفی نمایید. شما با استفاده از دوچرخه ثابت خانگی و یا دوچرخه ثابت باشگاهی میتوانید با توجه به شرایط و اندام خود، تنظیمات مربوط به سرعت پدال زدن و یا تنظیمات زین و پشتی خود را به طور دلخواه تغییر دهید.

دوچرخه ثابت وسیله ای است برای تقویت عضلات کمر و پایین تنه مخصوصا ران ها ، باسن و عضلات پشت پا که در مدل های مختلف عرضه می شوند : زین قابل تنظیم در سطح و ارتفاع یا هر دو ، تنظیم سطح مقاومت به صورت دستی یا برقی ، صندلی پشتی دار و معمولی و … درست مانند وسایل متفاوتی که در دکوراسیون منازل استفاده میشوند، دوچرخههای ثابت نیز در مدلهای مختلفی طراحی و تولید میشوند. دوچرخههای ثابت مدلها و ابعاد مختلفی دارند و با قیمتهای متفاوت در بازار موجودند. دوچرخه های ثابت معمولی، هیچ برنامه خاصی برای کاهش وزن، چربی سوزی یا استقامت ندارند. دقت کنید که همه انواع مارک خوب دوچرخه ثابت خانگی در کنار مقاومت و استحکام لازم برای تحمل وزن، دارای توانائیهای بسیاری هستند که کار با هر یک را برای کاربر آسان و لذتبخش میسازند. دوچرخه ثابت مانند دوچرخه های معمولی، دنده ندارد. این وسیله نه تنها در خانه بلکه در باشگاه نیز کاربرد دارند و افراد بسیاری برای تقویت دستگاه تنفسی و همچنین چربیسوزی از دوچرخه ثابت استفاده میکنند. این مدل بیشتر کاربرد پزشکی دارد و شما می توانید با برنامه پزشکی مشخص به وسیله آن وزن کم کنید.

بعضی از المان ها و برنامه ها را روی صفحه نمایش می توانید مشاهده کنید، مثل سرعت پدال زدن، مسافت طی شده، کالری سوخته شده، برنامههای ورزشی و همچنین برنامه ورزش دورهای. همچنین دستگاه به 12 برنامهی از پیش تعیین شده، 1 برنامهی کنترل ضربان قلب و 4 برنامهی مخصوص استفاده کننده جهت وارد کردن اطلاعات دلخواه با توجه به سن و جنسیت کاربر مجهز شده است. اینها فقط برخی از مزایای سلامتی استفاده از دوچرخه بودند. عموما افراد از دو وسیله برای کاهش وزن و سلامت قلب و عروق استفاده میکنند که یکی از این وسیلهها تردمیل و دیگری دوچرخه ثابت است. راحتی – دوچرخه های نشسته مقدار کمی از فضا را اشغال می کنند. همچنین اگر قصد صرفه جویی در هزینه های خود را داشته و می خواهید خرید دوچرخه ثابت دست دوم از سایت هایی مانند دیوار و شیپور و را تجربه کنید، بهتر است دستگاهی کم کارکرد و تمیز را بخرید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه بابت تعمیر آن نباشید. بنابراین قابلیت تنظیم مقاومت دوچرخه ثابت، از جمله ویژگیهای مهمی است که برای داشتن یک تمرین خوب با دوچرخه باید در نظر بگیرید. برنامه های تمرینی، اطلاعات نمایشی و قابلیت هایی همچون پخش موسیقی، جک AUX، بلوتوث و از این دست ویژگی ها در آنها به چشم میخورد.