دولت فورد از قدرت ویژه استانی برای کمک به دوستان توسعه دهنده استفاده می کند ، NDP ادعا می کند

براساس تحقیقات انجام شده توسط NDP انتاریو ، دولت نخست وزیر داگ فورد به طور فزاینده ای از اختیارات ویژه استانی برای کمک به توسعه دهندگان با حزب محافظه کار پیشرو استفاده می کند.

نیو دموکرات ها شواهدی را به دست آورده اند که 19 مورد از 38 دستور منطقه بندی وزرائی صادر شده توسط دولت فورد از مارس سال گذشته ، به سود توسعه دهندگان با سابقه کمک به حزب PC انتاریو یا پیوند به افراد داخلی رایانه شخصی بوده است.

دستورات مربوط به منطقه بندی وزرا (MZO) ابزاری استانی است – که به ندرت قبل از به قدرت رسیدن فورد در سال 2018 استفاده می شود – که به موجب آن دولت می تواند بدون در نظر گرفتن قوانین محلی برای تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی استفاده از زمین ، بلافاصله مجوز توسعه را صادر کند.

جف بورچ ، منتقد امور شهرداری NDP ، گفت كه دولت فقط از ماه آوریل 33 مورد از این دستورات را صادر كرده است ، بیش از دولت های لیبرال پی در پی كه در دهه گذشته صادر شده است.

بورچ روز سه شنبه در س questionال گفت: “دولت جیب اهدا کنندگان و دوستان توسعه دهنده آنها را تحت پوشش یک بیماری همه گیر قرار داده و امیدوار است که کسی متوجه این موضوع نشود.”

جف بورچ ، MPP مرکز نیاگارا و منتقد امور شهرداری مخالفان حزب دموکرات های جدید ، می گوید که دولت فورد “جیب اهدا کنندگان و دوستان توسعه دهنده خود را تحت پوشش یک بیماری همه گیر قرار می دهد و امیدوار است که کسی متوجه آن نشود.” (مجلس قانونگذاری انتاریو)

“من از تعداد شوکه شده ام [of orders] صادقانه بگویم ، و این بی سابقه است ، “بورچ اوایل روز در یک کنفرانس خبری گفت.

“چیزی در اینجا بدبو است و من معتقدم مردم شایسته توضیح هستند”

توضیح دولت این است که تلاش می کند تحولات مورد حمایت شوراهای محلی را که با کارنامه قانونی کاهش می یابد ، تسریع کند.

اما NDP س questionsال می کند که چرا بسیاری از پروژه هایی که این چراغ سبز استانی را دارند توسط توسعه دهندگان دوست حزب حاکم اداره می شوند؟

بر اساس تحقیقات NDP ، دو دستور منطقه بندی وزیر که توسط دولت فورد در سال جاری صادر شد ، به نفع دو شركت مرتبط با اهداكننده دیرین حزب های رایانه شخصی سیلویو دگاسپریس بود:

  • دستوری که در ماه آوریل صادر شد به TACC Holborn Corp اجازه می دهد در ملک The Gore Road در برامپتون یک ملک را توسعه دهد.
  • دستوری که در ماه نوامبر صادر شد ، به گروه 41 صاحبان زمین برای توسعه زمین های کشاورزی در Vaughan ، شمال جاده Teston و شرق Pine Valley Drive ، اجازه می دهد.

دستور دیگری که اجازه توسعه در وان ، در گوشه جنوب شرقی جاده رادرفورد و خیابان جین را صادر کرد ، به درخواست شرکت توسعه املاک و مستغلات The Cortel Group صورت گرفت.

رئیس آن ماریو کورتلوچی است که طبق سوابق انتخابات اونتاریو ، به همراه اعضای خانواده بزرگ خود بیش از 12000 دلار به کمپین رهبری PC فورد کمک کردند.

دستور منطقه بندی یک وزیر به گروه شرکت های سه گانه اجازه می دهد تا یک مرکز توزیع انبار و استودیوی فیلم سازی در تالاب Duffin’s Creek در پیکرینگ ایجاد کنند. (نقشه های گوگل)

دستور دیگر یک پروژه مسکونی 200 خانه ای را در Lindsay توسط Craft Development Corp امکان پذیر می کند. رئیس آن Carmine Nigro است ، که همچنین معاون رئیس صندوق PC انتاریو ، بازوی جمع آوری کمک های حزب است.

نیگرو شخصاً به کمپین رهبری فورد کمک مالی کرد و در سال 2019 به عنوان رئیس LCBO منصوب شد.

لیست منتشر شده توسط NDP از کلیه دستورات منطقه بندی شهرداری که تحت دولت فورد صادر شده است ، 15 مورد دیگر را نشان می دهد که راه را برای توسعه توسط شرکت هایی که مدیران اصلی آنها به رایانه های شخصی کمک مالی کرده اند و یا لابی گران آنها ارتباط حزبی دارند ، روشن می کند.

دولت فورد با ادعای اینکه برخی از توسعه دهندگان درگیر ده ها هزار دلار به حزب لیبرال انتاریو در سال های گذشته دهها هزار دلار به این حزب ادعا می کردند که طرفداری از آن است.

به عنوان مثال ، یک دستور منطقه بندی وزیر به گروه شرکتهای سه گانه اجازه می دهد تا یک مرکز توزیع انبار و استودیوی فیلم سازی در تالاب Creek Duffin’s Creek در پیکرینگ ایجاد کنند. مدیر عامل و مالک مشترک این شرکت ، استیو آپاستولوپولوس ، در سال های اخیر کمک مالی به رایانه های شخصی کرده است ، اما همچنین بر اساس سوابق انتخابات انتاریو ، پیش از سال 2018 نیز به طور مداوم کمک های مالی به لیبرال ها کرده است.

مقامات دولتی می گویند ، شوراهای شهرداری معمولاً از دستورات استانی می خواهند تا زمان لازم برای برنامه ریزی مشاوره و مصوبات را کوتاه کنند.

سخنگوی وزیر امور شهرداری استیو کلارک در بیانیه ای گفت: “این درخواست ها برای کمک به سرعت بخشیدن به توسعه پروژه های مهم مورد اعتماد انتاریایی ها به وزیر رسید.”

معترضان در استراتفورد در مخالفت با یک کارخانه شیشه متعلق به چینی که به سرعت توسط دولت استان با دستور منطقه بندی وزیر پیگیری می شود ، شعارها و پلاکاردهایی را تکان می دهند. (Mark MacCauley / Wise Communities)

دبیر پارلمانی کلارک ، MPP Parm Gill ، در جلسه سوال روز سه شنبه اضافه کرد: “هر یک از MZO های وزیر صادر شده به درخواست شهرداری ها بوده است ، مگر اینکه زمین ها متعلق به استان باشد.”

برخی از دستوراتی که در ماه های اخیر صادر شده است ، پیشرفت سریع خانه های مراقبت طولانی مدت در زمین های استانی را سرعت می بخشد.

بورچ MZO را “گزینه هسته ای” می نامد که فرایندهای تصمیم گیری محلی را نادیده می گیرد.

بورچ گفت: “قوانین به یک دلیل وجود دارد.” “نیازی نیست که سیاستهای زیست محیطی مناسب و قوانین برنامه ریزی صحیح و مشاوره عمومی را بدست آوریم.

شهردار استراتفورد این هفته به سی بی سی نیوز گفت که او اکنون از درخواست استان برای صدور MZO برای یک کارخانه شیشه پیشنهادی متعلق به شرکت چینی Xinyi ابراز تاسف کرده است ، که این موضوع به مرکز مخالفت های محلی تبدیل شده است.

حداقل دو مورد از MZO های صادر شده در سال جاری مربوط به پروژه هایی است که در میانه جلسات دادگاه تجدید نظر در برنامه ریزی محلی استان قرار دارند ، نهادی نیمه قضایی که در مورد اختلافات منطقه بندی حکم می کند.